اخرین اخبار گوگرد

آخرین اخبار گوگرد

اخرین اخبار گوگرد  آرگوس به گزارش بازار نفت و گاز ایران فروش محموله جدید گوگرد با قیمت 190 و 200 دلار بر تن Cfr به اندونزی گزارش شده است؛ به طوری که احساسات بازار را در آخرین هفته اکتبر افزایش داده است.

آخرین اخبار گوگرد

در این مطلب از بازار نفت و گاز به بررسی اخرین اخبار گوگرد از نگاه نشریه ارگوس می پردازیم.  این مطلب توسط تیم تحریریه بازار نفت و گاز تهیه شده است و به مرور آپدیت می شود.

افزایش قیمت گوگرد در اکتبر

بر اساس اخبار گوگرد ، قیمت نقدی گوگرد بالتیک درآخرین هفته اکتبر بین ۹۵_۹۰ دلار در تن fob ارزیابی می شود که با رشد ۸ دلاری بازار، در مقایسه با هفته گذشته افزایش یافته است. در حال حاضر، دسترسی به محموله های بالتیک بسیار محدود است و بیشتر محصولات به جای اینکه نقدا به فروش برسند، بر اساس قیمت قراردادی داد و ستد می شوند.

شاید این مقاله برایتان مفید باشد : قیمت روز گوگرد در بازار جهانی

وضعیت بازار گوگرد ایران

پس از فروش جدید معامله‌گران به چین، قیمت گوگرد ایران با ۱۵ دلار افزایش به 90 تا 130 در هر تن fob رسید. انتظار می رود تولید کننده و بازاریاب گوگرد NGIC در اوایل آبان ماه 60000 تن محموله دیگر را از طریق مناقصه برای بارگیری در اواخر نوامبر یا اوایل آذر از عسلویه ارائه دهد. در هفته های اخیر، تناژ ایران و ترکمنستان به دلیل قیمت پایین در بازارهای تحویلی و قیمت تمام شده بالای اکثر محصولات به حداقل رسیده است، اما با بازگشت بازار، انتظار می رود محموله های بیشتری از بنادر ایران برای صادرات عرضه شود.
بر اساس ویدئویی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، کارگران پالایشگاه 250 هزار بشکه ای تهران روز چهارشنبه 26 اکتبر اعتصاب کردند. این اعتصاب بیش از دو هفته پس از حوادث مشابه در پالایشگاه 400000 بشکه در روز آبادان در خوزستان و یکی از تاسیسات پتروشیمی در شهر ساحلی عسلویه در جنوب استان بوشهر صورت گرفت.

وضعیت گوگرد روسیه

وضیت گوگرد روسیه

گوگرد روسیه همچنان بدون مجوز صادرات مشخص بلاتکلیف باقی مانده است، اگرچه تامین کنندگان به دلیل افزایش موجودی انبارها و محدودیت ذخیره سازی، از مقامات درخواست صدور مجوز کرده اند.

خرید هند از DAP در شرق حمایت می‌کند.

واردکنندگان شرق هند در آخرین هفته اکتبر، بازار فسفات را در دست گرفته و تناژ بیشتری خرید کردند. اما در همین مدت، هیچ خریدی از پاکستان گزارش نشد. از طرفی، فروش به فیلیپین باعث شد قیمت DAP در چین 700 تا 710 دلار در هر تن فوب باشد، اما انگیزه خریداران همچنان محدود است. در غرب سوئز، قیمت MAP به 600-640 دلار در هر تن در برزیل کاهش یافت و محموله دیگری در این هفته دوباره صادر شد.

شاید این مقاله برایتان مفید باشد : تحولات بازار فسفات

بازار گوگرد همچنان به رشد خود ادامه می دهد

به گزارش بازار نفت گاز پتروشیمی ، تقاضا توسط بخش فلزات با تاثیر از احساسات پایین بازارهای پایین دستی DAP/MAP تقویت شده است. شکاف بین قیمت نسبتاً پایین گوگرد و بازار فسفات قوی تر در حال بسته شدن است زیرا بهای گوگرد برای پاسخگویی به ثبات بازار پایین دستی افزایش می یابد. انتظار می‌رود قیمت‌های ماهانه نوامبر تا ابتدای هفته آینده به دنبال تقویت بازار نقدی، در سطوح بالاتری نسبت به اکتبر قرار بگیرند. به نظر می رسد چین نیز پس از هجوم تجاری اخیر در حال عقب نشینی باشد.

بازار گوگرد شاهد تغییرات قیمت است

در خبرهای مهم گوگرد بازار گوگرد این هفته (هفته منتهی به 15 ژوئن برابر با 25 خرداد) شاهد اصلاح قیمت ها بوده است زیرا مناقصه فروش قطر پیشنهادات بیشتری با قیمت های بسیار پایین تر از قیمت های افزایش یافتۀ ژوئن بین 440-430 دلار در هر تن fob قطر جذب کرد. این امر منعکس کنندۀ کاهش 55-40 دلار قیمت ها در ژوئن و 50-40 دلاری در قیمت های بازار نقد است.

معاملات جدید خاورمیانه به جنوب چین نیز به دنبال احتیاط اخیر فعالان چینی، کاهش سطح قیمت معاملاتی را نشان داد. یک محموله نقدی 30.000 تنی با قیمت 480 دلار در هر تن cfr رزرو شده بود که نسبت به فروش قبلی 40 دلار در تن افت قیمت داشت.

همچنین توافق گسترده تری در بین خریداران، تجار و بسیاری از تأمین کنندگان وجود داشت که با وجود ادامۀ روند صعودی گوگرد و کاهش تقاضای کود، تغییرات قیمت صورت گیرد. در این هفته برخی از پیشنهادات کاهش یافتند و فروش از خلیج امریکا به برزیل نیز به کمتر از 500 دلار در تن cfr رسید.

تمام بازارها در حال حاضر به سطح نهایی کمتر از 500 دلار cfr چشم دوخته اند چون که عرضه کنندگان قیمت های پیشنهادی را کاهش داده و به تبع آن، مذاکرات هم با پذیرش تغییر اقتصادی در بازار کود که قبلا سیر صعودی داشت، کمرنگ شده اند.

انتظار می رود این تغییر قیمت کاهش محدودیت های مالی و همچنین رشد تقاضا از طریق ریزش حاشیه های سود برای تولیدکنندگان کود و اسید سولفوریک را به همراه داشته باشد.

ریزش قیمت گوگرد گرانول چین

گوگرد cfr چین بین 485-230 دلار در تن cfr تخمین زده شد که بالاترین نرخ برای گرید مذاب و پایین ترین برای گوگرد گرانول بود. در اواسط هفته، یکی از تولیدکنندگان کود در جنوب چین یک محموله 30.000 تنی با قیمت 480 دلار در هر تن cfr را فروخت.

رنج قیمت گرانول بین 485-480 دلار به ازای هر تن cfr محاسبه شد. پس از بهبود نسبی تقاضا و قیمت کود در هفته های اخیر، قیمت گرانول cfr چین نسبت به قبل 40 دلار در تن کاهش داشت.

شاید این مقاله برایتان مفید باشد :  قیمت روز گوگرد در بازار جهانی

روند بازار فسفات

 در هفته جاری فعالیت اندکی در بازار فسفات مشاهده شد. فعالان بازار اکنون در انتظار نتیجه مناقصه خرید سالانه بخش خصوصی در بنگلادش هستند که هفته گذشته منتشر شد. مناقصه 700.000 تنی DAP یک خروجی کلیدی برای تولیدکنندگان عمده فسفات است. این مناقصه همچنین شامل 250.000 تن TSP بود که دسترسی به TSP در سراسر جهان را در طول سه ماهه سوم دشوارتر خواهد کرد.

نبود فعالیت در بازار باعث شد تا بهای DAP در چین به 980-950 دلار در تن fob کاهش یابد. NCIC مصر یک مناقصه فروش برای محصولات ژوئن خود صادر کرد اما هیچ سطح پیشنهادی برای آن مشخص نکرد. با ادامه کمبود تقاضا، قیمت های MAP برزیل با 25 دلار کاهش به 1.030-1.000 دلار بابت هر تن cfr رسیدند.

اصلاح قیمت ها در بازار گوگرد خاورمیانه

قیمت محموله های گوگرد نقدی خاورمیانه بدون احتساب ایران، با کاهش شدید بین 45-42 دلار در هر تن به 445-438 دلار در تن رسید. از طرفی، با صدور مناقصه فروش مونتاجات برای محموله های جولای، پیشنهادات در این سطح قیمت بسیار محدود بود. اصلاح سطح قیمت ها به دلیل کمبود تقاضا از سوی تولیدکنندگان کود به دنبال کاهش تقاضای پایین دست انجام می شود. این امر اعتماد معامله گران به سطح قیمت های معاملاتی را خدشه دار کرده و خریداران هم به تبع آن خواستار قیمت های بسیار پایین تر هستند.

کاهش صادرات گوگرد ایران

رنج قیمت fob ایران بین 430-350 دلار در هر تن fob است که بالاترین و پایین ترین آن به ترتیب برای گوگرد خرد شده و گرانول است. به دنبال ریزش قیمت های تحویلی به سواحل غربی هند در این هفته، قیمت ها کاهش یافته است و به دنبال کاهش تقاضا از چین و حداکثر سود حاصل از این بازار، قیمت ها تا 25 دلار پایین کشیده شدند. طبق گزارشات دریافتی، NIGC (شرکت گاز ملی ایران) آخرین مناقصه 60.000 تنی خود را در این هفته صادر نکرده است.

کاهش صادرات گوگرد ایران

شاید این مقاله برایتان مفید باشد :  تأثیر تحریم ها و حرکت مجدد بازار گوگرد

ریزش گوگرد مدیترانه

گوگرد cfr مدیترانه در این هفته با 20 دلار کاهش به 485-480 دلار در تن رسید. با اینکه هیچ فروشی در این سطح قیمت نهایی نشد، از تلاطم مذاکرات و پیشنهادات در بازارهای جهانی کاسته شد. گوگرد fob مدیترانه نیز بین 445-440 دلار در هر تن محاسبه شد در حالی که هفته گذشته پس از انجام مذاکرات با هدف کاهش بیشتر fob، 465-450 دلار در تن fob بود.

افزایش هزینه های حمل بالتیک

محدوده قیمت fob بالتیک 340-260 دلار در هر تن fob است که بالاترین و کمترین به ترتیب برای گوگرد قزاقستان از اوست لوگا و گوگرد روسیه ثبت شده است. دو محموله گوگرد روسی با وزن 60.000 تن از بندر اوست لوگا بارگیری شده و به مقصد چین حرکت کرده اند. اگرچه هیچ فروشی با ترم cfr تا به امروز برای این محموله ها گزارش نشده است، اما چین محتمل ترین مقصد برای این محموله های است.

هزینه های حمل و نقل در منطقه به دلیل مشمول بودن پرمیوم ریسک، همچنان بالا است و هیچ روزنه امیدی از کاهش حجم تحریم ها در منطقه دیده نمی شود. هر تن گوگرد fob دریای سیاه بین 380-260 دلار محاسبه شد که در مقایسه با پایین ترین سطح در هفته گذشته، 40 دلار کاهش داشت. انتظار می رود که قرارداد تحویل به خریداران در سه ماهه سوم از هر دو منطقۀ بالتیک و دریای سیاه برای محموله های قزاقستان و ترکمنستان به زودی آغاز شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *