خاموش شدن نیروگاه هسته ای 1.2 گیگاواتی هانترستون B اسکاتلند

خاموش شدن نیروگاه هسته ای هانترستون B اسکاتلند

به گزارش بازار نفت و گاز، EDF Energy نیروگاه هسته ای 1.2 گیگاواتی هانترستون B را در اسکاتلند بازنشسته کرد. سایت نیروگاه اتمی تا چند سال آینده قبل از انحلال وارد فاز سوخت‌گیری خواهد شد. خاموش شدن نیروگاه هسته ای 1.2 گیگاواتی هانترستون B اسکاتلند پس از 42 سال کار مداوم اتفاق می افتد. این نیرگاه اتمی برق 1.7 میلیون خانه را تامین می کرد.

خاموش شدن نیروگاه هانترستون B

EDF Energy نیروگاه هسته ای 1.22 گیگاواتی هانترستون B را که در سواحل غربی اسکاتلند واقع شده است، پس از نزدیک به 46 سال کار بازنشسته کرده است. نیروگاه هسته ای واقع در شمال آیرشایر قادر بود نیاز برق حدود 1.7 میلیون خانه بریتانیا را تامین کند. راکتور 4، آخرین واحد عملیاتی هانترستون بی، امروز تعطیل شد. در نوامبر 2021، راکتور 3 برای آخرین بار آفلاین شد.

سخن پل فارست

پل فارست، مدیر ایستگاه هانترستون بی، گفت: نمی توان سهمی که نیروگاه هانترستون بی در این کشور داشته است نادیده گرفت. علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار و با درآمد مناسب برای هزاران نفر در منطقه آیرشایر شمالی، تقریباً 300 تراوات ساعت برق بدون کربن تولید کرده است که برای تامین برق هر خانه در اسکاتلند به مدت 31 سال کافی است.

پیش بینی می شد که نیروگاه هسته ای به مدت 25 سال کار کند. با این حال، سرمایه گذاری در کارخانه و همچنین نیروی کار باعث شد تا طول عمر آن بیش از 20 سال افزایش یابد.

ساخت نیروگاه هسته ای هانترستون B در سال 1968 آغاز شد. راکتورهای 3 و 4 به ترتیب در سال 1976 و 1977 فعالیت خود را آغاز کردند. برای یک دوره بین سال‌های 2018 تا 2020، این دو راکتور برای رفع برخی نگرانی‌های ایمنی از حالت آفلاین خارج شدند. با بازنشستگی این دو واحد، سایت نیروگاه هسته‌ای هانترستون B برای چند سال آینده، قبل از از کار انداختن، وارد فاز سوخت‌زدایی خواهد شد.

هانترستون بی یکی از دو پروژه انرژی هسته ای در اسکاتلند بوده است. پروژه دیگر که توسط EDF Energy نیز اداره می شود، نیروگاه هسته ای 1.36 گیگاواتی Torness است که از سال 1988 برق تولید می کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *