موفقیت و پیشرفت در زندگی + “فرآیند پیشرفت” کلید موفقیت در زندگی

موفقیت و پیشرفت

موفقیت و پیشرفت در زندگی. “فرآیند پیشرفت” کلید موفقیت در زندگی است. انسان ها خواهان پیشرفت در سلامتی و زندگی هستند. چه کسی چیزی بهتر نمی خواهد؟ پیشرفت حرکت رو به جلو یا رو به جلو به سمت یک مقصد یا هدف است.

موفقیت و پیشرفت در زندگی

در مورد آن فکر کنید: شما می خواهید پول بیشتری به دست آورید، این پیشرفت است. شما می خواهید وزن خود را کاهش دهید یا اعداد کلسترول را تغییر دهید، این پیشرفت است. می خواهید در یک مهارت خاص بهتر شوید، این پیشرفت است. می خواهید رابطه عمیق تری با عزیزان خود داشته باشید، این پیشرفت است. انسان ها پیشرفت می خواهند.

با این حال، آنها اغلب فقط روی نتیجه نهایی متمرکز می مانند و وقتی به آن دست نمی یابند، تعجب می کنند که چرا. به این دلیل که پیشرفت یک فرآیند است و برای دستیابی به نتیجه نهایی، این فرآیند مهم است. فراموش کردن این فرآیند اغلب به این دلیل است که مردم هرگز به پیشرفت یا نتایجی که می خواهند دست نمی یابند. بنابراین بیایید نگاهی به چند چیز بیندازیم که می تواند به شما در مسیر رسیدن به پیشرفت در سلامت کمک کند.

موفقیت و پیشرفت در زندگی

موفقیت و پیشرفت در زندگی

بازی ذهنی

جورج برنارد شاو بود که گفت: “پیشرفت بدون تغییر غیرممکن است و کسانی که نمی توانند نظر خود را تغییر دهند، نمی توانند چیزی را تغییر دهند.”

برای رسیدن به اهداف، رسیدن به پیشرفت، حرکت رو به جلو در زندگی و سلامتی مستلزم تغییر است. اگر چیزی را می خواهید که در حال حاضر ندارید، یا برای به دست آوردن آن به تجربه نیاز دارید، چیزی در زندگی و وجود شما باید تغییر کند تا بتوانید به آن دست یابید. تمایل به رها کردن زندگی خود همانطور که در حال حاضر می دانید لازمه آن است که بتوانید چیز/تجربه ای را که می خواهید بپذیرید. این همه طرز فکر است.

اینجوری بهش فکر کن شما مایلید بتوانید یک دوی 10 کیلومتری را بدوید یا در رویدادهای تناسب اندام شرکت کنید. شما در حال حاضر هیچ برنامه ورزشی معمولی ندارید یا هیچ چیز ثابتی ندارید. در ذهن خود، ابتدا باید مایل به ایجاد و متعهد شدن به یک برنامه دویدن یا باشگاه باشید که شما را به سمت هدفتان سوق دهد.

شما باید راهی را در ذهن خود پیدا کنید و سپس آن را در برنامه خود بسازید تا هر روز صبح ساعت 5 صبح از خواب بیدار شوید و آن را محقق کنید. تمایل شما برای ایجاد ذهنی فضا و متعهد شدن ذهنی به تسلیم شدن زمان (اما امیدواریم خواب) اولین قدم است. این فرآیند در هر هدفی اتفاق می افتد. برای رسیدن به نقطه ای به جلو، باید جایی که اکنون هستید را ترک کنید و این به خودی خود تغییر است. پس صاحب بازی ذهنی شوید. پیشرفت و دستیابی به اهدافتان ابتدا در ذهن شما اتفاق می افتد.

اقدام با سازگاری

ساتیا نانی بود که گفت: “پیشرفت کوچک هر روز نتایج بزرگی را به همراه دارد.” پیشرفت نه تنها در یک بازی ذهنی. هیچ چیز بدون عمل اتفاق نمی افتد. کلید عمل ثبات است. کاهش وزن با یک وعده غذایی سالم یا یک بار رفتن به باشگاه اتفاق نمی افتد. با تکرار اتفاق می افتد.

یازده ماه از سال می گذرد و احتمالاً بسیاری از شما در تلاش برای دستیابی به اهداف تعیین شده در تصمیمات خود ناکام مانده اید. رم در یک روز ساخته نشده است و ماراتن ها یک مرحله در یک زمان اجرا می شوند. جامعه ایران در حال حاضر شیفته رضایت و سهولت آنی است، اما پیشرفت پایدار در طول زمان حاصل می شود و نیاز به تلاش دارد.

زندگی ای بسازید که دربرگیرنده کار و روند پیشرفت باشد زیرا شما را برای پیروزی آماده می کند. این شامل اقدامات مداوم در جهت هدف شما به صورت روزانه، صرف نظر از اینکه چه احساسی دارید. تعهد ربطی به احساسات ندارد. با متعهد شدن کامل به پیشرفت به سمت اهداف خود، یاد خواهید گرفت که حتی زمانی که تمایلی به آن ندارید، اقدامات مداوم انجام دهید. این همان چیزی است که شما را برای دستیابی به نتایج دلخواه سوق می دهد.

پیگیری پیشرفت

تونی رابینز به گفتن این جمله علاقه دارد: «انرژی در جایی که توجه می رود جریان دارد.» یک شکاف بزرگ در روند پیشرفت این است که مردم آن را ردیابی نمی کنند. چیزی که روی آن تمرکز می کنید همان چیزی است که رشد می کند. آیا تا به حال تجربه ای داشته اید که بدانید در یک لباس یک نقص یا پارگی وجود دارد و اگرچه آنقدر کوچک است که دیگران هرگز متوجه آن نمی شوند، اما این تنها چیزی است که می توانید ببینید؟ یا متوجه خودرویی می‌شوید که دوست دارید، و حتی اگر قسم می‌خورید که قبلاً آن را ندیده‌اید، چند هفته آینده هر کجا که می‌روید آن مدل خاص را می‌بینید.

نمونه های بی نهایتی از این وجود دارد: هنگامی که در ذهن شما قرار می گیرد، تمرکز و توجه را در آنجا قرار داده اید و شروع به دیدن آن می کنید.

پارامترهای کلیدی خود را تعریف کنید

این مفهوم بسته به نحوه استفاده یا عدم استفاده از آن می تواند در روند پیشرفت شما مفید یا غیر مفید باشد. پارامترهای کلیدی خود را تعریف کنید و به طور منظم آنها را ارزیابی کنید. با انجام این کار، شما دائماً تصویر روشنی از جایی که در حال حاضر در این فرآیند هستید خواهید داشت و می‌توانید آن را با جایی که از آن می‌آیید و می‌روید مقایسه کنید.

به عنوان مثال، در یک برنامه تناسب اندام، هدف شما ممکن است تکمیل یک دویدن 10 هزار نفری در کمتر از 52 دقیقه و کاهش وزن 15 پوندی باشد.

پارامترهای کلیدی این فرآیند ممکن است مسافت دویدن، زمان دویدن، رعایت دستورالعمل های روزانه آب و غذا، تصاویر هفتگی بدن و وزن روی ترازو باشد. یک دفترچه یادداشت بردارید و این پارامترهای کلیدی را در طول سفر خود به صورت روزانه یا هفتگی ارزیابی کنید. توجه شما به کاری که انجام می دهید متمرکز می شود و تلاش و انرژی شما به طور طبیعی شما را به سمت موفقیت در این پارامترها آماده می کند. مهم نیست چقدر بزرگ یا کوچک، شما به طور منظم کار و حرکت خود را به جلو خواهید دید. این بخش از فرآیند نتایج مطلوبی را ایجاد می کند.

انطباق در صورت لزوم

آلبرت انیشتین بود که گفت: “معیار هوش، توانایی تغییر است”

گاهی اوقات برنامه ای که ما برای آن تعیین کرده ایم نیاز به تغییر دارد. هنگامی که شما به طور فعال در مولفه ذهنی فرآیند پیشرفت درگیر هستید، به طور مداوم اقدام می کنید و پیشرفت خود را دنبال می کنید. وقتی به لول یا فلات می‌زنید بسیار آسان است. شما به وضوح می توانید ببینید که چه زمانی کاری که انجام می دادید دیگر کار نمی کند یا به چالشی برخورد کرده اید که باید به آن رسیدگی شود.

تمایل به تغییر طرح اصلی یا تغییر رویکرد ممکن است مورد نیاز باشد. نکته مهم این است که نزدیک شدن به روند پیشرفت به این روش، تشخیص تفاوت بین دست انداز در جاده و نیاز به جابجایی را روشن می کند. تعداد زیادی سوال بی پاسخ وجود ندارد زیرا شما به طور فعال درگیر و تعامل با روند حرکت به سمت هدف خود بوده اید. وقتی فرآیند بالا را به کار می‌گیرید، احساس شکست و ندانستن دلیل آن را در خود غرق نمی‌کنید. این شکاف‌ها زمانی آشکار می‌شوند که شما به وضوح با فرآیند درگیر شوید. مایل به تغییر و تغییر باشید تا خود را سریعتر و کارآمدتر جلو ببرید.

خلاصه

انسان ها آرزوی پیشرفت دارند. اما برای رسیدن به پیشرفت نیاز به یک فرآیند دارید. با روند پیشرفت درگیر شوید تا به طور مداوم و کارآمدتر به اهداف خود برسید. زندگی و سلامتی در مورد پیشرفت است. از هر چیزی که می توانید استفاده کنید تا فرآیندی را تقویت کنید که به شما امکان می دهد فرصت پیشرفت خود را به حداکثر برسانید. نه تنها شما، بلکه خانواده شما و کسانی که با آنها در تماس هستید نیز سود خواهند برد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *