هر بشکه نفت چند لیتر است؟

هر بشکه نفت چند لیتر است

اگر می خواهید بدانید هر بشکه نفت چند لیتر است در ادامه ی این مقاله همراه تیم تحلیلی بازار نفت و گاز باشید.

در صنعت نفت، بشکه نفت به عنوان 42 گالن آمریکا تعریف می شود که حدود 159 لیتر یا 35 گالن امپراتوری است.یک بشکه دقیقا 42 گالن است و در هر بشکه 159 لیتر نفت وجود دارد.

بازار نفت و افزایش تورم

بلافاصله پس از اولین چاه نفت تجاری آمریکا در سال 1859، گروه کوچکی در شمال غربی پنسیلوانیا گرد هم آمدند و به این نتیجه رسیدند که یک بشکه 42 گالنی برای انتقال نفت آنها بهترین است. هنگامی که به جای ماهی یا سایر کالا ها با روغن پر می شد، یک “تیرس” 42 گالنی 300 پوند وزن داشت.

مقداری از نفت موجود در یک بشکه به محصولاتی تبدیل می‌ شود که ما را به جایی که می‌ خواهیم می‌برد، مانند بنزین، گازوئیل و سوخت جت.

همانطور که صنعت نفت در طول قرن نوزدهم رشد کرد، کاشفان نیاز داشتند راهی برای انتقال آن به سراسر کشور بیابند. این مایع طلایی را در بشکه های چوبی با اندازه استاندارد (40 گالن) حمل می کردند.

روغن استاندارد راکفلر، در سال 1905، نلی بلی راه حلی برای ظروف کراممر طراحی کرد. واحد “بشکه” هنوز 42 گالن بود در حالی که ظرف 55 گالن بود، بنابراین درام فولادی 55 گالن از صنعتی که آن را اختراع کرده بود دورتر و دورتر می کردند. بشکه، واحد اندازه گیری مایع و خشک در سیستم های امپراتوری بریتانیا و عرفی ایالات متحده، از 31.5 تا 42 گالن برای مایعات و ثابت در 7056 اینچ مکعب (105 لیتر خشک یا 115.63 لیتر) برای اکثر میوه ها، سبزیجات و سایر موارد.

هرتن نفت چند بشکه است؟

از اواسط قرن پانزدهم تا سال 1824، فیرکین آبجو به عنوان 9 آل یا گالن آبجو تعریف شد. آبجو یا آل فیرکین در سال 1824 به 9 گالن امپراتوری تعریف شد. بنابراین دقیقا 40.91481 لیتر یا تقریبا 1.445 فوت مکعب است.

“چند اونس در یک گالن؟” این یکی از رایج ترین سوالاتی است که در مورد اندازه گیری مایع پرسیده می شود. یک گالن برابر با 8 پینت، 4 لیتر یا 16 فنجان است. 128 اونس سیال در هر گالن وجود دارد و این عدد بسته به اینکه از معیار های امپریال یا متریک استفاده می کنید متفاوت است.

 از فرمول زیر برای محاسبه ظرفیت استفاده می شود

هر بشکه نفت چند لیتر است؟

هر بشکه نفت چند لیتر است؟

ظرفیت انسانی= ساعات کار واقعی x نرخ حضور و غیاب x نرخ نیروی کار مستقیم x نیروی انسانی معادل …

ظرفیت ماشین= ساعت کار x سرعت کار x تعداد ماشین.

چگونه روغن درام را محاسبه می کنید؟

شعاع را در مجذور p ضربدر ارتفاع درام کنید. پی تقریباً 3.14159265 است. نتیجه نهایی حجم درام بر حسب واحد مکعب است، همان واحد هایی که برای اندازه گیری استفاده کردید. به عنوان مثال، شعاع مربع (81 اینچ) ضرب در پی، سپس ضرب در ارتفاع (36 اینچ) را محاسبه کنید.

فرمول حجم چیست؟

در حالی که فرمول اصلی برای مساحت یک شکل مستطیلی طول × عرض است، فرمول اصلی برای حجم طول × عرض × ارتفاع است.


اگر یک بشکه نفت خام معادل حدود 159 لیتر پالایش شود، حجم محصولات نهایی در واقع بیشتر از حجم نفت خام اولیه است. در واقع از 159 لیتر نفت خام 170 لیتر فرآورده های نفتی تصفیه شده به دست می آید.

نفت خام چیست؟

کلمه ی نفت در زبان انگلیسی «پترولیوم» نامیده می شود و به رنگ قهوه ای تیره یا سیاه است. نفت خام و سایر هیدروکربن‌ ها به شکل مایع یا گاز در مخازن زیر زمینی،درون سنگ‌ های رسوبی و در نزدیکی سطح زمین وجود دارند. فرآورده های نفتی، سوخت هایی هستند که از نفت خام و مشتقات نفتی هیدروکربن های موجود در گاز طبیعی ساخته می شوند. فرآورده های نفتی را می توان از زغال سنگ، گاز طبیعی نیز تهیه کرد.

نفت خام به معنای مخلوطی از هیدروکربن هاست که در فاز مایع در مخازن طبیعی زیر زمینی وجود دارد و پس از عبور از تاسیسات جداسازی سطحی در فشار اتمسفر مایع باقی می ماند. مایعات تولید شده در کارخانه های فرآوری گاز طبیعی مستثنی هستند.


واحد حجمی بشکه

بشکه یکی از چندین واحد حجمی است که در زمینه های مختلف اعمال می شود. بشکه های خشک، بشکه های مایع، بشکه نفت و غیره وجود دارد. به دلایل تاریخی، حجم برخی از واحدها ی بشکه تقریبا دو برابر حجم برخی دیگر است. حجم مورد استفاده متداول حدودا از 100 تا 200 لیتر متغیر است. در بسیاری از اصطلاحات، درام تقریبا به جای بشکه استفاده می شود.

نقش نفت در زندگی مردم

2 پاسخ
  1. عزت الله فلاح کیش
    عزت الله فلاح کیش گفته:

    چرا نفت مازوت را به کسانی به بهانه سهمیه ریخته‌گری‌ و… داده‌ میشود‌ و آنها‌‌ مازوت‌ را‌‌ بدون‌ استفاده‌ ریخته‌گری‌ دوباره‌ با‌ کامیون‌هایی‌ حمل‌ کرد و آن‌ را‌ می‌فروشند‌ که‌ احتمالا‌ خیلی‌ خوب‌ هم‌‌ می‌فروشند‌‌ چون‌ وضع‌ مالی‌ خیلی‌ خوبی‌ دارند‌ و روز‌ بروز‌ هم‌‌ زیاد‌ می‌شوند؟

    پاسخ
  2. رهگذر
    رهگذر گفته:

    کشور ما روزانه یک میلیون بشکه نفت میفروشه
    هر بشکه نفت ۶۵ دلار هست بنابریاین
    ۶۵×۱۰۰۰۰۰۰=۶۵۰۰۰۰۰۰ دلار
    معادل شصت و پنج میلیون دلار در روز فقط داریم نفت میفروشیم

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *