روش از بین بردن بوی چسب موکت چگونه است؟

از بین بردن بوی چسب موکت

روش از بین بردن بوی چسب موکت چگونه است؟ بهترین راه برای خلاص شدن از شر بوی چسب موکت چیست؟ بوی ماندگار چسب ناخوشایند و ناسالم است و به طور بالقوه باعث سردرد، مشکل در تنفس و تحریک سینوس می شود. بهترین راه برای از بین بردن این بوها، تهویه مناسب و تمیز کردن مکرر محل برای از بین بردن هر گونه باقی مانده است. زمان معمولا تنها راه برای خلاص شدن از بوی چسب است، زیرا ممکن است تا یک ماه طول بکشد تا بوی چسب موکت کاملاً از بین برود.

از بین بردن بوی چسب موکت

ممکن است دشوار باشد که چسب کف یا بقایای بوی چسب را از یک موکت حذف کنید. برای از بین بردن بوی چسب موکت روش های ساده ای وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

روش از بین بردن بوی چسب موکت

تهویه مناسب

توصیه می شود در مکانی با تهویه مناسب کار کنید زیرا بیشتر چسب ها بخارات مضر را از بین می برند. بدون تهویه، این بخارها می توانند در اتاق جمع شوند و به پارچه، لباس و فرش نفوذ کنند. حتی پس از اتمام کار، بهتر است اتاق را تهویه کنید تا دود تا 24 ساعت پخش شود. برخی از گازهای آزاد شده سنگین‌تر از هوا هستند و در نزدیکی زمین باقی می‌مانند و احتمال دفع آن‌ها را کاهش می‌دهند. با بستن درهای آن اتاق از نفوذ بو به بقیه خانه جلوگیری کنید. در عوض پنجره های اتاق را باز کنید تا یک جریان متقاطع ایجاد کنید. در صورت لزوم، یک فن را در پنجره قرار دهید تا هوا به داخل اتاق وارد شود.

پاکسازی منطقه

تمیز کردن مکرر و کامل یک کف جدید، موکت یا سایر قسمت‌های بازسازی‌شده می‌تواند به حذف بوی چسب نیز کمک کند. تمیز کردن، هم باقی مانده ها را از حلال ها و هم چسب های مورد استفاده در پروژه ها را حذف می کند. جوش شیرین را روی یک کف یا فرش جدید پخش کنید. اجازه دهید یک شب بماند تا جوش شیرین مقداری بخار را جذب کند. روز بعد جوش شیرین را جاروبرقی بکشید.

گزینه دیگر این است که یک فرش جدید را با بخار آب با استفاده از دو فنجان سرکه سفید در یک مخزن آب تمیز تمیز کنید. سرکه خاصیت از بین بردن بو دارد و بخارشوی باقی مانده را از بین می برد. هنگام استفاده از جوش شیرین یا سرکه، ایده خوبی است که کودکان را از آن منطقه دور نگه دارید.

بوهای ناشی از حلال های چسب

بوی چسب که تا روزها پس از اتمام پروژه باقی می ماند به احتمال زیاد ناشی از محصولی است که هنوز به طور کامل درست نشده است. برخی از محصولات روی سطح خشک می شوند، اما همچنان در زیر آن “خیس” هستند. این بو به صورت دوره‌ای ایجاد می‌شود، زیرا بخارهای حاصل از چسب موکت به تدریج از سطح موکت یا کف خارج می‌شوند. برای برخی از محصولات، زمان پخت می تواند تا یک ماه باشد. با باز کردن پنجره‌ها و جاروبرقی هر چند روز یک‌بار با دودهایی که آزاد می‌شوند مبارزه کنید.

اتاق هایی با تهویه ضعیف

برخی از مناطق، مانند زیرزمین، فاقد پنجره و در برای تهویه مناسب هستند. هنوز هم می توان بوی چسب را در این نواحی کاهش داد. برای کمک به گردش هوا در جهت درست، یک سری فن را به سمت بالا از پله ها یا بیرون از پنجره زیرزمین تنظیم کنید. برای کمک به جذب بوها، جوش شیرین بپاشید و به طور منظم آن را جاروبرقی یا جارو بکشید. همچنین، انواع مختلفی از مواد شیمیایی توسط کربن فعال جذب می شوند. در نظر بگیرید که یک فیلتر هوا حاوی کربن فعال در اتاق قرار دهید.

علت بوی موکت جدید

بوی موکت جدید ناشی از مواد شیمیایی شناخته شده به عنوان ترکیبات آلی فرار یا VOCs است. این گروه گسترده ای از مواد شیمیایی شامل بسیاری است که اغلب در تولید محصولات خانگی مانند رنگ، کفپوش وینیل، پوشش های دیوار، کفپوش های کف و غیره استفاده می شود. در این مورد، به این معنی است که آنها در دمای اتاق تبخیر می شوند. بنابراین، این مواد از موکت جدید به تدریج آزاد می شود.

بوی ناخوشایند تولید شده توسط موکت جدید ناشی از یک ترکیب آلی فرار یا VOC است. فرار به این معنی است که به راحتی در دمای طبیعی تبخیر می شود. VOC ها در بسیاری از مصالح ساختمانی جدید ساخته شده از جمله ورق وینیل ورق، پوشش های دیوار، پایان کف، چسب و رنگ وجود دارد. VOCs چیزی است که “بوی موکت جدید” را ایجاد می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *