در اختیار گرفتن فعالیت های انرژی هسته ای جنرال الکتریک

فعالیت های انرژی هسته ای جنرال الکتریک

به گزارش بازار نفت و گاز، EDF بخشی از فعالیت های انرژی هسته ای جنرال الکتریک استیم پاور را در اختیار خواهد گرفت. قرارداد پیشنهادی شامل تجهیزات جزیره ای متعارف جنرال الکتریک استیم پاور برای نیروگاه های هسته ای جدید مانند توربین بخار آرابل است.

اختیار فعالیت های انرژی هسته ای

Électricité de France (EDF) و جنرال الکتریک (GE) به توافقی دست یافته اند که بر اساس آن بخشی از فعالیت های انرژی هسته ای GE Steam Power را در اختیار خواهد گرفت.

قرارداد پیشنهادی شامل تجهیزات جزیره‌ای متعارف جنرال الکتریک استیم پاور برای نیروگاه‌های هسته‌ای جدید مانند توربین بخار آرابل، به همراه تعمیر و نگهداری و ارتقاء نیروگاه‌های هسته‌ای است.

همچنین، بخشی از قرارداد، فناوری توربین بخار برای نیروگاه های هسته ای آینده است که شامل نسل بعدی راکتورهای تحت فشار اروپایی (EPR2) و راکتورهای کوچک مدولار (SMR) می شود.

نقش انرژی هسته‌ای

ژان برنارد لوی، رئیس و مدیرعامل EDF گفت: «وضعیت اضطراری آب و هوا بر نقش انرژی هسته‌ای تأکید می‌کند. EDF مفتخر است که با حفظ این فناوری در دستیابی به بی طرفی کربن کمک می کند.

این طرح برای دستیابی به بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای جنرال الکتریک استیم پاور از جمله توربین آرابل، EDF را قادر می‌سازد تا فناوری‌ها و مهارت‌های کلیدی خود را برای ناوگان هسته‌ای در حال عملیات و پروژه‌های هسته‌ای جدید در فرانسه و سراسر جهان تقویت کند.

EDF و GE که قرارداد انحصاری در این زمینه امضا کرده اند، شرایط مالی معامله پیشنهادی خود را فاش نکردند.

این توافق پس از گزارش‌های رسانه‌ای در سپتامبر گذشته مبنی بر اینکه EDF و GE در حال مذاکره اولیه بر سر معامله‌ای مربوط به جنرال الکتریک استیم پاور بودند، صورت گرفت.

طبق توافق، این معامله شامل تجارت برق بخار متمرکز بر خدمات جنرال الکتریک نمی شود. از طریق این تجارت، جنرال الکتریک انتظار دارد به ارائه خدمات برای بیش از 100 گیگاوات جزایر توربین هسته ای در منطقه قاره آمریکا ادامه دهد.

علاوه بر این، جنرال الکتریک انرژی هسته‌ای هیتاچی را که یک تامین‌کننده چرخه حیات جزایر راکتور است، حفظ می‌کند.

جنرال الکتریک گفت که به بخش هسته ای متعهد است و به سرمایه گذاری در فناوری نسل بعدی ادامه خواهد داد.

فعالیت‌ها و تیم‌های هسته‌ای که بخشی از توافق پیشنهادی خواهند بود در نزدیک به 15 کشور مستقر هستند. حدود 70 درصد نیروی کار در فرانسه هستند.

خدمات برای انرژی هسته‌ای

لارنس کالپ جونیور، رئیس و مدیر عامل جنرال الکتریک گفت: «این طرح از تلاش‌های جنرال الکتریک برای متمرکز کردن مجموعه ما برای تبدیل شدن به بهترین شریک خدماتی در کلاس برای مشتریان Steam Power ما از طریق انتقال انرژی پشتیبانی می‌کند.

هسته‌ای نقش مهمی در انتقال انرژی ایفا می‌کند و جنرال الکتریک از طریق سرویس‌دهی به ناوگان توربین‌های بخار هسته‌ای خود در قاره آمریکا و همچنین از طریق راکتورها، سوخت‌ها و خدمات هسته‌ای هیتاچی انرژی هسته‌ای جنرال الکتریک، از جمله فناوری SMR، به حمایت از صنعت ادامه خواهد داد. ”

قرارداد پیشنهادی که تابع الزامات نظارتی و سایر شرایط بسته شدن مرسوم است، پیش‌بینی می‌شود در نیمه اول سال 2023 بسته شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *