قیمت گاز مایع LPG آسیا همچنان در 3 سپتامبر افزایش یافت

قیمت گاز مایع LPG آسیا همچنان در 3 سپتامبر افزایش یافت

به گزارش تیم تحلیلی بازار نفت و گاز قیمت گاز مایع LPG آسیا همچنان در 3 سپتامبر افزایش یافت، اما در بازار تا حد زیادی متعادل، در ماه اکتبر قیمت نفت خام برنت نسبت به بسته شدن قبلی آسیا، 2/11 دلار در میلیون تن کاهش یافت. S&P Global Platts پروپان تحویل اکتبر CFR شمال آسیا در ماه اکتبر را باقیمت 727 دلار در میلیون تن در 3 سپتامبر ارزیابی کرد، 5/8 دلار/تن در روز افزایش داشت.

حق بیمه پروپان H1 اکتبر تا مبادله CP اکتبر 3 دلار در تن در روز افزایش یافت و به 32 دلار در میلیون تن در 3 سپتامبر رسید. پروپان H2 تحویل اکتبر CFR شمال آسیا نیز 5/8 دلار/تن در روز افزایش یافت و به 5/726 دلار/تن در مترمربع ارزیابی شد. درحالی‌که حق بیمه پروپان H2 اکتبر به CP ماه اکتبر با افزایش 3 دلار در میلیون تن در روز معادل 5/31 دلار در میلیون تن بود.

در بازار لحظه‌ای 2 سپتامبر، چهار مزایده و سه پیشنهاد مشاهده شد، اما هیچ‌چیز معامله نشد. پروپان نیمه ماه اکتبر، Trafigura مزایده 23000 میلیون تن برای پروپان نیمه ماه اکتبر، Trafigura مزایده 23000 میلیون تن، مبلغ منهای 75/1 دلار در میلیون تن که معادل 25/726 دلار در هر تن بود، پیشنهاد داد. پیشنهاد SwissChem Gas برای همان منهای 75/5 دلار در میلیون تن بود که همچنین معادل 25/726 دلار در هر میلیون تن بود، درحالی‌که ویلما در حالت تعادل FEI ماه سپتامبر پیشنهادی ارائه کرد که معادل 728 دلار در تن بود.

برای پروپان تحویل اکتبر H2، پتروچینا برای یک‌بار 23000 میلیون تن، در FEI اکتبر منهای 6 دلار در میلیون تن، معادل 726 دلار در میلیون تن پیشنهاد داد. حق بیمه مبادله پروپان FEI سپتامبر نسبت به ارزیابی میانگین پلاتس نفتای ژاپن در روز 25/9 دلار/میلیون تن در روز کاهش یافت و به 25/66 دلار/میلیون تن در 3 سپتامبر رسید. منابع تجاری گفتند که شنیده می‌شود که شرکت دولتی Pertamina اندونزی، اخیراً از دو فروشنده از طریق محموله‌های مناقصه، FOB و CFR از ایالات‌متحده خرید کرده است، اگرچه جزئیات مشخص نیست.

اپراتورهای PDH چینی Huatai و Soft Packaging Group هریک به ترتیب 23000 میلیون تن پروپان را برای تحویل طی 5 تا 12 اکتبر و 16 تا 31 اکتبر در مناقصه واردات دارند. معامله گران می‌گویند که هوآتای ممکن است مناقصه خود را به یک شرکت تجاری، تقریباً برابر FEI یا تخفیف جزئی داده باشد، اگرچه این نمی‌تواند بلافاصله تأیید شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *