تحلیل‌های‌ فنی و اقتصادی گوگرد

تحلیل‌های‌ فنی و اقتصادی گوگرد

تحلیل‌های‌ فنی و اقتصادی گوگرد به نقل از  آرگوس

تقسیم بازار در هزینه های تأمین مالی و لجستیک

بازار همچنان به پیشروی خود ادامه خواهد داد اما پایین بودن نقدینگی با خرید جزئی از برخی خریداران با هدف متعادل کردن هزینه ها با استفاده از محصولات ارزان تر امکان پذیر خواهد بود. تأمین مالی همچنین دلیل اصلی کاهش نقدینگی محسوب می شود زیرا آخرین دور تحریم ها دوباره ترتیبات مالی را چالش برانگیزتر کرده است.

از طرفی، این امر علاوه بر افزایش هزینه محصول، باعث افزایش خطوط تأمین مالی و حتی در برخی موارد محدود کردن معاملات نیز می شود. این هفته، اختلاف قیمت در بالتیک و دریای سیاه مشهود است. هزینه های حمل بار، پرمیوم و تعداد بازارهای موجود برای صادرات به طور قابل توجهی متفاوت است و قیمت ها را تحت تأثیر قرار می دهند.

دورنمای 60-30 روزه تحلیل‌های‌ فنی بازار گوگرد

در آخرین اخبار گوگرد  بازار همچنان در حال تقویت است؛ در حالی که محصول FSU و به ویژه روسیه به دنبال مسیرهای حمل و نقل جدید و راه های تأمین مالی است.

عرضه های ماه های مه و ژوئن در نتیجۀ تعادل مجدد در بازار محدود می شود. یک بازار دو وجهی در حال ایجاد است که قیمت نهایی محصول نه تنها به دلیل کیفیت، بلکه براساس مبدأ محصول و بندر حمل و نقل نیز متفاوت است.

بازار داخلی چین از وضعیت گوگرد

قیمت گوگرد داخلی چین در طول هفته عمدتآ براساس فروش تاجران تقویت شد.

محموله کوچکی با قیمت 3.500 یوان ایکس ورک معادل 475 دلار در تن cfr از انبار بندر ژنجیانگ بین معامله گران داد و ستد شد. در همین حال، تا روز پنج شنبه 2.000 تن با قیمت 3.520 یوان بر تن cfr در ژنجیانگ بین معامله گران داد و ستد شد؛ در حالی که کاربران نهایی قیمت های بالاتر از 3.450 یوان در هر تن ایکس ورک را نپذیرفتند. همچنین، محموله 3.000 تنی از سهام بندر دافنگ با قیمت 3.430 یوان/ تن ایکس ورک داد و ستد شد.

روند کاهشی بازار فسفات

طبق تحلیل‌های‌ فنی و اقتصادی گوگرد قیمت ها در بازارهای اصلی امریکای لاتین در این هفته، در میان رکود پیوستۀ تقاضا و نقدینگی معامله گران کاهش یافت. MAP چینی در برزیل عملکرد خوبی در بازار داشت و پیشنهادات آن به 1.270-1.250 دلار در تن cfr کاهش یافت؛ در حالی که هفته گذشته 1.300-1.280 دلار در هر تن cfr ارزیابی شده بود. MAP مراکش با قیمت 1.300 دلار در تن cfr باقی ماند اما سایر فروشندگان این سطح را دیگر دسترس پذیر نمی دانستند. آرژانتین و اروگوئه به کاهش غیرمعمول قیمت های برزیل دست یافتند زیرا پیشنهادات و فروش شرکت های تجاری برای DAP تا 1.200 دلار در تن cfr کاهش یافت.

در ایالات متحده، بارج های DAP به 950-938 دلار در هر فوب نولا کاهش یافت. یارانه جدید هند برای کود در سال 23-2022 آوریل تا مارس همچنان بلاتکلیف است.

لغو تدریجی قرنطینه شانگهای

تحلیل‌های‌ فنی و اقتصادی گوگرد شانگهای سیستم جدیدی از قرنطینه با نام “حلقه بسته” را اعمال خواهد کرد که براساس آن، چین در طول بازی های المپیک زمستانی پکن برای جلوگیری از رکود در تولید پیشگام خواهد بود. تقاضای سوخت همچنان رو به کاهش است و در حال حاضر، نمی توان به اتمام قرنطینه امیدوار بود. بازگشایی بزرگراه های چین اقدامات سختگیرانه تری را برای رانندگان کامیون در پی داشت زیرا در صورت تردد به مناطق قرنطینه بایستی در کامیون خود بمانند. شانگهای که بیش از 20.400 مورد ابتلا به کووید-19 را در 18 آوریل برابر با 29 فروردین 1401 گزارش کرد، همچنان در قرنطینه است.

باتوجه به گزارشات وزارت حمل و نقل، میزان تردد کامیون ها در جاده های منطقه دلتای رودخانۀ یانگ تسه در ساحل شرقی چین در 18 آوریل مصادف با 29 فروردین 1401 نسبت به مدت مشابه سال قبل 21 درصد کاهش داشت.

مسیر cfr اندونزی

جمعه گذشته یک محموله 50.000 تنی گرانول خاورمیانه با فروش نقدی 520 دلار در هر تن cfr به PT Huayun منتقل شد. سرمایه گذاری مشترک نیکل هوآیون و کبالت در اندونزی که توسط هوآیون کبالت بعنوان تولیدکننده مواد معدنی اداره می شود، اولین محصول آزمایشی خود را در دسامبر سال گذشته به بازار ارائه داد و اولین محموله خود را با 9.500 تن هیدروکسید مخلوط رسوب نیکل-کبالت (MHP) از اندونزی به چین در فوریه عرضه کرد. پروژه هوآیون ظرفیت تولید 60.000 تن نیکل و 7.800 تن کبالت در سال را دارد.

مناقصات فوب ایران

تحلیل‌های‌ فنی و اقتصادی گوگرد محدوده فوب اسپات ایران پس از مناقصه جدید به 415-390 دلار در هر تن فوب افزایش یافته است. دو تأمین کننده ایرانی مناقصه ای را برای فروش گوگرد در این هفته بین 15-10 دلار بالاتر از ارزیابی قیمت هفته گذشته به اجرا گذاشتند. پتروشیمی خارک مناقصه خود را برای فروش 25.000 تن گوگرد گرانول برای حمل در نیمه اول ماه مه از جزیره خارگ با قیمت 415 دلار بر تن فوب جزیره خارگ ارائه داد. این محموله برای بازارهای خارج از چین با مقاصد بالقوه در افریقا و جنوب شرق آسیا در حال عرضه است. در همین حال، NIGC بعنوان تولیدکننده و بازاریاب گوگرد، مناقصه فروش 60.000 تنی گوگرد گرانول بسته بندی شدۀ خود را در روز گذشته با قیمت حدود 410 دلار در تن فوب عسلویه منعقد کرد. این محموله از 5-1 ماه مه برابر با 15-11 اردیبهشت 1401 در عسلویه بارگیری می شود که با احتساب هزینه های حمل و نقل با قیمت حدود 460 دلار به ازای هر تن به جنوب چین می رسد.

تضاد قیمت فوب و cfr مدیترانه

قیمت فوب مدیترانه 481-480 دلار در هر تن است و آخرین مناقصه با قیمت بالای 480 دلار در تن فوب انجام شده است که در مقایسه با قیمت هفته گذشته 25 دلار افزایش داشته است. Cfr مدیترانه نیز 515-500 دلار به ازای هر تن است و تجارت در اواخر هفته گذشته به پایان رسید و اکنون بالاتر از این محدوده با دست کم 520 دلار در تن cfr عرضه می شود. در حال حاضر، هیچ محصولی در سطح پایین تر از تأمین کنندگان مدیترانه ارائه نمی شود که نشان دهندۀ افزایش 5 دلاری نسبت به قیمت های هفته گذشته است.

تضاد قیمت فوب و cfr مدیترانه

تضاد قیمت فوب و cfr مدیترانه

فوب و روند صادرات آن در بازارهای اروپا

در تحلیل‌های‌ فنی و اقتصادی گوگرد محدوده فوب بالتیک بین 350-300 دلار در تن فوب است که محصول قزاقستان در بالاترین سطح قیمت قرار دارد و گمان می رود محصول روسی نیز در پایین ترین سطح باشد. محموله 60.000 تنی روسی برای بارگیری در آوریل از گازپروم به بندر اوست لوگا برای انتقال به آسیا داد و ستد شده است. به احتمال زیاد مقصد این محموله جنوب چین خواهد بود. محصولات صادراتی بیشتری در دست مذاکره هستند. صادرات محصولات قزاقستان نیز ادامه دارد و انتظار می رود تأمین مالی از قزاقستان حتی برای حمل از اوست لوگا راحت تر باشد. به دلیل اختلاف قیمت در حمل محصولات از بنادر، فوب دریای سیاه بین 400-300 دلار در تن فوب است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *