واگذاری سهام خط لوله گاز بلو استریم از روسیه به ترکیه

واگذاری سهام خط لوله گاز بلو استریم از روسیه به ترکیه

به گزارش بازار نفت و گاز، انی ایتالیا Italy’s Eni سهام خط لوله گاز بلو استریم را واگذار می کند. شرکت نفت و گاز ایتالیا 50 درصد سهام در بخش دریایی خط لوله گاز دارد که سالانه 16 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی روسیه را از طریق دریای بالتیک به ترکیه می رساند.

واگذاری سهام

انی برنامه‌های خود را برای واگذاری سهام خود در خط لوله گاز جریان آبی بین روسیه و ترکیه، که با شرکت دولتی روسیه گازپروم مالکیت دارد، فاش کرد.

دلیل دقیق فروش احتمالی توسط انی فاش نشده است. با این حال، تصمیمات چند شرکت اروپایی و آمریکایی مبنی بر خروج از روسیه در واکنش به جنگ در اوکراین اتخاذ شده است.

انی اظهار داشت که ردپایی حاشیه ای در روسیه دارد.

مسدود شدن سرمایه گذاری های مشترک

شرکت انرژی ایتالیایی همچنین گفت که سرمایه‌گذاری‌های مشترک فعلی آن با یک شرکت انرژی روسی دیگر، Rosneft، که با مجوزهای اکتشاف در منطقه قطب شمال مرتبط است، برای سال‌ها مسدود شده است.

این شرکت گفت که سرمایه گذاری های مشترک به دلیل تحریم های جهانی اعمال شده از سال 2014 فعال نیستند.

شروع فعالیت در روسیه

انی از دهه 1960 در روسیه فعالیت می کند، زمانی که واردات نفت خام و گاز به ایتالیا را آغاز کرد.

این شرکت و گازپروم هر کدام 50 درصد در بخش دریایی 774 کیلومتری خط لوله گاز بلو استریم به طول 1213 کیلومتر دارند که از طریق سرمایه گذاری مشترک به نام خط لوله جریان آبی نگهداری می شود. بخش دریایی این خط لوله در دریای بالتیک است.

خط لوله Blue Stream همچنین مالک ایستگاه کمپرسور Beregovaya است.

بخش خشکی خط لوله گاز به طول 396 کیلومتر متعلق به گازپروم است.

بلو استریم در اواخر سال 2002 راه اندازی شد و عرضه گاز تجاری از طریق آن در فوریه 2003 آغاز شد. این خط لوله می تواند سالانه 16 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی روسیه را انتقال دهد.

اخیرا انی تولید را از پروژه توسعه تولید اولیه Ndungu در آب های آنگولا آغاز کرده است. پیش بینی می شود این پروژه تا 20000 بشکه نفت در روز تولید کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *