تفسیر بازار قیر اروپای شمالی و مرکزی

تفسیر بازار قیر اروپای شمالی و مرکزی

در بیانیه براورد های مالی سه ماهه دوم، کمپانی شل توضیح داد که حجم فروش فرآورده های نفتی این شرکت در سه ماهه اول از 4.16 میلیون بشکه در لیتر به 4.55 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است؛ این در حالیست که میزان بهره وری پالایشگاه ها، از 72 pc به 76 pc افزایش یافته و پیش بینی شده که این میزان در سه ماهه ی سوم سال از 76 به 81 pc نیز برسد.

از سوی دیگر میزان فرآوری پالایشگاه بزرگ اروپایی و آفریقایی در سه ماهه دوم سال، 887000 بشکه در روز برآورد شده، که این میزان نسبت به 888000 بشکه در روز ماه اول، کمی کاهش داشت. این در حالیست که حاشیه سود تولیدی پالایشگاه جهان، نشان می دهد که این میزان در سه ماهه دوم به 4.17 میلیارد دلار در سال رسید و این افزایش 2.69 میلیارد دلار در مقایسه با سه ماهه اول سال را نشان می دهد.

ghir11 - بازار نفت و گاز پتروشیمی

بریتانیا

شرکت های فعال در بازار بریتانیا هیچ گزارشی از تاثیر هیچ عاملی، بر روی قیمت های اولیه ی ترابری جاده ای فراورده های نفتی ندادند.

در این مدت میزان فعالیت بازار قیر در بریتانیا ثابت بود. اگرچه بارندگی های فصلی در سراسر کشور فعالیت پروژه های مرتبط در این حوزه را کمی محدود تر می کند، اما این در حالی است که ارزیابی قیمت حمل و نقل جاده ای در داخل کشور نشان می دهد که تعرفه ها به میزان 365 تا 375 پوند در هر تن، به ازای تحویل کالا در محل کارخانه و 380 تا 390 پوند در تن به مقاصد جنوبی بریتانیا ثابت ماند. از سوی دیگر قیمت واردات محموله نیز به حدود 460 دلار در هر تن، معادل330 پوند در تن افزایش یافت.

شرکت های فعال در بازار فرانسه، تقاضای داخلی را برای ماه ژوئیه رضایت بخش توصیف کردند؛ هرچند که ماه های جاری پیک مصرف قیر در منطقه بود. این در حالیست که قیمت ها فعلی بازار، از پیش از ماه آگوست ثابت مانده است.

افزایش متوسط هزینه های HSFO در ماه ژوئیه ، به ویژه بر حسب یورو ، احتمالا منجر به بازنگری احتمالی در برخی از قراردادهای عرضه ماه آگوست خواهد شد، هر چند که جهت گیری ارزش گذاری های مذاکرات انجام شده هنوز نامشخص است.

شرکت نفتی Total Energies فرانسه در بیانیه ای نتایج سه ماهه دوم سال 2021 خود را به این شکل اعلام کرد، که توان پالایشگاه هایش در سطح جهان در سه ماهه دوم حدود 14 درصد کاهش یافته است. احتمال می رود که دلایل اصلی این کاهش تولید در پالایشگاه ها عمدتا به دلیل تعطیلی داوطلبانه طولانی مدت پالایشگاه دانگس با توجه به حاشیه های اقتصادی پایین اروپا ، تعطیلی بزرگ پالایشگاه لئونا در آلمان، تعطیلی پالایشگاه Grandpuits در سه ماهه اول سال 2021 به دلیل تبدیل آن به سکوی نفتی صفر و همچنین فروش پالایشگاه لیندزی در انگلستان مرتبط باشد. این شرکت در ادامه توضیحات خود افزود که افت توان تولید پالایشگاه ها تا حدی با راه اندازی مجدد پالایشگاه فیزین در نزدیکی لیون در ادامه سال جبران خواهد شد.

ghiroro - بازار نفت و گاز پتروشیمی

بنلوکس

در طول این مدت بازارهای هلند و بلژیک به طور فزاینده ای راکد بودند؛ چرا که بیشتر کارخانه ها تعطیل و پروژه های جاده سازی در طول تعطیلات سالیانه ی تابستانی در این کشورها متوقف شده است.

با توجه به اینکه اکثر مناطق تولیدی و تجاری بنلوکس پیش تر وارد دوره تعطیلات سالانه خود شده اند و از سوی دیگر، در هر منطقه دو یا سه هفته از تعطیلات متداول باقی مانده است، در هلند مناطقی وجود دارند که از 31 جولای تا 1 آگوست وارد تعطیلات خود می شوند و تقریباً همه پروژه ها متوقف می شوند.

انتظار می رود که پروژه های ساختمانی و نیاز به قیر در هفته سوم آگوست به طور جدی شروع شود و از 16 آگوست تمام صنایع با ظرفیت کامل فعالیت خود را آغاز کنند.

تامین قیر از پالایشگاه های آنتورپ و روتردام ، به عنوان بزرگ ترین تامین کنندگان منطقه ی بنلوکس ، در شرایط فعلی عادی باقی مانده و به خوبی قادر به برآورد نیازهای حال حاضر دوره تعطیلات بوده و بدون هیچ مشکلی عرضه به شرکت های فعال در بازار را ادامه داده اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *