افزایش تولید گاز از میادین دریایی نروژ و صادرات گاز میدان هیدرون

افزایش تولید گاز از میادین دریایی نروژ و صادرات گاز میدان هیدرون

به گزارش بازار نفت و گاز، نروژ افزایش تولید گاز از میادین Oseberg، Troll و Heidrun را تایید می کند. دولت نروژ گفت که برنامه های تایید شده به طور قابل توجهی کل تولید روزانه گاز نروژ را افزایش نمی دهد اما به حفظ حجم صادرات گاز نروژی که در حال حاضر بالا است کمک خواهد کرد.

تولید گاز از میادین دریایی

وزارت نفت و انرژی نروژ تولید گاز از میادین دریایی Oseberg، Troll و Heidrun در نروژ را برای تامین تقاضای گاز در اروپا افزایش داده است.

در این رابطه، وزارتخانه درخواست‌ها را برای مجوزهای بازنگری شده تولید برای سه میدان فلات قاره نروژ (NCS) که تقریباً با حداکثر ظرفیت تولید می‌کنند، تأیید کرده است.

به گفته دولت نروژ، برنامه های تایید شده به طور قابل توجهی کل تولید روزانه گاز نروژ را افزایش نمی دهد. با این حال، آنها به حفظ حجم صادرات گاز نروژی که در حال حاضر بالا هستند کمک خواهند کرد.

میدان Oseberg در دریای شمال از سال 1988 تولید می کند. این میدان توسط Equinor اداره می شود.

تولید گاز در میدان ترول

میدان ترول که در دریای شمال نیز واقع شده است، از سال 1995 شروع به تولید کرده است. این میدان توسط Equinor نیز اداره می شود.

میدان Heidrun میدان دیگری است که توسط Equinor اداره می شود. این میدان که در دریای نروژ واقع شده است، از سال 1995 تولید می کند.

Equinor گفت که مجوزهای تولید تعدیل شده از سوی دولت به میدان Oseberg اجازه می دهد تا صادرات گاز خود را نزدیک به یک میلیارد متر مکعب در دوره تا 30 سپتامبر 2022 افزایش دهد.

صادرات گاز میدان هیدرون

شرکت نفت و گاز نروژی اعلام کرد صادرات گاز میدان هیدرون برای سال تقویمی 2022 می تواند 0.4 میلیارد متر مکعب افزایش یابد.

به گفته این شرکت، در صورت کاهش تولید در سایر میادین این منطقه، تولید از میدان ترول می تواند حداکثر تا یک میلیارد متر مکعب گاز افزایش یابد.

معاون اجرایی اکتشاف و تولید Equinor نروژ، Kjetil Hove گفت: تمرکز ما بر حفظ عملیات ایمن و کارآمد در تاسیسات خود است و در شرایطی بسیار چالش برانگیز، تامین کننده قابل اعتماد انرژی برای بازارهای اروپا باقی می ماند.

حفظ سطح تولید بالا

در گفتگوی نزدیک با مقامات و شرکای خود، اکنون در حال انجام اقداماتی برای حفظ سطح تولید بالا از زمستان هستیم.

این وزارتخانه اعلام کرد که نروژ 20 تا 25 درصد گاز مصرفی اتحادیه اروپا (EU) و بریتانیا را از طریق شبکه گسترده خطوط لوله دریایی تامین می کند. کارخانه LNG در Hammerfest در شمال نروژ از این امر مستثنی است.

دولت نروژ گفت: پس از از سرگیری تولید در کارخانه LNG، که انتظار می رود در اواسط می 2022، گاز بیشتری به بازار جهانی اضافه کند. در حال حاضر، کارخانه LNG Hammerfest به دلیل یک حادثه آتش سوزی در سال 2020 از کار خارج شده است.

وزیر نفت و انرژی نروژ، Terje Aasland گفت: “شرکت ها به طور مداوم در حال ارزیابی فرصت ها برای تولید گاز سودآور آینده از مجموعه دارایی های خود هستند.

«دولت ممکن است با تسهیل تلاش‌های شرکت‌ها برای حفظ سطح بالای تولید فعلی کمک کند. با تأییدیه های مربوط به اوزبرگ، ترول و هیدرون، ما دقیقاً همین کار را انجام می دهیم.

قیمت نفت در یک هفته گذشته

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *