علت بوی گاز در ماشین بنزینی + 7 دلیل اصلی

علت بوی گاز در ماشین بنزینی

هیچ چیز آزاردهنده تر از این نیست که متوجه بوی گاز در داخل ماشین خود شوید. اگر به تازگی در پمپ بنزین توقف کرده اید، ممکن است بویی داخل کابین وجود داشته باشد، اما اگر متوجه شدید که بو از وسیله نقلیه شما می آید، وقت آن است که یک بازرسی را انجام دهید.به کمک تیم تحلیلی بازار نفت و گاز به بررسی این موضوع می پردازیم.

بنزین و بخارات آن سمی هستند و در برخی موارد خطر آتش سوزی قابل توجهی را ایجاد می کنند. در شرایط عادی رانندگی، نباید داخل وسیله نقلیه خود بوی گاز حس کنید.

علت بوی گاز در ماشین بنزینی

اگر داخل خودروی خود بوی گاز استشمام می کنید، باید به دنبال علت آن باشید. استشمام بوی گاز در خودروهای بنزینی به دلایلی مختلفی رخ می دهد. در ادامه به 7 علت بوی گاز در ماشین بنزینی اشاره می کنیم.

7 علت بوی گاز در ماشین بنزینی

7 علت بوی گاز در ماشین بنزینی

شما فقط سوخت گرفتید

بیایید بگوییم که شما به تازگی کار معمولی سوخت گیری باک خود را به پایان رسانده اید. وقتی از پمپ دور می‌شوید، به داخل کابین برمی‌گردید و متوجه بوی گاز می‌شوید. آنچه به احتمال زیاد اتفاق افتاده این است: آثار بنزین به وسیله نقلیه شما راه یافته است. شاید قبل از اینکه دوباره وارد شوید، کمی گاز گرفتید. شاید بدون اینکه متوجه شوید مقداری روی دست یا لباستان ریخته اید. اگر این مورد است، نگران نباشید. بو باید در مدت کوتاهی از بین برود!

نشتی سوخت وجود دارد

اگر بوی گاز از محفظه موتور می آید، ممکن است نشتی در سیستم سوخت وجود داشته باشد. برای اکثر وسایل نقلیه، انژکتورهای سوخت مقدار دقیقی از سوخت را در طول هر چرخه به موتور می پاشند. با گذشت زمان، مهر و موم های اطراف انژکتورها ممکن است تخریب یا فرسوده شوند و نشت کنند. نشتی که در خط سوخت ایجاد می شود نیز بوی گاز قابل توجهی ایجاد می کند. قبل از انجام بازرسی منتظر نشوید تا متوجه نشت سوخت در زیر خودروی خود شوید. معمولاً در موارد شدید سوخت به سمت زمین نشت می کند.

نشتی خط سوخت

حتی اگر مخزن بنزین نشتی نداشته باشد، ممکن است نشتی در جای دیگری در سیستم تحویل سوخت وجود داشته باشد که باعث بوی گاز شود. اگر چنین است، احتمال نشتی خط سوخت وجود دارد. شیلنگ ها مخزن سوخت را به موتور متصل می کنند. ممکن است شیلنگ های سوخت آسیب ببینند، اما ممکن است به سادگی به دلیل کارکرد زیاد دچار مشکل شوند. شیلنگ های خط سوخت معمولاً از لاستیک ساخته می شوند که با افزایش کارکرد دچار شکستگی یا ترک می شوند.

قوطی زغال ترک خورده

اگر خودروی شما بوی بنزین می دهد، اما هیچ نشتی از مخزن بنزین یا خطوط سوخت وجود ندارد، وقت آن است که به احتمالات دیگر روی بیاورید. قوطی زغال یک بخش کلیدی از سیستم EVAP (یا کنترل انتشار تبخیر) در وسیله نقلیه شما است. سیستم EVAP از ورود بخارات گاز به هوا با جمع کردن آنها در یک قوطی پر از زغال جلوگیری می کند.

سپس این قوطی بخارات ذخیره شده خود را به موتور می فرستد تا بسوزد. با این حال، یک قوطی ترک خورده می تواند به بخارات گاز اجازه خروج بدهد، که می تواند ماشین شما را بدبو کند. علاوه بر این، هر نوع خرابی دیگری در سیستم EVAP می تواند این بو را ایجاد کند. اگر چنین است، احتمالاً چراغ چک موتور را نیز روشن می کند.

نشتی اگزوز وجود دارد

اگر در بزرگراه رانندگی می کنید و متوجه بوی گاز شدید، ممکن است از اگزوز بیرون آمده باشد. اگر دود گاز از اگزوز خارج می شود، پس مقدار کافی گاز در حین احتراق استفاده نمی شود. نشت اگزوز را نباید نادیده گرفت زیرا عملکرد خودرو را کاهش می دهد. همچنین این مورد به شما امکان می دهد موتور خود را برای هر گونه مشکل اضافی بررسی و سرویس کنید.

درپوش پرکننده سوخت آسیب دیده

درب پرکننده در بخارات بنزین آب بندی می شود. اگر کاسه نمد فرسوده شود، بخارات ناشی از بنزین می تواند باعث شناسایی داخل خودرو شود. اگر درپوش بنزین آسیب دیده است، فورا آن را تعویض کنید. درپوش ها نسبتاً ارزان هستند و می توانند خطرات آتش سوزی را به حداقل برسانند.

شمع های شل یا ترک خورده

شمع ها به محفظه احتراق وسیله نقلیه شما پیچ می شوند، جایی که جرقه ای را می دهند که مخلوط سوخت و هوا را می سوزاند. اگر این شمع ها به اندازه کافی محکم پیچ نشوند، برخی از دودهای حاصل از فرآیند احتراق ممکن است خارج شود. به طور مشابه، یک شمع ترک خورده نیز می‌تواند گاز را خارج کند. در هر صورت، گاز خارج شده را می توان به ورودی HVAC کشیده و مستقیماً به داخل کابین حرکت کرد.

دلایل بوی گاز در خودروهای بنزینی

دلایل بوی گاز در خودروهای بنزینی

افزایش قیمت گاز مایع

سخن پایانی

اگر علت های بوی گاز در ماشین بنزینی را بررسی کردید، حتما به یک مکانیک برای رفع مشکل مراجعه کنید. در برخی موارد دلایل وجود بوی گاز در خودروهای بنزینی ممکن است خطر آفرین باشد و یا به خودروی شما آسیب وارد کند. پس بهتر است برای رفع مشکل اقدام کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *