قیمت بنزین و گازوئیل از اول سپتامبر ثابت است

قیمت بنزین و گازوئیل از اول سپتامبر

قیمت بنزین و گازوئیل از اول سپتامبر ثابت است-به گزارش بازار نفت گاز پتروشیمی قیمت بنزین و گازوئیل تولید شده توسط شرکت های بخش خصوصی و پالایش گران منطقه شاندونگ امروز ثابت بود و تا حدی میل به کاهش داشت. در حالی که معاملات متعادل بود علیرغم فرا رسیدنماه های سپتامبر و اکتبر که در آنها بازارها معمولاً گرم است، رغبت خیلی زیادی به معامله دیده نمی شد زیرا افق روشنی جلو روی فعالان بازار وجود ندارد.

بسیاری از شرکت‌های متعلق به دولت ،قیمتهای خود را حفظ کردند و یا آن را کاهش دادند. قیمت بنزین با اکتان ۹۲ و با یک هزارم درصد گوگرد به صورت خرده فروشی هر تن ۹۰۴۰ یورو بود. قیمت بنزین با اکتان ۹۲ و به صورت عمده فروشی جهت تحویل در بیرون از محل بارگیری هرتن ۶۳/۷۵۲۵ یوان بود که دحیوان نسبت به قیمت روز ۳۱ آگوست کاهش نشان می‌داد.

قیمت هر تن بنزین با اکتان ۹۵ به صورت عمده فروشی جهت تحویل در بیرون از محل بارگیری هر تن۵۰/۷۷۵۲ یوان و معادل ۱۶۱دلار درهربشکه بود. قیمت سوخت جت سه شرکت بزرگ دولتی چین یعنی NDRC،پتروچاینا وسینوپک ۴۶۱۸ یوان در هرتن بود. گازوئیل بر اساس ترم تحویل سی اف آر و پس از پرداخت مالیات، هر تن ۶۰۸۰ یوان معامله گردید.

کماکان دو شرکت بزرگ خصوصی با نامهای دونگ مینگ و سینو کم به ترتیب با ۷۵۰۰ تن و ۵۳۰۰ تن واردات،بزرگترین وارد کنندگان نفت بخش خصوصی هستند. به گزارش و با بررسی تیم تحلیلی نفت و گاز،پالایش گران شمال شرق چین که از نفت خام منطقهDaiqing برای تولید محصولات خود استفاده کرده بودند با توجه به کاهش شدید هزینه‌های تولید از دو هفته قبل تا کنون سود سرشاری بردند که در چهار ماهه اخیر بی سابقه بوده است. بنزین و گازوئیل بیرون از پالایشگاه بین ۳ تا ۵ درصد کاهش قیمت و سوخت جت ونفتا یک تا سه دلار ظرف مدت دوهفته کاهش یافتند.درهمین زمان قیمت نفت خام نیز تا حدود ۶ درصد کاهش داشت که باعث کاهش هزینه های تولید گردید.

روغن پایه، قیر و گاز مایع ثابت ماند

به گزارش تیم تحلیلی بازار نفت و گاز از بازارهای فرآورده‌های نفتی دیگر همچون روغن پایه،قیر و گاز مایع،خریداران بازار با توجه به کاهش ۶درصدی قیمت نفت خام و تاثیر آن بر روی کاهش قیمت سایر فراورده ها، به دنبال یافتن فرصت مناسب و شرایط بهتر بازار برای خریداین محصولات به قیمت ارزان تروکاهش یک تا ۵درصدی قیمت هر یک از محصولات مذکور می باشند.

اگر بخواهیم یک برداشت کلی از شرایط بازار در هفته پایانی آگوست داشته باشیم باید بگوییم که به طور کلی کاهش قیمت کل فرآورده های نفتی بازار چین به صورت متوسط در حدود ۴ درصد بوده است در صورتی که کاهش در قیمت نفت خام و هزینه‌های تولید در حدود ۶ درصد بوده است و همین حاکی از به دست آوردن سود بیشتر تولید کنندگان در این بازار بوده است.

بنابراین بسیار واضح است که کاهش قیمت در بازارودر بیرون از پالایشگاه در محصولاتی همچون بنزین و گازوئیل،نمی تواند دلیلی برای متضرر شدن تولید کنندگان این محصولات باشد زیرا اگر متوسط قیمتی تمام محصولات را در نظر بگیریم به نسبت معدل قیمتی نفت خام (که کاهش بیشتری داشته و در واقع ارزان تر بوده )،صرفه اقتصادی بیشتری نصیب تولیدکنندگان گشته است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *