جدیدترین تحلیل محصولات پالایشگاهی آسیا

جدیدترین تحلیل محصولات پالایشگاهی آسیا

تحلیل بازار نفت و گاز ایران جدیدترین تحلیل محصولات پالایشگاهی آسیا اقیانوسیه و خلیج‌فارس در ۲۵ فوریه در هفته منتهی به ۲۳ فوریه و یا چهار اسفند

سنگاپور به بزرگ‌ترین واردکننده بنزین در منطقه تبدیل شد و واردات بنزین آن کشور در طول هفته ۱۷۵درصد افزایش یافت و به ۳۱۰۳۷۳ تن رسید و صادرات آن نیز بیش از ۴۸درصد کاهش یافت و به۲۲۵۴۰۶تن رسید.

هندوستان سعی در جبران کاهش صادرات چین دارد

قیمت بنزین در آسیا اقیانوسیه و خلیج‌فارس در روز ۲۵ فوریه مصادف با۶اسفند به دلیل اینکه کماکان مشکل کاهش صادرات فرآورده‌های نفتی از چین در منطقه ادامه دارد و شدت تنش در رابطه با مسائل اوکراین بیشتر شده است موردحمایت قرارگرفته است .

البته در این روز از افزایش‌های ۴ دلاری و ۵ دلاری دیگر خبری نیست، جهش‌ها انجام‌شده است و سطوح قیمتی به بالاتر از ۱۱۰ دلار رسیده است ولی آنچه اتفاق می‌افتد،نوسان قیمت است که پس از رسیدن قیمت‌ها به آستانه ۱۱۵ دلار،چند روزی است که روند نزولی اندکی دارد ولی البته بازار بنزین فعال کماکان باثبات است اگرچه افزایشی هم در کارنیست.

البته کارشناسان حالت بازار را تصاعدی می‌دانند و پیش‌بینی می‌کنند که به‌خصوص ،موضوع کاهش عرضه از سوی چین بازهم باعث افزایش تقاضا نسبت به عرضه و درنتیجه افزایش قیمت بشود که البته در روز ۲۵ فوریه،شاهد افزایش نبوده‌ایم وبه نظر می‌رسد قیمت بنزین درراه شکستن کلیه رکوردهای قبلی ،در روزهای ۲۴ و۲۵ فوریه ،در حال تجدیدقوا برای ادامه روند صعودی خود است و کارشناسان اهداف قیمتی ۱۲۰ دلار در هرتن برای روزهای ماه مارس، دور از ذهن نمی‌دانند.

هندوستان تلاش زیادی می‌کند که به نحوی کاهش عرضه چین را جبران نماید و بازار را کنترل کند ولی تا امروز موفق نبوده ورود صعودی ادامه دارد و تنها شاهد نوسانات کاهشی موقت هستیم

افزایش بی‌سابقه واردات بنزین سنگاپور و کاهش صادرات آن کشور

صادرات سنگاپور به مالزی در هفته اخیر ۲۳.۷۱درصد کاهش ویه اندونزی ۳۴.۶۵درصد کاهش یافت. کل میزان صادرات سنگاپور به مالزی ۲۹۷۳۶تن و کل صادرات به اندونزی در هفته مذکور۶۱۳۳۵ تن بوده است.

سنگاپور در هفته اخیر صادراتی به بنگلادش نداشته است درحالی‌که در هفته قبل۶۵۶۸۲ تن صادرات به این کشور جنوب آسیا داشته است. بنابراین با توجه به کاهش صادرات و افزایش واردات به پایانه سنگاپور بدیهی است که ذخایر در حال افزایش هستند. هر بشکه بنزین برای تحویل بر روی عرشه کشتی در پایانه سنگاپور از ۱۱۲ دلار تا ۱۱۶ دلار با توجه به عدد اکتان معامله گردید.

افزایش بی‌سابقه واردات بنزین سنگاپور

افزایش بی‌سابقه واردات بنزین سنگاپور

کاهش نسبی ابطال به امیکرون و گسترش صنعت گردشگری

در جدیدترین تحلیل محصولات پالایشگاهی آسیا, منابع مطلع در منطقه اعلام نموده‌اند که با گسترش واکسیناسیون در کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه کشورهای زیادی سخت‌گیری‌ها را به حداقل رسانده و سرگرم تقویت توریسم در کشورهای خود هستند.

به‌عنوان نمونه استرالیا مرزهای خود را برای ورود گردشگران باز گذاشته است و سخت‌گیری‌های روزهای اول باندمی صرف‌نظر نموده است. لازم به ذکر است که مرزهای کشور استرالیا در شروع سال ۲۰۲۰ به روی کلیه توریست‌ها بسته‌شده بود

ولی در ماه جاری برای کسانی که واکسینه شده‌اند ورود به کشور استرالیا بلامانع است. با توجه به کاهش ۲۳ درصدی مبتلایان،شورای امنیت ملی موافقت خود را با گسترش هر چه بیشتر توریسم از طریق برداشتن تدریجی کلیه مانع اعلام نمود.

کشور استرالیا بعد از ظهور ویروس کووید ۱۹ تعداد زیادی از کسب‌وکارها را تعطیل نمود و اعمال محدودیت‌ها باعث گردید که درآمد این کشور از صنعت گردشگری به حداقل خود برسد این کشور سالانه ۶ میلیارد دلار درآمد از این صنعت دارد و در حدود ۶۶ هزار شغل نیز در این رابطه وجود دارد که در طی این مدت بخش وسیعی از این کسب‌وکارها از درآمد محروم بوده

و دولت تمایل جدی دارد که مجدداً و با گرم‌تر شدن هوا و علایق گردشگران منطقه ویاسایر نقاط جهان به بازدید از مناطق آن کشور این فرصت را در اختیار آن‌ها قرار دهد. بدیهی است که افزایش مسافران و رونق صنعت گردشگری،ارتباط تنگاتنگی با مصرف سوخت جت دارد.پیش‌بینی می‌شود نیاز سوخت جت شرکت هواپیمایی آسیا پاسیفیک که در نیمه اول سال ۲۰۲۰و به دلیل کاهش شدید مسافرت‌ها در آن سال به ۱۸۵ملیون تن در کل سال رسید،در نیمه دوم سال ۲۰۲۲به ۶۶۰هزارتن برسد.

با چنین پیش‌بینی‌های مسلم است که قیمت سوخت جت بیشتر خواهد شد و این احتمال نیز هست که تولید سوخت جت نیز بر اساس همین پیش‌بینی‌ها افزایش یابد.هر بشکه سوخت جت در پایانه سنگاپور در روز ۲۵ فوریه در حدود ۱۱۰ دلار و در خلیج‌فارس در حدود ۱۰۸ دلار معامله شد.در استرالیا نیز قیمت هر بشکه سوخت جت در حدود ۱۱۴ دلار بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *