بوتان در مقابل نفتا

بوتان در مقابل نفتا

بوتان در مقابل نفتا به تحلیل بازار نفت و گاز:

به گفته منابع 23 سپتامبر، بوتان مخلوط اروپای شمال غربی در روز ثابت بود درحالی‌که مزایده‌ها و پیشنهادات افزایش یافته است. با کاهش تقاضا برای ترکیب بنزین، تنها خریداران پتروشیمی در بازار باقی‌مانده‌اند. چنین خریدارانی به محتوای کم با قیمت‌های رقابتی در مقابل نفتا علاقه دارند. یک منبع در بازار گفت: در حال حاضر حرکت کمی بین خریداران و فروشندگان وجود دارد. « در جاهای دیگر، بوتان با کیفیت پایین ممکن است در بازار FOB coaster پیدا شود، زیرا خریداران مراکشی می‌توانند تا 40 درصد محتوا را بپذیرند. بااین‌حال، تقاضا هنوز نباید بر بوتان در شمال غربی اروپا تأثیر بگذارد.

در بازار بزرگ بوتان، یک پیشنهاد شنیده شد. Equinor پیشنهاد محموله 8000 تن را برای تحویل 6 تا 10 اکتبر در اکتبر ارائه کرد. در غیاب نشانه‌های رقابتی، بازار بر اساس احساسات معامله گران ارزیابی شد. بازار بزرگ محموله CIF به‌طور مستقیم 698 دلار در میلیون تن ارزیابی شد.

در بازار ساحلی بوتان، هیچ مزایده، پیشنهاد یا معامله‌ای شنیده نشد. در غیاب نشانه‌های رقابتی، بازار بر اساس احساسات معامله گران ارزیابی شد. بازار FOB دریانوردی بوتان دریایی 689 دلار در میلیون تن ارزیابی شد. بازار CIF 8/99 دلار در میلیون تن پایین‌تر بود و به‌طور واضح 693 دلار در میلیون تن برآورد شد. این امر باعث می‌شود FOB coaster با تخفیف 4 دلار در میلیون تن به CIF coaster ارئه شود.

تفسیر روزانه Platts ازUS LPG Spot

  • بوتان و پروپان مسیر اخیر را حفظ می‌کند.
  • بنزین طبیعی در برابر WTI به تخفیف رسید.

بوتان ساحل خلیج‌فارس برای اولین بار در بیش از هفت سال 23 سپتامبر1/50دلار در هر بشکه افزایش یافت و با پروپان و NGL های باقیمانده که معاملات آتی نفت خام را افزایش داد، تقویت شد. S&P Global Platts بوتان معمولی غیر LST را 25/1 سنت تا 1/5025 دلار/گالن بر اساس پیشنهاد دائمی در بازار Platts در فرآیند ارزیابی نزدیک ارزیابی کرد. Platts آخرین بوتان معمولی را در 5 فوریه 2014 1/56 دلار/گالن ارزیابی کرد. بوتان به‌طورمعمول با پروپان روبرو می‌شود که همچنان از قیمت از پویایی عرضه/تقاضا پشتیبانی می‌کند. Platts آخرین بار در 20 فوریه 2014 پروپان را با1/39دلار در هر گالن بالاتر ارزیابی کرد. بر اساس داده‌های اداره اطلاعات انرژی منتشرشده در 22 سپتامبر، کل محصول پروپان آمریکا – یا تقاضای ضمنی – در هفته منتهی به 17 سپتامبر 405،000 بشکه در روز به 1/29 میلیون بشکه در روز افزایش یافت و هفته‌های متوالی زیر 1 میلیون بشکه در روز پایان یافت.

در همین حال، ذخایر پروپان آمریکا پس از پنج هفته پیاپی افزایش متوالی، اولین کاهش را به ثبت رساند و 537 هزار بشکه کاهش یافت و به70/3میلیون بشکه رسید. خایر نفت در مقایسه با هفته گذشته27/6 میلیون بشکه کمتر از سال گذشته است. یزوبوتان غیر LST با 1/75سنت افزایش به 1/4875دلار در هر گالن رسید، درحالی‌که بنزین طبیعی غیر تارگا 1/25 سنت افزایش یافت و به 7375/1 دلار در هر گالن رسید. بااین‌حال، پس از هفت ارزیابی متوالی از نظر برابری و یا قیمت برتر نفت خام، بنزین طبیعی با کاهش 33 درصدی در برابر WTI کاهش یافت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *