اجبار چین به کاهش تولید بنزین و گازوئیل

اجبار چین به کاهش تولید بنزین و گازوئیل

چین مجبور به کاهش تولید بنزین و گازوئیل شد

وقوع توفان و بارش باران درهفته اخیر در شرق چین باعث بروز مشکلات و توقف در حمل ونقل فرآورده های نفتی و پتروشیمی گردید. تولید کنندگان ناچار بودند در همین شرایط دشوار، محصولات خود را به دست مصرف کنندگان نهایی برسانند. مسلم است که جابه جایی فرآورده‌های نفتی تنها ازطریق خطوط لوله جوابگوی نیاز بازار نفت نبوده و بدیهی است که حمل و نقل از طریق کشتی اجتناب ناپذیر بوده ولی البته این مهم با توجه به توفان وبارندگی سنگین به مدت چندروز متوقف گردید.

از روز ۲۳ماه ژوئیه اکثر بنادر منطقه شانگهای ،وژجیانگ، با توقف بار گیری ویاتوقف تخلیه مواجه شدند که این توقف در بعضی جاها تا ۲۸ ودر بعضی جاها تا ۳۰ و۳۱ ژوئیه ادامه داشت و بنادر اصلی این مناطق تا پایان ژوئیه قادر به سرویس دهی و انجام امورعمومی لجستیکی خود نبودند. این مسائل باعث شد که که زمان نگهداری موجودی بنزین و گازوئیل شرکتهای پالایشی در انبارها و مخازن این محصولات، بیشتر از حد معمول همیشگی باشد و در نتیجه، فروش محصولات تولید شده در پالایشگاه های مناطق شاندونگ، هنان، وهبی، عملی نگردد و بعضی از این شرکتها به ناچاراقدام به کاهش تولید بکنند.

با ادامه وضعیت توفانی منطقه شرق چین، پیش بینی می شود تا سوم آگوست تخلیه محموله های نفتی با کندی صورت پذیرد و یا در پایین ترین وضعیت خود قرار گیرد و محموله های نفتی و پتروشیمی به دست متقاضیان نرسد. اما بدنیست بدانیم که پالایشگاهها و شرکتهای پالایشی مستقل چینی واردات خود را از کجا انجام می دهند. به گزارش و با بررسی تیم تحلیلی نفت وگاز، در شش ماهه اول سال ۲۰۲۱ کشور آمریکابیش از ۸/۲ میلیون تن نفت خام به چین صادر نموده است که این رقم شش برابر میزان واردات چین از آمریکا در نیمسال اول سال ۲۰۲۰بوده است.

افزایش صادرات آمریکا به چین براساس توافق نامه ای است که در آغاز سال ۲۰۲۰ بین دو کشور منعقد گردید و طبق این توافق مقرر گردید چین به میزان ۵۲/۴ میلیارد دلار واردات فرآورده های نفتی طی سالهای ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ از ایالات متحده آمریکا داشته باشد که نفت خام یکی از اصلی ترین موضوعات این توافق نامه بوده که البته محصولات دیگری نیز در کنار نفت خام از سوی چین خریداری گردیده و یا تا پایان زمان قرارداد خریداری خواهد شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *