خرید 610 میلیون دلاری POSCO

خرید 610 میلیون دلاری POSCO

به گزارش بازار نفت و گاز ، شرکت استرالیایی تولید گاز Senex Energy با خرید 610 میلیون دلاری POSCO موافقت کرد. این معامله مشروط به بسته شدن خرید میدان‌های PL 209 و PL 445 از استرالیا اقیانوس آرام در کنار سایر شرایط توسط Senex Energy خواهد بود. Senex Energy با شرکت تجاری POSCO International (PIC) کره جنوبی قرارداد الزام آور امضا کرده است تا توسط این شرکت به قیمت 4.6 دلار استرالیا (3.3 دلار) هر سهم یا 852 میلیون دلار استرالیا (610.5 میلیون دلار) به صورت نقدی خریداری شود.

خرید POSCO

خرید شرکت تولیدکننده گاز طبیعی استرالیا که در فهرست سهام عمومی قرار دارد از طریق یک طرح ترتیبات انجام خواهد شد. هیئت مدیره Senex Energy به اتفاق آرا توصیه کرده است که سهامداران این شرکت سهام خود را به نفع این طرح مناقصه کنند. توصیه هیئت مدیره مشروط به عدم ارائه پیشنهاد برتر و حکم کارشناس مستقل مبنی بر منصفانه و معقول بودن طرح و به نفع سهامداران است. مدیران شرکت قصد دارند بر اساس شرایط یکسان به همه سهامی که دارند یا در اختیار دارند به نفع این طرح رأی دهند.

POSCO International برای اولین بار پیشنهاد خرید Senex Energy را در جولای 2021 با قیمت 4 دلار استرالیا (2.87 دلار) به ازای هر سهم داده بود. در ماه بعد، قیمت پیشنهادی به 4.2 دلار استرالیا (3.01 دلار) و متعاقباً به قیمت 4.6 دلار استرالیا (3.3 دلار) در نوامبر افزایش یافت.

ترور بورن، رئیس Senex Energy گفت: “در طول بحث های ما با PIC، هیئت مدیره Senex بر به حداکثر رساندن ارزش برای سهامداران خود متمرکز شده است. پیشنهادی که امروز اعلام شد، که توسط هیئت مدیره توصیه شده است، نشان دهنده ارزش جذابی برای Senex و فرصتی برای سهامداران ما برای تحقق بخشیدن به قیمت نقدی مشخص برای سهام خود است.

این طرح منوط به تأیید سهامداران Senex Energy، تأیید هیئت بررسی سرمایه‌گذاری خارجی استرالیا (FIRB)، تأیید دادگاه و تأیید ارز خارجی کره است. همچنین مشروط به بسته شدن خرید پیشنهادی Senex Energy از میادین گاز طبیعی PL 209 و PL 445 و سایر شرایط مرسوم خواهد بود. با رعایت تمام شرایط، پیش بینی می شود معامله با POSCO International در اواخر مارس 2022 بسته شود.

میدان های گازی در استرالیا

PL 209 و PL 445 میدان های توسعه نیافته در حوضه سورات در کوئینزلند، استرالیا هستند، جایی که عملیات Senex Energy در آن مستقر است. طبق قرارداد امضا شده، این دو میدان از LNG استرالیا اقیانوس آرام به قیمت 80 میلیون دلار استرالیا (57.32 میلیون دلار) خریداری می شوند. نوامبر 2021.

POSCO International اعلام کرد که اگر این طرح با موفقیت اجرا شود، شرکت Hancock Energy احتمالاً 49.9٪ سهام غیرمستقیم در Senex Energy را به دست خواهد آورد. با این حال، این شرط برای ادامه طرح نیست.

در تحولی جداگانه، شرکت استرالیایی قرارداد فروش گاز داخلی را با شل انرژی استرالیا برای تامین نزدیک به هشت پتاجول (PJ) گاز طبیعی در یک دوره چهار ساله امضا کرده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *