خرید معدن زغال سنگ Cerrejón در کلمبیا

خرید معدن زغال سنگ Cerrejón در کلمبیا

به گزارش بازار نفت و گاز، گلنکور خرید معدن زغال سنگ Cerrejón در کلمبیا را تکمیل کرد. خرید Cerrejón با استراتژی تغییر آب و هوای Glencore مطابقت دارد که هدف آن به حداقل رساندن ردپای انتشار کل تا 15٪ تا سال 2026 است. شرکت گلنکور خرید 66.6 درصد از سرمایه گذاری مشترک Anglo American و BHP در معدن زغال سنگ Cerrejón در کلمبیا را تکمیل کرده است.

خرید معدن زغال سنگ Cerrejón در کلمبیا

شرکت منابع طبیعی متنوع گلنکور خرید 66.6 درصد از شرکای سرمایه گذاری مشترک Anglo American و BHP در معدن زغال سنگ Cerrejón در کلمبیا را تکمیل کرده است. Anglo American و BHP هر کدام 33.3 درصد از سهام پروژه زغال سنگ حرارتی را در اختیار داشتند.

در ژوئن سال گذشته، گلنکور با خرید سهام هر دو شرکت در معامله ای به ارزش 588 میلیون دلار موافقت کرد. بر اساس تاریخ موثر اقتصادی 31 دسامبر 2020، با توجه به قیمت خرید موافقت شد.

گلنکور در بیانیه‌ای گفت: «پس از در نظر گرفتن سود سهام حاصل از جریان‌های نقدی عملیاتی قوی سال 2021، همراه با برخی تنظیمات دیگر، پرداخت نقدی که باید توسط گلنکور پس از تکمیل انجام شود، 101 میلیون دلار است.»

گفته می شود سرخون که در استان لاگواجیرا کلمبیا واقع شده است، یکی از بزرگترین معادن زغال سنگ انرژی صادراتی جهان است. دارای عملیات استخراج، حمل و نقل ریلی و صادرات یکپارچه از پورتو بولیوار است.

انتظار می رود سرخون پتانسیل تولید حدود 25 میلیون تن زغال سنگ در سال را داشته باشد. دارایی ناخالص آن 2.96 میلیارد دلار است و زیان قابل انتساب به سرخون در سال منتهی به 31 دسامبر 2020، 226 میلیون دلار بود.

گلنکور همچنین اظهار داشت که خرید Cerrejón در راستای استراتژی تغییرات آب و هوایی این شرکت بوده و در اهداف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای اعلام شده گنجانده شده است.

این شرکت قصد دارد تا ردپای انتشار کل را تا سال 2026 تا 15 درصد و تا سال 2035 تا 50 درصد به حداقل برساند. همچنین قصد دارد تا سال 2050 به کسب و کار مجموع انتشار صفر خالص دست یابد.

در اکتبر سال گذشته، گلنکور تاییدیه سوزان لی، وزیر محیط زیست استرالیا را برای پروژه توسعه معدن زغال سنگ Mangoola در نیو ساوت ولز (NSW) دریافت کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *