بهترین راه برای شروع کسب و کار چیست؟ خرید یک تجارت یا راه اندازی یک تجارت

بهترین راه برای شروع کسب و کار چیست

اگر رویای این را دارید که رئیس خود شوید، دو راه دارید: خرید یک تجارت یا راه اندازی یک تجارت. شما می توانید یک کسب و کار را بدون پول راه اندازی کنید، یا می توانید با سرمایه گذاری قابل توجهی شروع به کار کنید. اگر پول زیادی دارید، ممکن است بتوانید یک تجارت بخرید. اگر شما بخشی از کسانی هستید که برای کارآفرین شدن تلاش می‌کنند، باید تصمیمی بگیرید.

آیا کسب و کاری راه اندازی می کنید یا می خرید؟

کدام گزینه برای شما بهتر است و چرا؟

هر گزینه مزایا و معایب خود را دارد.

مزایای خرید یک تجارت

آسان تر

شروع یک کسب و کار از صفر بسیار دشوارتر از خرید یک کسب و کار موجود و اداره کردن با آن است.

امن تر

نرخ شکست کسب‌وکارهای جدید بسیار بیشتر از کسب‌وکارهای مستقر است. طبق گزارش بلومبرگ، از هر 10 کارآفرینی که کسب و کاری را راه اندازی می کنند، 8 نفر در 18 ماه اول شکست می خورند. این میزان شکست 80 است. اداره آمار کار ایالات متحده 38.8 – 45.1٪ و داده های سرشماری ایالات متحده 51.2٪ شکست را در چهار تا پنج سال اول گزارش می دهد. صرف نظر از اینکه کدام اعداد را باور دارید، می توانیم قبول کنیم که نرخ شکست کسب و کار بسیار بالا است. خرید یک کسب و کار موجود شانس موفقیت شما را تا حد زیادی افزایش می دهد.

نیاز به خلاقیت کمتری دارد

هنگامی که یک کسب و کار را خریداری می کنید، برای سیستمی با مشتریان و درآمد پرداخت می کنید. لازم نیست برای تبدیل شدن از مشتری صفر بدون درآمد به کسب و کاری که در حال اجراست، تلاش کنید. یکی دو سال اول آسیب پذیرترین زمان در زندگی یک تجارت است.

گزینه های زیاد

در هر زمان حدود 1 میلیون کسب و کار برای فروش در ایالات متحده وجود دارد.

مزایای خرید یک تجارت

مزایای خرید یک تجارت

معایب خرید کسب و کار

گران

خرید یک کسب و کار بسیار گرانتر از شروع یک تجارت از صفر است. در درازمدت، ممکن است در هزینه شما صرفه جویی کند، اما کاری پرهزینه است.

مخاطره آمیز

بسیاری از مشاغل در بازار در یک مارپیچ نزولی قرار دارند. ممکن است سوء مدیریت یا نادیده گرفته شده باشند.

سرمایه گذاری

کسب و کار ممکن است به سرمایه گذاری اضافی برای کارکنان، تجهیزات، بهبودها یا موجودی اضافی نیاز داشته باشد.

محل

ممکن است کسب و کاری بخرید که در موقعیت بدی قرار دارد.

کارکنان

وقتی یک کسب و کار راه اندازی می کنید، کارکنان را استخدام می کنید، اما وقتی یک کسب و کار را خریداری می کنید، کارمندان با کسب و کار همراه می شوند. ممکن است در حال خرید یک کسب و کار با کارکنان آموزش ندیده یا کم کار باشید.

روندها

ممکن است روندهای صنعتی وجود داشته باشد که می تواند سهم بازار شما را کاهش دهد و رقابت شما را افزایش دهد.

فروشنده

بیشتر کسب و کارها بیش از حد به کارآفرین – فروشنده – متکی هستند که می تواند منجر به افول کسب و کار تحت مالکیت جدید شود.

چه نوع مشاغلی می توانید بخرید؟ بلوغ اندازه های مختلف حق رای دادن تمام وقت، پاره وقت

تاسیس

اگر بتوانید آن را بپردازید، می توانید یک کسب و کار تثبیت شده با مشتریان و درآمد سالم بخرید.

تمام وقت یا نیمه وقت

اگر برای خرید یک کسب و کار تمام وقت آماده نیستید، ممکن است بخواهید به دنبال خرید یک کسب و کار کوچک پاره وقت باشید. هزینه کمتری خواهد داشت و ریسک کمتری نیز خواهد داشت.

کسب و کار در مراحل اولیه

بسیاری از مردم مشاغلی را راه اندازی می کنند که به دلایل مختلفی در لیست فروش قرار می گیرند. شخصی که کسب و کار را شروع کرده است ممکن است علاقه خود را از دست داده باشد. او ممکن است پول نقد یا زمان لازم برای حفظ آن را نداشته باشد. ممکن است بتوانید یک کسب و کار در مراحل اولیه را با قیمتی مقرون به صرفه بخرید.

کسب و کار فرانشیز

در هر صنعتی که می توانید تصور کنید فرصت های فرانشیز کلید در دست وجود دارد. اگر می خواهید در یک سیستم خرید کنید، این یک گزینه عالی است. اگر از اتصال به یک مدل کسب و کار موجود با انعطاف کمی خوشحال هستید، ممکن است گزینه مناسبی برای شما باشد.

فروش دارایی

متأسفانه، مشاغلی وجود دارند که نمی توانند آن را ایجاد کنند، اما دارایی های ارزشمندی هستند. اگر تنها چیزی که نیاز دارید دارایی باشد، ممکن است این گزینه مناسبی باشد. به عنوان مثال، یک ماشین‌فروشی ممکن است دیگر تجارتی را اداره نکند، اما مالک آن مایل باشد ابزار، ماشین‌آلات و موجودی کالا را به شما بفروشد.

معایب خرید کسب و کار

معایب خرید کسب و کار

راه های خرید کسب و کار

خرید کامل

این گزینه برای خریدار خطرناک ترین است. فروشندگان فروش نقدی را ترجیح می دهند زیرا بهترین معامله برای آنهاست. اگر شما خریدار هستید، بهترین معامله برای شما این است که به اندازه درآمدی از مبلغ فروش مطالبه کنید.

تامین مالی فروشنده

در یک اقتصاد سخت، زمانی که تامین وام بانکی دشوار است، کارآفرینان انگیزه دارند که به تامین مالی فروشنده کمک کنند. آنها معمولا به پیش پرداخت سنگین نیاز دارند. تامین مالی فروشنده ریسک را بین فروشنده و خریدار تقسیم می کند.

کسب درآمد

این گزینه کمترین ریسک برای خریدار و بهترین گزینه ممکن است. اگر بتوانید یک معامله با درآمد کامل داشته باشید، می توانید یک تجارت با حداقل ریسک بخرید. این گزینه کمترین ریسک برای خریداران و بیشترین ریسک برای فروشندگان است.

ترکیبی

بسیاری از معاملات در نهایت ترکیبی هستند. آنها شامل پیش پرداخت هستند و گزینه ای برای کسب درآمد ارائه می دهند. به طور واقع بینانه، اگر در نهایت یک تجارت را بخرید، در نهایت با یک معامله ترکیبی مواجه خواهید شد.

واقعیت خرید یک تجارت

هزاران کسب و کار برای فروش وجود دارد، اما اکثر آنها هرگز فروش نخواهند داشت. به یکی از بسیاری از سایت های دیگر که مشاغل را برای فروش نشان می دهد بروید. تنها حدود 10 درصد از مشاغل برای فروش هرگز فروش خواهند داشت.

در اینجا برخی از بزرگترین دلایل غیرقابل فروش اکثر مشاغل آورده شده است:

قیمت گذاری غیر واقعی

متأسفانه، بسیاری از کارآفرینان فکر می کنند که ارزش کسب و کار خودشان بیشتر از کسب و کارهای مشابه است.

برای فروش خیلی دیر است

اغلب، زمانی که یک کسب و کار در فهرست قرار می گیرد، در حال حاضر در حالت قرمز فعالیت می کند. ممکن است برای مدت طولانی نادیده گرفته شود تا سرمایه گذاری جذابی انجام شود.

به ارث برده

بسیاری از مشاغل توسط افراد اشتباه به ارث رسیده اند. والدین رویای سپردن مشاغل خانوادگی را به فرزندان خود دارند، اما آنها فقط به پول علاقه دارند یا مهارت های لازم برای اداره تجارت را ندارند.

مالک غیر قابل تعویض

بسیاری از کارآفرینان به تجارت تبدیل می شوند. نتیجه نهایی کسب و کاری است که پس از حذف مالک از معادله، از بین خواهد رفت.

علیرغم تمام مشکلاتی که ممکن است در خرید یک کسب و کار به وجود بیاید، این برای بسیاری گزینه مناسبی است.

مذاکره کنید

مذاکره یک هنر است. اغلب، تفاوت بین یک معامله خوب و یک معامله بد در مذاکره است. مذاکره را به مراحل بعدی واگذار کنید. قبل از خرید یک کسب و کار، باید یک استراتژی مذاکره داشته باشید. خود را در مورد تمام مشکلات احتمالی خرید یک تجارت آموزش دهید.

در طول مذاکرات به موارد زیر توجه کنید:

بازار را درک کنید. کسب و کارهای مشابه چقدر به فروش می رسند؟ بی توجهی به اینکه چه مقدار کسب و کار برای آنها فهرست شده است، در مورد قیمت های فروش واقعی تحقیق کنید.

چه مدت زمان کسب و کار برای فروش است؟ معمولاً می توانید با کسب و کاری که مدت طولانی تری برای فروش بوده است، بیشتر مذاکره کنید.

با یک کارگزار تجاری مشورت کنید. کار کردن با یک حرفه ای در کنار شما ارزش زیادی دارد. همه کارگزاران کسب و کار برابر نیستند، بنابراین شما باید تکالیف خود را انجام دهید تا یک حرفه ای استثنایی پیدا کنید.

روی دلایلی که فروشنده کسب و کار را می فروشد تمرکز کنید.

آیا پیشنهادات دیگری روی میز وجود دارد؟ فروشنده یا دلال را باور نکنید که خریداران علاقه مند دیگری وجود دارد، مگر اینکه قابل تأیید باشد.

مکتوب کنید

چیزی را فرض نکن سوالات زیادی بپرسید. هر چیزی که مهم است را به صورت مکتوب بنویسید.

بستن معامله

پس از بررسی کسب و کار، ارائه پیشنهاد و تکمیل بررسی های لازم، آماده بستن معامله هستید. بررسی دقیق طولانی ترین مرحله در خرید یک کسب و کار است. همچنین یکی از استرس زاترین برای هر دو طرف است. مهارت های بین فردی شما در این فرآیند مورد آزمایش قرار می گیرد، اما تسلیم نشوید. روزی یک عدد مصرف کنید.

شما به یک قرارداد فروش کتبی نیاز دارید. از وکیل خود بخواهید قبل از امضا آن را بررسی کند.

شما صاحب آن هستید

یافتن و خرید کسب و کار مناسب یک فرآیند طولانی است. تمام تلاش خود را برای آماده شدن برای انتقال انجام دهید.

در بخش نظرات در زیر در مورد آنچه که در مورد خرید یک تجارت فکر می کنید صحبت کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *