تحلیل قیمت روز اوره جهانی

,
تحلیل قیمت روز اوره جهانی

تحلیل قیمت روز اوره جهانی به گزارش بازار نفت و گاز ایران. در این مطلب به تحلیل قیمت جهانی روز اوره از دید نشریه آرگوس اوره می پردازیم.

شرکت تولید اوره مسجد سلیمان در ایران، دو محموله اوره گرانول خود را جمعا به میزان ۵۲۰۰۰ تن با قیمت ۴۲۰ دلار به صورت فوب خلیج فارس و تحویل فوری به ترکیه به فروش رساند.

اوره روسیه همچنان با تخفیف زیاد به فروش می رسد که به دلیل هزینه های حمل زیاد و همچنان بازار محدود برای تولیدکنندگان روسی می باشد.

 

قیمت بورس جهانی کود اوره از تاریخ 2022/08/31 تا 2022/09/07

بالاترین در 24 ماه قبل کمترین در 24 ماه قبل نوسان قیمت قیمت هفته (تن)
$911.06 $204.41 (17.23 $) 529.31 $ نرخ جهانی بورس اوره

بروزرسانی در تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۱۶

اوره مجددا صعودی شد

پیش بینی قیمت جهانی اوره به گزارش تیم تحلیلی نفت وگاز:

اوره که مدت زیادی بود در مسیر کاهشی قرار داشت و مشتریان چندانی برای اوره در بازار یافت نمی شد مجددا جان تازه ای گرفت. قیمت های اوره در هفته منتهی به ۲۳ ژوئن برابر با دوم تیر، تا ۱۰۰ دلار افزایش یافت و وضعیت اوره که مرتبا کاهش قیمت داشت به دلیل بالا رفتن قیمت گاز برعکس شد و از حالت کاهشی بیرون آمد.

قیمت های اوره در مصر از ۶۴۰ تا ۷۴۰ دلار در هر تن افزایش پیدا کرد و ۱۱۰ هزار تن اوره پریل با قیمت های جدید خریداری شد. در آمریکا هم ۵۰ دلار بر روی اوره صادراتی در هر تن افزوده شد ولی قیمت نیواورلئان یکی از ارزان ترین قیمت ها بود.

اوره روسیه همچنان با تخفیف زیاد به فروش میرسد که به دلیل هزینه های حمل زیاد و بازار محدود برای تولیدکنندگان روسی می باشد. یک تولید کننده روسی ۴۰ هزار تن اوره پریل خود را برای تحویل در ماه جولای به صورت فوب به ترکیه به قیمت ۴۲۰ دلار در هر تن به فروش رساند البته بعد از این معامله وضعیت فروش فرآورده های مرتبط با اوره بهبود یافت.

در هفته منتهی به ۲۳ ژوئن، قیمت اوره برای تحویل فوری در خاورمیانه افزایش یافت. بحرین، هفته گذشته اوره خود را از قرار هر تن ۵۸۰ دلار به فروش رساند و شرکت Fertiglobe بحرین نیز ۱۰ هزار تن اوره خود را با قیمت ۶۵۰ دلار در هر تن در روز ۲۲ ژوئن برابر با یکم تیر به فروش رساند.

 قیمت روز اوره جهانی 

برای مشاهده قیمت جهانی اوره + ۱۷ فوریه کلیک کنید

محدودیت چین در صادرات اوره 

در تحلیل قیمت روز اوره جهانی تامین کنندگان اوره در چین در هفته منتهی به ۲۳ ژوئن، قیمت های ۵۴۰ تا ۵۵۰ دلار را برای محموله های کوچک اوره پریل و گرانول خود با شرایط تحویل فوب را مشخص کرده اند. ولی به دلیل محدودیت در انجام صادرات از چین، روند معاملات متوقف گردیده است.

یک صادر کننده چینی در این هفته برای صادرات یک محموله کوچک خود به آمریکای لاتین، پس از ۷۶ روز موفق به دریافت اسناد تایید شده گمرکی شده است. در حال حاضر فقط یک محموله ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تنی برای حمل به هندوستان از سوی چین در ماه‌ های جولای و آگوست در جریان صادرات هستند که این محموله نیز نسبت به آخرین صادرات چین به هندوستان که ۳۷۵۰۰۰ تا ۴۰۰,۰۰۰ تن بود کاهش وزنی دارد.

محدودیت اوره در صادرات چین 

محدودیت چین در صادرات اوره

برای مشاهده چارت اوره جهانی کلیک کنید.

ادامه صادرات اوره ایران به ترکیه 

شرکت تولید اوره مسجد سلیمان در ایران، دو محموله اوره گرانول خود را جمعا به میزان ۵۲۰۰۰ تن با قیمت ۴۲۰ دلار به صورت فوب خلیج فارس و تحویل فوری به ترکیه به فروش رساند. این شرکت فعالیت مجدد خود را در روز ۱۷ ژوئن آغاز نمود ولی کماکان با ظرفیت کمتر و در حدود ۱۶۰۰ تن تولید اوره گرانول در روز کار می کند.

صادرات اوره ایران

صادرات اوره ایران

برای مشاهده قیمت جهانی اوره و متانول کلیک کنید

توافق تحویل اوره بین چین و پاکستان

قیمت های اوره صادراتی چین در این هفته به شدت کاهش یافت و پیشنهادات در محدوده ۵۵۰ دلار در هر تن برای اوره پریل با ترم فوب چین وجود داشت و حتی قیمت های پایین تر نیز مطرح شد. با توجه به تحلیل قیمت روز اوره جهانی و توافق بین دو دولت چین وپاکستان ۴ محموله ۵۰,۰۰۰۰ تنی جمعا به میزان ۲۰۰,۰۰۰ تن قرار است از سوی چین به پاکستان تحویل گردد. اولین محموله در تاریخ ۲۶ تا ۲۸ ژوئن به دلیل نیاز فوری پاکستان، بدون تشریفات زمانی گمرکی به این کشور تحویل داده خواهد شد.

 

جدول قیمت های جهانی

9 - بازار نفت و گاز پتروشیمی

8 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *