تحلیل بازار روزانه ی نفت خام ترش خاورمیانه

تحلیل بازار روزانه ی نفت خام ترش خاورمیانه

تحلیل بازار روزانه ی نفت خام ترش خاورمیانه/ بازار نفت و گاز:

حق بیمه ی نفت خام ESPO به دلیل تقاضای پایین چین کاهش می یابد ورود نفت خام کشور های تحت تحریم به بازار می تواند بر گرید های سنگین خاورمیانه تاثیر منفی بگذارد تجزیه و تحلیل بازار روزانه ی نفت خام ترش در بازار نفت در تحلیل شرایط بازار روز 24 آگوست توضیح دادند که حق بیمه برای نفت خام ESPO Blend روسیه به دلیل عدم تمایل به خرید این گرید توسط واردکنندگان اصلی مرتبط با پالایشگاه های مستقل چینی، به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

تجار معتقدند که در شرایط فعلی سطح معاملات برای محموله های نفت خام بارگیری ماه اکتبر، بسیار پایین باقی می ماند و محموله هایی که تاکنون به فروش نرفته است، در ماه سپتامبر فشار بیشتری را به گرید های نفت خام، خصوصا ESPO Blend وارد خواهد آورد. منابع ما در بازار توضیح دادند که حق بیمه نقدی برای ESPO Blend روسیه برای بارگیری در ابتدای ماه اکتبر رقمی در حدود 1.70 دلار در هر بشکه تا 1.80 دلار در هر بشکه به ارزیابی پلَتس ماه گذشته ی نفت خام دبی، تعیین شده است. اما به دلیل کمبود تقاضا انتظار می رود که این نرخ کاهش بیشتری بیابد.

یکی دیگر از تجار نفت خام مستقر در سنگاپور در این خصوص گفت: حق بیمه ی ESPO ممکن است این هفته باز هم کاهش یابد. در شرایط فعلی، هنوز هم نمی توان محموله ها را ترخیص کرد. به گفته تجار فعال در بازار نفت در حال حاضر اخباری به گوش می رسد مبنی بر این که تعدادیm از معاملات مربوط به نفت خام ESPO روسیه برای بارگیری در ماه اکتبر، با حق بیمه هایی در حدود 1.50 دلار در هر بشکه تا 1.60 دلار در هر بشکه به ارزیابی پلَتس ماه گذشته ی نفت خام دبی، منعقد می شود.

این اخبار حاکی از آن است که این محموله ها توسط شرکت Gazpromneft (گازپروم نِفت چهارمین شرکت نفتی روسیه که به‌عنوان شرکت تابع و بخش عملیات نفتی کمپانی گازپروم فعالیت می‌نماید) فروخته شده است. اما در حال حاضر این اطلاعات قابل تأیید نیست. از سوی دیگر طبق آخرین اخبار منتشر شده، ظاهرا حجم قابل توجهی از نفت خام کشور های ایران و ونزوئلا در بنادر سنگاپور سرگردان است و در همین حین تلاش ها برای یافتن خریدار در بازار آسیا برای این گرید های تحت تحریم ادامه دارد. چرا که در حال حاضر دولت چین مانع از واردات نفت خام توسط خریداران مرتبط با پالایشگاه های مستقل این کشور، می شود.

یکی از تجار خاطر نشان کرد که شرایط فروش این محموله های تحت تحریم احتمالاً بر بازار نفت خام منطقه ی خاورمیانه، به ویژه گرید های ترش، سنگین و مدیوم ​​منطقه تأثیر خواهد گذاشت. یک تاجر نفت خام مرتبط با پالایشگاه های جنوب شرق آسیا توضیح داد:

نفت خام ایران و ونزوئلا مطمئنا بازار خاورمیانه را تحت فشار قرار می دهد. این دو گرید نفت خام تحریم شده اکثر گرید های دیگر خاورمیانه را تحت الشعاع خود قرار می دهند، به خصوص گرید ها مدیوم و سنگین. داده های منتشر شده از سوی S & P Global Platts نشان می دهد که در ساعت 3 بعد از ظهر سنگاپور (07:00 به وقت گرینویچ) روز بیست و چهارم آگوست، اسپرِد زمانی (time spread) اکتبر – نوامبر در 68 سنت در هر بشکه متوقف شد، که این رقم نسبت به جلسه 23 آگوست 1 سنت در هر بشکه کاهش یافته است. اسپرِد نقدی دبی نیز در پایان روز بیست و سوم آگوست، در 2 دلار در هر بشکه ثابت شد، که این میزان نیز نسبت به جلسه ی قبل 14 سنت در هر بشکه افزایش یافته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *