لغو طرح زیست محیطی مصوب سازمان ملی ایمنی نفت

لغو طرح زیست محیطی مصوب سازمان ملی ایمنی نفت

به گزارش بازار نفت و گاز، دادگاه استرالیا علیه پروژه گازی 3.6 میلیارد دلاری باروسا سانتوس رای داد. حکم دادگاه، طرح زیست محیطی مصوب سازمان ملی ایمنی نفت و مدیریت زیست محیطی دریایی (NOPSMA) را برای حفاری و سایر فعالیت‌ها در سایت پروژه گاز باروسا لغو می‌کند.

لغو طرح زیست محیطی مصوب

دادگاه فدرال استرالیا حکمی را به نفع یک گروه بومی صادر کرد که توسعه پروژه گازی فراساحلی باروسا 3.6 میلیارد دلاری سانتوس را به چالش کشید. سازمان ملی مدیریت ایمنی و محیط زیست نفت فلات قاره (NOPSEMA) یک طرح زیست محیطی را برای حفاری و سایر فعالیت های این پروژه پذیرفته بود. سانتوس قصد داشت فعالیت های حفاری مربوطه را در سایتی که در حدود 140 کیلومتری شمال جزایر تیوی، در دریای تیمور قرار دارد، آغاز کند.

لغو طرح زیست محیطی NOPSEMA 

این حکم اکنون تصویب طرح زیست محیطی توسط NOPSEMA را لغو کرده و فعالیت های حفاری برنامه ریزی شده در پروژه گاز باروسا را ​​به حالت تعلیق در می آورد. دادگاه متوجه شد که طرح محیط حفاری معیارهای NOPSEMA را برآورده نمی کند و نمی تواند ارزیابی کند که آیا سانتوس طبق مقررات با هر فرد مشورت کرده است یا خیر.

تصویب یک طرح جدید محیطی

سانتوس گفت که این حکم یک “نتیجه ناامید کننده” است و انتظار دارد یک نتیجه مطلوب تجدید نظر یا تصویب یک طرح جدید محیطی برای این پروژه باشد.

سانتوس در بیانیه‌ای گفت: بر اساس رویه قبلی، سانتوس در مورد فعالیت‌های حفاری پیشنهادی با شورای زمین Tiwi، یک نهاد نماینده با اختیارات قانونی تحت قانون حقوق زمین بومی (سرزمین شمالی) 1976 درگیر شد. به طور مشابه، سانتوس در مورد فعالیت‌های حفاری پیشنهادی با شورای سرزمین شمالی، نهاد نمایندگی عنوان بومی جزایر تیوی، درگیر شده بود.

پذیرش طرح محیطی

NOPSEMA زمانی که تصمیم به پذیرش طرح محیطی برای آن فعالیت‌ها گرفت، تلاش‌های ما برای مشورت با جزیره‌نشینان تیوی را مطابق با مقررات پذیرفت. در ژوئن امسال، مالکان زمین از جزایر تیوی به رهبری دنیس تیپاکالیپا از دادگاه درخواست کردند تا مجوز حفاری NOPSEMA را برای پروژه باروسا لغو کند. Barossa با مشارکت شرکت انرژی کره جنوبی SK E&S و ژنراتور برق ژاپنی JERA در حال توسعه است.

بهبود مستمر در فرآیندهای مشاوره

سانتوس افزود: سانتوس متعهد به بهبود مستمر در فرآیندهای مشاوره ما است. روابط ما با مالکان سنتی، جوامع محلی و زمین دارانی که در آن فعالیت می کنیم برای ما بسیار مهم است.

سانتوس از حمایت قوی شرکای سرمایه گذاری مشترک ژاپنی و کره ای قدردانی می کند که با حسن نیت و به پشتوانه شهرت تاریخی استرالیا به عنوان یک مقصد سرمایه گذاری امن و پایدار، در این پروژه سرمایه گذاری کرده اند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *