تحلیل قیمت جهانی روغن پایه

,
تحلیل قیمت جهانی روغن پایه

تحلیل قیمت جهانی روغن پایه از منظر آرگوس به نقل از بازار نفت و گاز ایران در روز 30 می

کاهش تقاضا روغن پایه در چین و هندوستان

در آسیا اقیانوسیه ،در روز 30 می برابر با 9 خرداد خریداران روغن ترجیح دادند که به هر طریق ممکن خرید خود را انجام دهند و با اعلام قیمت های بالاتر نسبت به خرید خود اقدام نمایند.

در تحلیل قیمت جهانی روغن پایه بعضی از خریداران نیز حاضر نشدند که با قیمت‌های بالاتر خرید کنند و این رقابت و افزایش قیمت را منطقی نمی دانند . در کشور چین علیرغم ضعیف بودن تقاضا ، وارد کنندگان روغن قیمت های خود را افزایش دادند .

حتی تولید کنندگان محلی در چین با آگاهی از افزایش جهانی قیمت جهانی روغن  پایه  نسبت به افزایش قیمت خود اقدام نمودند . کاهش غیر معمول تقاضا در بازار چین باعث گردید که موضوع آربیتراژ به چین منتفی گردد .

تقاضا برای واردات روغن پایه  در هندوستان نیز به کاهش خود ادامه می دهد زیرا  متقاضیان روغن در هند ترجیح می دهند نیاز خود را از بازار داخلی وتولیدات  هندوستان تامین کنند . در جنوب شرق آسیا تقاضا برای واردات روغن پایه زیاد وبا ثبات است .

سرعت افزایش قیمت در آسیا اقیانوسیه کمتر از سایر نقاط جهان بوده و به همین دلیل فروشندگان در این منطقه تخفیف های خوبی به خریداران اروپا وآمریکا می دهند و انگیزه های زیادی برای صادرات روغن پایه از آسیا اقیانوسیه به سمت کشورهای حوزه دریای مدیترانه ،خلیج آمریکا وآمریکای لاتین وجود دارد .

تقاضا برای روغن های سنگین تر وبخصوص برایت استاک بالاتر از تقاضا برای سایر انواع روغن است . معمولا در ماه‌های گرم سال تقاضا برای روغن های سنگین افزایش می یابد .

یک تولید کننده تایلندی یک محموله روغن سنگین گروه یک SN500خود را به وزن ۲۰۰۰تن برای بارگیری در ماه ژوین به بازار عرضه نموده است .

بررسی وضعیت روغن‌های پایه در اروپا

روغن پایه گروه دوم در مسیر آمریکای جنوبی و اروپا

در تحلیل آرگوس از بازار جهانی روغن‌ پایه  روغن های گروه دوم همچنان در مسیر رشد قراردارند واگرچه در آسیا تقاضای زیادی برای آنها وجود ندارد ولی بازار خوبی در اروپا و آمریکا برای آنها وجوددارد و بخصوص برای در جات سنگین تر قیمت های آنها مرتبا در حال افزایش است .

یک پالایشگاه تصفیه روغن در کره جنوبی یک محصول ترکیبی از روغن های سبک وسنگین را به بازار هندوستان عرضه نمود ولی خریدار هندی اعلام نمود که قیمت فروش بسیار بالاتر از حد معمول است .

یک محموله ۱۰,۰۰۰تنی روغن های گروه دوم از کره جنوبی در همین ماه کره جنوبی را به سوی چند مقصد در آمریکای لاتین ترک خواهد کرد. عرضه های دیگری نیز از سوی کره جنوبی برای ماه ژوئن در راه است .

محموله های ترکیبی از روغن های سبک وسنگین گروه دوم نیز از کره جنوبی عازم اروپا می باشد. یک تولید کننده چینی قصد دارد یک محموله ۵۰۰۰تنی روغن های سبک گروه دوم را به مقاصدی در آسیا اقیانوسیه ،خاور میانه واروپا صادر نماید .

با توجه به ادامه محدودیت ها جهت مقابله با کوید ۱۹چین بسیاری از تولیدات داخلی خود ویا خریدهایی را که از تایوان انجام می دهد به پایانه سنگاپور صادر می کند تا از آن طریق ، به بازار های جهانی اروپا وخاور میانه صادر گردد .

در تحلیل قیمت جهانی روغن پایه قیمت های انواع روغن پایه در سنگاپور با ثبات است . هر تن روغن سبک گروه یک تولیدی کشور چین در پایانه سنگاپور براساس ترم تحویل Ex tankسنگاپور ۱۱۵۰دلار بوده است .

روغن های سنگین گروه یک براساس شرایط تحویل مشابه ۱۳۲۰دلار در هر تن وروغن برایت استاک ۱۴۵۰تا ۱۴۸۰دلار در هر تن بوده است که بعضا با تخفیف نیز به فروش رسیده است .

 

بسته شدن هم‌زمان چند واحد تولیدی روغن‌پایه

روغن پایه گروه دوم در مسیر آمریکای جنوبی و اروپا

تحلیل آرگوس از بازار روغن‌ پایه در روز ۲۵فوریه

کنترل بازار در هند با افزایش تولید روغن پایه داخلی

وضعیت روغن پایه در منطقه آسیا در هندوستان تقاضا برای روغن‌های خیلی سبک خیلی زیادتر از قبل شده است.

برخلاف چین که خریداران برای تأمین کالا و عرضه روغن به بازار سطوح قیمتی را بالابرده‌اند و نتیجه مطلوب نیز گرفته‌اند،

در هندوستان ،خریداران سعی کردند خریدهای خود را باقیمت‌های قبلی از تولیدکنندگان تأمین کنند

ولی عدم افزایش قیمت‌ها باعث کاهش عرضه‌شده است زیرا فروشندگان به ارزش کالای خود واقف هستند

و پیش‌بینی می‌کنند در آینده نزدیک و با افزایش مکرر قیمت‌ها ،آن‌ها قادر خواهند بود کالای خود را به‌خوبی و باقیمت بالاتر به فروش برسانند

و درنهایت خریداران هندی مجبور خواهند بود قیمت‌های جدید برای خرید خود اعلام کنند تا بتوانند فروشندگان را به عرضه بیشتر ترغیب کنند.

در حال حاضر تقاضای پایدار برای روغن‌های سبک و خیلی سبک و روغن‌های گروه دوم باعث گردیده که شرکت‌های کره‌ای و آمریکایی روی بازار هندوستان به‌عنوان یک بازار با تقاضاهای روزافزون حساب ویژه‌ای باز کنند وبخشی از صادرات خود را به این کشور ارسال کنند.ا

 

تأثیر او میکرون بر صنعت خودروسازی و مصرف روغن

 

 

بیشتر بخوانید:دلیل بازار داخلی محدود پروپان اروپایی

قیمت صعودی سوخت هواپیمای اروپا

اینستاگرام : https://www.instagram.com/iroilmarket/

تلگرام :https://t.me/iroilmarket

اخبار بازار نفت گاز پتروشیمی انرژی بنزیت و گازوئیل

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *