بهینه سازی مصرف سوخت در مصر

بهینه سازی مصرف سوخت در مصر

به گزارش بازار نفت و گاز، کنسرسیوم تحت رهبری Bechtel برنده قرارداد FEED برای پروژه Idku Energy Hub شد. محدوده کارهای تحت قرارداد شامل مطالعه یک سیستم قدرت یکپارچه پیشنهادی بین کارخانه فرآوری گاز خشکی میادین گازی دلتای غربی (WDDM) به همراه پایانه صادرات LNG مصر (ELNG) در ایدکو است. به طور کلی بهینه سازی مصرف سوخت در مصر در راس کارهای این قرارداد قرار دارد.

قرارداد مهندسی و طراحی

شل مصر، EGAS و پتروناس برای پروژه Idku Energy Hub قرارداد مهندسی و طراحی (FEED) را به اتحادی به رهبری شرکت مهندسی Bechtel منعقد کردند.

این اتحاد متشکل از شرکت های مهندسی مصری Enppi و Petrojet است.

محدوده قرارداد شامل مطالعه یک سیستم قدرت یکپارچه پیشنهادی بین کارخانه فرآوری گاز خشکی میدان‌های گازی دلتای عمیق غرب (WDDM) است.

علاوه بر این، این قرارداد شامل مطالعه پایانه صادرات LNG مصر (ELNG) در ایدکو است.

تکمیل عملیات

انتظار می رود Bechtel، Enppi و Petrojet قرارداد FEED را به صورت سریع اجرا کنند و برنامه هایی برای تکمیل دامنه کار در این سال دارند.

خالد کاظم، معاون رئیس شل مصر و رئیس کشور، گفت: «این پروژه نشان دهنده تعهد ما به تقویت پیشرفت با ارائه انرژی بیشتر و پاک تر است.

ما به عنوان شرکا در سفر مصر برای تبدیل شدن به یک قطب انرژی منطقه ای، تلاش ها و تخصص خود را برای حمایت از جاه طلبی های کشور در بهره وری انرژی بسیج می کنیم.

این همچنین گام مهمی در جهت اجرای کامل تفاهم نامه کربن زدایی بین شل و MOP است که در اوایل سال جاری امضا شد.

قرارداد FEED

قرارداد FEED برای بررسی مزایای مفهوم One Power Hub طراحی شده است که ترکیبی از سیستم های قدرت الکتریکی در WDDM و ELNG است.

هدف آن افزایش صرفه جویی در انرژی و کاهش مزایای گاز گلخانه ای (GHG) از یکپارچه سازی سیستم های برق نیروگاه های خشکی است.

از مزایای آن می توان به بهینه سازی ژنراتورهای توربین گازی، مدل سازی حالت کارکرد موثر، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و صرفه جویی در مصرف سوخت اشاره کرد.

بهینه سازی مصرف سوخت

این پروژه بخشی از یک برنامه گسترده تر بین ائتلاف و وزارت نفت و منابع معدنی مصر (MOP) است که بر کربن زدایی و استراتژی تغییرات آب و هوا متمرکز است.

با کاهش آلاینده ها و بهینه سازی مصرف سوخت و ساعات کار تجهیزات دوار، این قرارداد باعث افزایش تولید و کاهش هزینه های عملیاتی هاب می شود.

پل مارسدن، رئیس شرکت انرژی Bechtel گفت: این پروژه یک نمونه عالی از مشارکت بخش خصوصی و عمومی برای حمایت از استراتژی کربن زدایی مصر است. تیم Bechtel ما مشتاقانه منتظر ادامه حمایت از استراتژی تغییر اقلیم مصر است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *