آغاز بارگیری نفت خام Sokol

آغاز بارگیری نفت خام Sokol

برنامه های بارگیری بیشتری برای محموله های استرالیایی دیده می شود افزایش محموله های میعانات فروش نرفته آغاز بارگیری نفت خام Sokol (نفت خام پروژه ی ساخالین – 1) در ماه اکتبر با حق بیمه کمتر در یازدهم آگوست، برنامه ی بارگیری محموله های بیشتری از میادین و بنادر استرالیا در بازار نفت خام شیرین آسیا و اقیانوسیه مشاهده می شود.

سه محموله از میعانات Ichthys (یک میدان گاز طبیعی در دریای تیمور که در سواحل شمال غربی استرالیا واقع شده است) در ماه اکتبر بارگیری می شود و هر سه مورد توسط شرکت نفت و گاز اینپکس (Inpex) ژاپن نگهداری می شوند. این سه محموله به ترتیب بین 2 تا 6 اکتبر، 12 تا 16 اکتبر و 22 تا 26 اکتبر بارگیری می شوند.

همچنین یک محموله نفت خام قزاق که در اختیار Woodside Petroleum (شرکت نفت و گاز استرالیایی) قرار دارد و برای بارگیری بین 15 الی 19 اکتبر برنامه ریزی شده است. علاوه بر موارد فوق، همچنین اطلاعاتی منتشر شده مبنی بر آن که یک محموله ی نه چندان بزرگ از میعانات میدان دریایی پلوتو در اختیار Woodside قرار گرفته و همچنین یک محموله میعانات Prelude (تاسیسات شناور تولید میعانات گازی در 155 مایلی ساحل شمال غربی استرالیا) نیز وجود دارد که احتمالاً توسط شل نگهداری می شود. همچنین در حال حاضر برنامه ای برای بارگیری Kutubu Blend (نفت خامی که از پاپوآ گینه نو استخراج می شود) به چشم نمی خورد.

در میان محموله های فروش نرفته نیز نام دو محموله ی میعانات Wheatstone، بارگیری در انتهای سپتامبر و محموله میعانات آفریقای غربی تحویل در سپتامبر دیده می شد. یک از تجار فعال در بازار در مورد شرایط فعلی معاملات توضیح داد:  

تقریبا اواسط ماه است و ما هنوز حداقل دو محموله فروش نرفته داریم. از طرفی نمی توانم بگویم تسویه حساب های مالی نیز به خوبی انجام می شوند. با این وجود، برخی از منابع در بازار نفت توضیح دادند که بهبود شرایط کرَک های نفتا را نشانه ای مثبت می دانند. یک منبع به نقل از یکی از کاربران نهایی کره جنوبی توضیح داد که آنها انتظار داشتند، حق بیمه ی محموله های میعانات بارگیری ماه اکتبر قطری در مقایسه با حق بیمه ی محموله های میعانات بارگیری شده در ماه گذشته ی این کشور به قیمت بالاتری ارائه شود.

این موضوع در برخی از معاملات گرِید های میعانات استرالیایی نیز تکرار شد. یک از تجار فعال در بازار میعانات می گوید: من فکر می کنم حق بیمه نقدی برای میعانات Ichthys در این ماه 30 تا 40 سنت در هر بشکه افزایش می یابد. کرَک های زیاد وجود دارد، اما قیمت گذاری ها هنوز هم با شرایط خریداران و فروشندگان فاصله زیادی دارد. بر اساس تراز کرَک های موجود در بازار، کاربران نهایی ممکن است از حاشیه سود پالایشگاهی خوبی برخوردار شوند.

داده های منتشر شده از سوی S&P Global Platts نشان می دهد که سوآپ کرَک اسپرِد نفتای سنگاپور نسبت به نفت خام دبی در ماه آگوست به طور متوسط ​​2.81 دلار در هر بشکه در روز افزایش یافته است، کمی بالاتر از میانگین سوآپ کرک اسپرد ماه جولای که در 2.65 دلار در بشکه به ثبت رسید. بسیاری از شرکتهای نفتی دولتی (NOC) فروش نفت خام خود به مشتریان بلند مدتشان را با استفاده از قیمت فروش رسمی (OSP) انجام می دهند. شرکت ها برای هر یک از گرید های عمده ی نفت خام خود، قیمت گذاری مشخصی می کنند. این OSP ها معمولاً توسط هر شرکت نفتی به صورت ماهانه پس از یک جلسه رسمی تنظیم شده و سپس در اختیار مشتریان بلند مدت قرار می گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *