سرمایه گذاری میتسوبیشی ژاپن در پروژه ساخالین-2

سرمایه گذاری میتسوبیشی ژاپن در پروژه ساخالین-2

به گزارش بازار نفت و گاز، شرکت های میتسویی ژاپن و میتسوبیشی در پروژه ساخالین-2 ال ان جی سهیم خواهند بود. شرکت گاز دولتی روسیه گازپروم بیش از 50 درصد از سهام جدید را تضمین کرد و باقی مانده سهام را تا زمانی که سهامداران فعلی در مهلت یک ماهه سهام خود را تصاحب کنند، در اختیار دارد.

سرمایه گذاری در پروژه ساخالین-2

طبق گزارش‌ها، شرکت‌های تجاری عمومی میتسوی و شرکت ژاپنی میتسوبیشی در حال برنامه‌ریزی برای خرید سهام شرکت جدیدی هستند که پروژه ساخالین-2 ال‌ان‌جی را در اختیار گرفته است.

مسئولیت پروژه ساخالین-2

در ماه ژوئن، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، فرمانی را امضا کرد که مسئولیت پروژه ساخالین-2 را به عنوان بخشی از جنگ اقتصادی با غرب و متحدانش بر عهده می گیرد. این فرمان پنج صفحه ای که کنترل کامل ساخالین-2 را به دست می گیرد، به دنبال تحریم های غرب علیه روسیه به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین اعمال شده است. یک نهاد جدید روسی به نام Sakhalinskaya Energiya ایجاد شده است تا پروژه LNG را از اپراتور قبلی Sakhalin Energy Investment در اختیار بگیرد.

سرمایه گذاری دولت ژاپن در ساخالین-2

میتسویی و میتسوبیشی به طور مشترک 22.5 درصد در این پروژه دارند و تصمیم آنها توسط دولت ژاپن اتخاذ شده است که ساخالین-2 را منبع مهم انرژی می داند. یکی از سخنگویان میتسوبیشی به رویترز گفت: قطعنامه‌ای امروز صبح در مورد ارائه رضایت برای گرفتن سهام به تصویب رسید. رضایت نامه در مهلت مقرر ثبت می شود. یکی از سخنگویان میتسویی گفت: “ما تصمیم گرفته ایم که سهام خود را در پروژه ساخالین-2 حفظ کنیم.”

تضمین سهام ساخالین-2

شرکت گاز دولتی روسیه گازپروم بیش از 50 درصد از سهام جدید را تضمین کرد و باقی مانده سهام را تا زمانی که سهامداران فعلی سهام خود را تصاحب کنند، در اختیار دارد.شل و دو شرکت ژاپنی کمتر از 50 درصد از سهام اپراتور قبلی Sakhalin Energy Investment را در اختیار دارند.

خروج شرکت های چندملیتی نفت و گاز

شرکت چندملیتی نفت و گاز بریتانیا پیش از این ارزش دارایی های روسیه خود را رد کرده و به صراحت اعلام کرده است که چند ماه پیش از این پروژه خارج خواهد شد. به گزارش رویترز، بر اساس فرمانی که در اوایل ماه جاری توسط دولت روسیه صادر شد، به سرمایه گذاران خارجی یک ماه مهلت داده می شود تا سهام خود را مطالبه کنند.

در این گزارش آمده است که اگر ذینفعان موجود نتوانند برای سهام درخواست دهند، دولت آن را ارزیابی کرده و مالکیت را به یک شرکت محلی می فروشد. در یک توسعه جداگانه، JERA ژاپن، یک سرمایه گذاری مشترک 50-50 بین TEPCO Fuel & Power و Chubu Electric Power، با اپراتور جدید پروژه انرژی ساخالین-2 قرارداد امضا کرده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *