از بین بردن بوی نفت در ماشین چگونه است؟

از بین بردن بوی نفت در ماشین چگونه است؟

از بین بردن بوی نفت در ماشین چگونه است؟ برخی افراد به دلیل حرفه یا شغل یا به دلایل مختلف دست های خود را به نفت یا فرآورده های نفتی مانند بنزین آلوده می کنند. در برخی موارد نیز این بو را به ماشین خود منتقل می کنند. شستن دست ها با مایع دستشویی یا صابون ممکن است بوی روغن یا بنزین را کاهش دهد، اما بوی این مواد به طور کامل از دست ها محو نمی شود.

از بین بردن بوی نفت در ماشین

با استفاده از چند راه خانگی می توانید بوی نفت و روغن ماشین خود را از بین ببرید که به شرح زیر است:

سرکه سفید

سرکه به دلیل خواص شیمیایی خاصی که دارد، پیوندهای شیمیایی مولکول های نفت و بنزین را از بین می برد. اگر بوی این ماده روی دستان شما باقی ماند، می توانید دست های خود را به مدت 45 ثانیه تا 1 دقیقه با سرکه بشویید.

محلول آب و عصاره وانیل

محلول آب و عصاره وانیل از دیگر مواد مفید برای از بین بردن بوی این مواد هستند. برای تهیه این محلول، آب (نصف فنجان) و عصاره وانیل (چند قطره) را مخلوط کنید. این محلول را روی دستان خود بریزید و دستان خود را به مدت 30 ثانیه خوب مالش دهید. این عمل را چندین بار تکرار کنید تا بوی بنزین یا روغن کاملا از بین برود و سپس دستان خود را با آب و صابون بشویید.

آبلیمو

معجزه آبلیمو را از بین بردن بوی نفت و روغن در ماشین را نباید نادیده گرفت. یک لیموی تازه را با چاقو از وسط نصف کنید و آب یک قسمت لیمو را در مقداری آب (یک پیمانه) بریزید و هم بزنید. سپس مخلوط را روی دست های خود بریزید و به مدت 1 تا 2 دقیقه بمالید. وقتی مطمئن شدید دستانتان دیگر بوی نفت و بنزین نمی دهد، دستانتان را با آب و صابون بشویید.

نمک و مایع ظرفشویی

یکی از ساده ترین راه ها برای از بین بردن بوی روغن و بنزین، شستن همزمان دست ها با نمک و مایع ظرفشویی است. اگر مایع ظرفشویی و نمک را همزمان با هم مخلوط کنید و به مدت یک دقیقه روی سطوح دست بگذارید، عملیات تمیز کردن به درستی انجام می شود.

مراقب باشید، شستن مکرر دست ها با صابون و به خصوص مایع ظرفشویی باعث خشکی پوست شما می شود، پس بهتر است برای رفع خشکی پوست دست از مرطوب کننده های مناسب استفاده کنید.

از بین بردن بوی نفت در خودرو

از بین بردن بوی نفت در خودرو

چگونه بوی روغن موتور را از بین ببریم

امروزه روغن موتور به غیر از کاربرد آن در اتومبیل کاربردهای زیادی دارد. می توان از آن به عنوان روان کننده برای وسایل نقلیه دیگر استفاده کرد و همچنین می تواند در دستور العمل ها به عنوان یک عامل روان کننده برای چیزهایی مانند چرخ دنده، تفنگ و لولا استفاده شود. بوی روغن موتور بسیار تند است و می تواند به لباس، ماشین و خانه جذب شود. خوشبختانه، از بین بردن بوی شدید روغن موتور از وسایل مختلف کار سختی نیست.

مرحله 1

یک ظرف شیشه‌ای تزئینی یا جا شمعی خالی را به اندازه یک چهارم با جوش شیرین پر کنید.

مرحله 2

سنگ های تزئینی را روی جوش شیرین یا سرتاسر آن قرار دهید. همچنین می توانید از تیله ها، گل های تقلبی یا شمع های چای در ظرف شیشه ای استفاده کنید. اگر از شمع استفاده می کنید، آنها را روشن نکنید.

مرحله 3

شیشه ها را در اطراف خانه و در صورت نیاز در گاراژ قرار دهید. جوش شیرین یک جاذب بو طبیعی است. پس از 24 تا 48 ساعت، بو باید از بین برود.

مرحله 4

۱ فنجان جوش شیرین به لباس‌های شسته شده اضافه کنید و اجازه دهید لباس‌های شسته شده یک شب خیس بخورند و طبق معمول بشویید.

مرحله 5

یک چوب دارچین و دو تا چهار تکه پوست پرتقال خشک را در یک کیسه پارچه ای قرار دهید. جوش شیرین را روی دارچین و پوست پرتقال بریزید. کیف را ببندید و به آرامی آن را به اطراف تکان دهید یا بین کف دست خود بمالید.

مرحله 6

خوشبو کننده ماشین را روی آینه دید عقب آویزان کنید تا بوی ماشین را جذب کند.

نکته

برای قدرت جذب مداوم بو، جوش شیرین را هر یک تا سه ماه یکبار تعویض کنید.

رفع بوی بد نفت

نفت بوی تند دارد که به سرعت در محیط پخش می شود و باعث سردرد، سرگیجه و حالت تهوع می شود. علاوه بر این بوی نفت در خودرو می تواند زنگ خطری برای شما باشد. اولین قدم بررسی نشتی باک خودرو است و در صورت نشتی به مکانیک مراجعه کنید. بوی نفت در اتاق ماشین به احتمال زیاد به دلیل وجود مقداری بنزین ریخته شده روی زمین یا صندلی است که ممکن است با کفش، دست و لباس آلوده به بنزین وارد شده باشد.

یادآور می شویم اگر محلول گفته شده بوی نفت را از بین نمی برد، حتی اگر متوجه نشتی باک نشدید، حتما خودرو را به تعمیرکار نشان دهید. ناحیه آغشته به بنزین را پیدا کنید. برای این کار بهتر است داخل خودرو گرم باشد. بو در گرما بهتر منعکس می شود. از بینی کمک بگیرید و مکان هایی که بیشتر بو می دهند را شناسایی کنید.

مکان مورد نظر احتمالاً دارای چند نقطه است که اگر دقت کنید آنها را پیدا خواهید کرد. این نقاط به خصوص اگر تازه باشند راحت تر دیده می شوند. بنابراین اگر لکه ای دیدید، پارچه ای را خیس کنید و لکه را فشار دهید. این کار را چندین بار انجام دهید تا بنزین توسط پارچه جذب و از بین برود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *