آیا نفت 200 دلاری حقیقت دارد؟

, ,
آیا نفت 200 دلاری حقیقت دارد؟

 شاید بسیاری نفت 200 دلاری را یک فاجعه برای دنیا قلمداد کنند و برخی نیز آن را برای کشور ما که یک تولید کننده بزرگ نفت در دنیا است را موهبت در نظر بگیرند و آینده خوبی را برای بازار نفت ایران و اقتصاد کشور پیش بینی کنند. شاید برای شما هم شنیدن این قیمت شگفت انگیز باشد. در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم.

سال 2008 به بعد

در سال 2008، قیمت نفت به رکورد بالای 145 دلار در روز رسید.

قیمت آن قبل از رسیدن به 100 دلار در هر بشکه در سال 2014 به 35 دلار در هر بشکه کاهش یافت. این در حالی است که سازمان همکاری و توسعه اقتصادی پیش بینی می کند که با توجه به چین و سایر بازار های نو ظهور قیمت نفت برنت می تواند به 270 دلار برسد.


تاثیر مالیات بر قیمت نفت

مالیات ها به عنوان راهی برای متوقف کردن تغییرات آب و هوا رد شده است. منتقدین می گویند که این امر می تواند قیمت نفت را بیش از حد بالا ببرد و مالیات رکودی را به فقرا تحمیل کند. اگر قیمت های بالا ثابت باشد، مردم عادت خرید خود را تغییر می دهند. تخریب تقاضا پس از شوکت های نفتی در سال 1979 اتفاق افتاد. قیمت نفت به طور مداوم در حدود شش سال رو به وخامت گذاشت که سرانجام سقوط کرد و تقاضا کاهش یافت شد.

OECD اظهار داشت که قیمت بالای نفت منجر به “از بین رفتن تقاضا” می شود.

نفت 200 دلاری

نفت 200 دلاری

نفت 200 دلاری

ایده نفت با نرخ 200 دلار در هر بشکه، با توجه به روش زندگی آمریکایی ها بسیار فاجعه بار است. اما مردم اتحادیه اروپا به دلیل مالیات بالا سال ها معادل حدود 250 دلار در هر بشکه پرداخت می کردند، اتحادیه اروپا به عنوان یکی از بزرگترین مصرف کنندگان نفت در جهان نیست. تا زمانی که مردم خود را برای این قیمت ها تنظیم می کنند، راه هایی برای زندگی با قیمت های بالاتر نفت پیدا می کنند.

پیش بینی قیمت نفت از سال ۲۰۲۰ تا سال ۲۰۵۰

اما برای ایران چطور؟

شما درباره تاثیر این قیمت در اقتصاد ایران چه فکری می کنید؟

نظرات خود را در قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید.

منبع: thebalance.com

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *