تفسیر روزانه Platts از پروپان و بوتان اروپایی

تفسیر روزانه Platts

طبق تفسیر روزانه platts پروپان ترکیبی در شمال غربی اروپا درحالی‌که نفت خام ترکیبی ضعیف شده است باقیمت یکسان رو به افزایش شد. بااین‌حال، پروپان ترکیبی فیزیکی همچنان در سایر محصولات تصفیه‌شده باقی‌مانده است. به کمک تیم تحلیلی بازار نفت و گاز به بررسی این موضوع می پردازیم.

تفسیر روزانه Platts از پروپان اروپایی

  • پروپان در بالاترین سطح چند ماه اخیر در مقابل نفتا
  • عرضه کوتاه‌مدت آمریکا همچنان ادامه دارد.

عرضه کم و در کنار گرم شدن بازار تقاضا داخلی و خارجی و پالایشگاه‌هایی که از گاز مایع برای عملیات داخلی استفاده می‌کنند، حمایت قابل‌توجهی را طلب می‌کند.

معمولاً در ماه‌های تابستان، پروپان با تخفیف قابل‌توجهی به نفتا معامله می‌شود. مبادله پروپان CIF NWE ماه پیش با 35 دلار در میلیون تن معادل قرارداد نفتا بسته شد، بالاتر از 32 دلار در میلیون تن به بالاترین سطح چند ماه اخیر. در بازار بزرگ محموله پروپان CIF، یک پیشنهاد شنیده شد.

مزایده‌ی SHV برای یک محموله TOT برای تحویل 9 تا 13 سپتامبر 50 درصد قیمت ثابت‌شده‌ی 632 دلار در میلیون تن و 50 درصد CIF ARA در ماه سپتامبر به‌علاوه 2 دلار در تن. ارزیابی محموله‌های بزرگ CIF NWE، بر اساس رابطه بین بازارهای فیزیکی و مبادله در غیاب

نشانه‌های رقابتی مشاهده‌شده، در بازار Platts در فرآیند ارزیابی نزدیک است. در بازار ساحلی پروپان، هیچ مزایده، پیشنهاد یا معامله‌ای شنیده نشد. در غیاب نشانه‌های رقابتی، بازار بر اساس احساسات معامله گران ارزیابی شد.

به‌طور کامل، بازار ساحلی پروپان 25/644 دلار در میلیون تن و 25/11 دلار در میلیون تن حق بیمه در محموله‌های بزرگ، در مقایسه با 50/668 دلار/ میلیون تن و 25/11 دلار ‌در میلیون تن حق بیمه در محموله بزرگ 18 آگوست ارزیابی شد. FCA ARA با 23 دلار در میلیون تن کمتر و 623 دلار در تن معامله شد. بازار FOB بارج با 23 دلار در میلیون تن کمتر و 609 دلار در تن معامله شد.

تفسیر روزانه Platts از بوتان اروپایی

  • بوتان ترکیبی اروپایی در برابر نفتا قوی‌تر است.
  • شکسته شدن تقاضای حمایتی

علیرغم کاهش نفت خام و احساس ضعف در اکثر محصولات پالایش‌شده در مورد نگرانی‌های مربوط به COVID-19، ترکیبی از تقاضای قوی و عرضه محدود از بوتان ترکیبی اروپا حمایت می‌کند. یک منبع گفت: این واقعا یک بازار بسیار صعودی است. در بازار بزرگ بوتان، هیچ مزایده، پیشنهاد یا معامله‌ای شنیده نشد. در غیاب نشانه‌های رقابتی، بازار بر اساس احساسات معامله گران ارزیابی شد.

تفسیر روزانه Platts از US LPG Spot

کاهش 3 درصدی قیمت بوتان در معاملات آتی نفت تقاضای اتان به‌جای پروپان، اما بوتان آن‌قدر قوی است که نمی‌تواند شکسته شود. بنزین طبیعی 25/4 سنت کاهش یافت و به 1.485 دلار در هر گالن رسید و قیمت نهایی آن در WTI منهای 30/1 دلار در بشکه حفظ شد.

معاملات آتی نفت خام و RBOB در 19 آگوست به دلیل کاهش تقاضای آمریکا و تقویت دلار آمریکا 3 درصد کاهش یافت و نشان می‌دهد که آمریکا می‌تواند سرعت خرید اوراق قرضه خود را در اواخر سال جاری کاهش دهد.

سقوط آتی نفت

یک کارگزار می‌گوید: سقوط آتی نفت فعالیت تجاری بین NGL ها را محدود کرد.معمولاً حرکت‌های نزولی مانند این است، اما همه تقاضا را قطع می‌کند. فروشندگان تمایلی به فروش ندارند مگر اینکه مجبور شوند.

یک معامله‌گر در مورد عدم معاملات محموله در بازار گفت: معاملات صادراتی قبلاً بسته‌شده بود و یک ماه پیش، صندوق باز بود. یک منبع گفت که تقاضای اتان همچنان قوی است. این منبع گفت: قیمت اتیلن اخیراً کاهش‌یافته است، اکثریت مواد شیمیایی به کار خود با اتان ادامه می‌دهند مگر اینکه پروپان و بوتان علیرغم عملکرد بهتر پروپیلن همچنان ضعیف شوند.

خرید نشریه پلتس Platts

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *