تمایل چینی ها به افزایش قیمت بنزین و گازوئیل

افزایش قیمت بنزین و گازوئیل

افزایش قیمت بنزین و گازوئیل به گزارش از بازار نفت چین در تاریخ ۲۵ آگوست شرکت های پالایشی بخش خصوصی چین در منطقه شاندونگ سعی در افزایش قیمت بنزین و گازوئیل داشتند ولی تمایل به خرید در میان مشتریان خیلی زیاد نبود،که البته در این میان متقاضیان خرید بنزین در روز چهارشنبه کمی بیشتر از متقاضیان خرید گازوئیل بودند.

نمایندگی های فروش غول های بزرگ تولید کننده فرآورده‌های نفتی دولتی سعی کردند که قیمت ها را بدون تغییر نگه دارند یا اینکه امروز یعنی چهارشنبه آن را کمی افزایش دهند البته به جز تولید کنندگان منطقه شرق چین. بعضی از فروشندگان اعلام نمودند که بهتر است کمی قیمت را افزایش دهند زیرا رغبت به معاملات بالاست و بازار در شرایط مناسبی قرار دارد و اهداف تعریف شده برای بازار تا پایان ماه به خوبی محقق گردیده است.

قیمت هر تن گازوئیل خرده فروشی با یک هزارم درصد گوگرد، ۷۷۶۱ یوان بوده که نسبت به قیمت هفته قبل تغییری ندارد. قیمت عمده فروشی همین محصول برای تحویل در خارج از ترمینال بارگیری هر تن ۱۹/۶۱۴۷ یوان می باشد. قیمت متوسطه خرده فروشی بنزین با اکتان ۹۲ و با یک هزارم درصد سولفور از قرار هرتن ۹۰۴۰ یوان می باشد که تغییری نسبت به هفته قبل ندارد. اگر بخواهیم قیمت همین بنزین را بر اساس دلار در هر بشکه اعلام کنیم قیمت هر بشکه ۴۶/۱۸۷ دلار می باشد.

قیمت عمده فروشی همین محصول برای تحویل در کامیون و در بیرون از بندر بارگیری ۱۳/۷۵۰۸یوان در هر تن می باشد. این قیمت بر اساس دلار معادل ۶۹/۱۵۵ دلار در هر بشکه می باشد. قیمت بنزین با کلیه مشخصات اعلام شده فوق ولی با اکتان ۹۵،ازقرار ۷۷۱۰ یوان در هر تن می باشد که ده یوان نسبت به هفته قبل گرانتر است. به گزارش تیم تحلیلی نفت و گاز و بر اساس قیمت های استخراج شده از سوی نمایندگان فروش سه شرکت عمده سینوپک ،پتروچاینا ،وNDRCدر روز ۲۵ آگوست ،قیمت هر تن سوخت جت که به صورت ماهانه اعلام می‌شود ۴۶۱۸ می باشد که نسبت به ماه قبل ۱۵۸ افزایش قیمت دارد.

واردات نفت خام همانگونه که به شدت از سوی دولت کنترل می شود به صورت سهمیه ای در نظر گرفته شده است و شرکت‌های پالایشی بخش بخش خصوصی طبق سهمیه تعیین شده باید نسبت به واردات خود اقدام کنند در حال حاضر بزرگترین شرکت خصوصی وارد کننده شرکت دونگ مینگ با سهمیه ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می باشد. شرکت HAIKE دارای کمترین سهمیه واردات، یعنی ۹۶۰ هزار تن در سال می باشد.

China’s Daqing Oilfield, که یکی از بزرگترین مناطق نفت خیز چین است او درحوزه اختیار شرکت CNCPمی باشد،به تازگی خبر از اکتشاف ذخایر نفتی جدید در منطقه گولونگ به میزان۲۷/۱ میلیارد تن داده است که یکی از بزرگترین ذخایر کشف شده نفت در کشور چین می باشد.

در حال حاضر کشور چین به اقدامات اکتشافی خود سرعت بخشیده تا بتواند تا قبل از رسیدن به سال ۲۰۳۰ از ظرفیت‌های موجود خود استفاده کند و افزایش قیمت بنزین و گازوئیل را سبب می شود .بر اساس برنامه های دولت چین مبنی بر کاهش تدریجی کربن از فرآیندها و حرکت به سوی صنعت سبز که قرار است تا سال ۲۰۶۰ محقق گردد این این کشور به سرعت سرگرم پیدا کردن ذخایری است که می تواند تا قبل از رسیدن به سال ۲۰۳۰ که نقطه عطف اقدامات آن دولت است بهره برداری لازم ازآن ذخایر را داشته باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *