افزایش قیمت ۳دلاری گاز مایع در هر تن

افزایش قیمت ۳دلاری گاز مایع در هر تن

افزایش قیمت ۳ دلاری گاز مایع در هر تن در شروع ماه سپتامبر حکایت از شروع دور جدیدی از افزایش قیمت در بازار گاز مایع است. قیمت هر تن گاز مایع بر اساس ترم تحویل سی اف آر شمال آسیا ۷۱۰ دلار برای تحویل در نیمه اکتبر بوده است که شش و نیم دلار افزایش در روز آغازین ماه سپتامبر داشته است. قیمت پروپان برای تحویل در نیمه دوم ماه اکتبر و بر اساس ترم سی اف آر در شمال چین هرتن ۷۰۹ دلار معامله گردیده است که دو و نیم دلار در روز اول سپتامبرافزایش داشته است.

به گزارش تحلیلی بازار نفت و گاز از بازار گاز مایع در اول سپتامبر: مناقصه برگزار گردیده و ۴ پیشنهاد نیز دریافت شده است. China’s Wanhua chemial شرکت شرکت چینی برای خرید پروپان مورد نیاز خود دراول سپتامبر سفارش بزرگی داشته که برای تحویل در نیمه اول ماه اکتبر است. وزن این سفارش ۲۳ هزار تن و قیمت هرتون ۷۰۹ دلار بوده است.

شرکت سوییسی SwissChem Gas’مناقصه ای برای خرید ۲۳ هزار تن پروپان برای تحویل درنیمه اول ماه اکتبر برگزار نموده است.شرکتMatheson Energy’s محموله‌ای ۴۶ هزار تومانی برای فروش به بازار عرضه نموده و همچنین شرکت انگلیسیBP یک محموله ۲۳ هزار تومانی برای فروش به بازار عرضه نموده که هر دوی این فروشندگان، قیمت پروپان خودرا ۵/۷۱۱ دلاربرای تحویل در نیمه اول ماه اکتبر  اعلام نموده اند.

در چین شرکت دولتی Yantai Wanhua Chemicalدر حال برنامه ریزی برای انجام تعمیرات اساسی در پالایشگاه دولتیYantai در منطقه شاندونگ با ظرفیت ۷۵۰ هزار تن در سال و برای واحد دی هیدروژناسیون پروپان می باشد. این تعمیرات در دهه اول سپتامبر آغاز خواهد شد و به مدت ۴۰ روز ادامه خواهد یافت.

در روز اول سپتامبر در خاورمیانه قیمت سواپ پروپان برای انجام  روز اول اکتبر هرتن ۵/۶۸۱ دلاربوده است که چهار و نیم دلار افزایش در این روز را نشان میدهد و به طور کلی این قیمت ۵/۱۶دلار در هرتن بالاتر از قیمتی است که در قراردادهای پروپان در ماه سپتامبردیده شده بود. فعالان بازار فراورده های نفتی در روز اول سپتامبر در انتظار نتایج اجلاس اوپک بودند تا شاهد تصمیم گیری این سازمان مبنی بر حفظ میزان تولید فعلی وافزایش تولید گاز مایع در ماه پیش رو در خاورمیانه باشند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *