راه اندازی الکترولیز 20 مگاواتی برق به هیدروژن در چین

راه اندازی الکترولیز 20 مگاواتی برق به هیدروژن در چین

به گزارش بازار نفت و گاز، شل یک الکترولیز 20 مگاواتی برق به هیدروژن را در کشور چین راه اندازی کرد. این الکترولیز تقریبا 50 درصد از کل عرضه هیدروژن سبز را برای وسایل نقلیه پیل سوختی در منطقه رقابتی Zhangjiakou در طول بازی های المپیک زمستانی فراهم می کند.

راه اندازی الکترولیز 20 مگاواتی

شل گفت که الکترولیزور 20 مگاواتی برق به هیدروژن در Zhangjiakou در استان هبی چین تولید هیدروژن سبز را آغاز کرده است. پروژه الکترولیزر بخشی از یک سرمایه گذاری مشترک (JV) بین شل (چین) و سرمایه گذاری ساخت و ساز حمل و نقل شهر Zhangjiakou است که در نوامبر 2020 با هدف توسعه زنجیره ارزش هیدروژن تشکیل شد. این در پروژه هاب هیدروژن سبز یکپارچه Zhangjiakou واقع شده است.

سخن شرکت شل

به گفته شل، این کارخانه نزدیک به 50 درصد از کل عرضه هیدروژن سبز را برای خودروهای پیل سوختی در منطقه رقابتی Zhangjiakou در طول بازی‌های المپیک زمستانی آینده تامین خواهد کرد.

وائل ساوان، مدیر راه‌حل‌های گاز، انرژی‌های تجدیدپذیر و یکپارچه شل گفت: «الکترولایزر تا به امروز بزرگ‌ترین دستگاه در مجموعه ماست و با استراتژی پیشروی نیرو شل، که شامل برنامه‌هایی برای ایجاد موقعیت پیشرو در هیدروژن است، مطابقت دارد.

ما فرصت هایی را در سراسر زنجیره تامین هیدروژن در چین، از جمله تولید، ذخیره سازی و حمل و نقل آن می بینیم. ما می خواهیم شریک قابل اعتمادی برای مشتریان خود در بخش های مختلف باشیم زیرا به آنها کمک می کنیم تا در چین کربن زدایی کنند.

الکترولیز نیرو

الکترولیزور نیرو به هیدروژن به همراه ایستگاه های سوخت گیری هیدروژن در Zhangjiakou فاز 1 JV شل در شهر چین را تشکیل می دهند. در دو سال آینده، شرکا قصد دارند ظرفیت الکترولیزور را در فاز 2 به 60 مگاوات افزایش دهند. شل گفت که تکمیل اولین پروژه توسعه تجاری هیدروژن در چین 13 ماه به طول انجامید.

این الکترولیز که از نیروی باد خشکی استفاده می کند، در ابتدا هیدروژن سبز را برای سوخت ناوگانی متشکل از 600 خودروی پیل سوختی در منطقه رقابتی Zhangjiakou فراهم می کند.

شل گفت: پس از بازی های المپیک زمستانی، هیدروژن تولید شده از این کارخانه برای حمل و نقل عمومی و تجاری در منطقه پکن-تیانجین-هبی استفاده خواهد شد.

بای جینگ، مدیر کمیسیون توسعه و اصلاحات شهرداری Zhangjiakou گفت: «صنعت هیدروژن برای انتقال Zhangjiakou به انرژی کم کربن و دستیابی به اوج کربن شهر و اهداف بی طرفی کربن حیاتی است. تصویب اخیر خوشه شهر نمایشی خودروهای سلول سوختی هبی، که توسط شهر ما هدایت می شود، همچنین توسعه صنعت هیدروژن در شهر ما را تسریع خواهد کرد.

این پروژه به تامین هیدروژن برای بازی‌های المپیک زمستانی 2022 پکن کمک می‌کند و آن را به مکانی سبز تبدیل می‌کند و در عین حال به توسعه صنعت هیدروژن در شهر و منطقه پکن-تیانجین-هبی کمک می‌کند.

شریک دیگر در JV، Zhangjiakou Zhiqing Technology Partnership است که 4 درصد سهم دارد، در حالی که Shell و Zhangjiakou City Transport Construction Investment به ترتیب 48.5 و 47.5 درصد سهام دارند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *