کاهش قیمت بنزین آسیا

کاهش قیمت بنزین آسیا

کاهش قیمت بنزین آسیا در روز ۳۱ مارس به تحلیل بازار نفت و گاز ایران

بهترین فرصت خرید بنزین

قیمت بنزین آسیا در روز ۳۱ مارس مصادف با ۱۱ فروردین در آسیا و اقیانوسیه کاهش قیمت داشت. انتشار خبر افزایش نسبی صادرات بنزین از چین در ماه آوریل باعث گردید که اطمینان بیشتری از دسترسی به بنزین در بازارهای آسیا اقیانوسیه پیدا شود. اگرچه در نیمه دوم سال میلادی ممکن است چین مجددا صادرات خود را محدود نماید اما انتشار خبر افزایش صادرات چین، کاهش قیمت انواع بنزین را به دنبال داشت.

همزمان با این خبر، خبر دیگری نیز انتشار یافت که بر اساس آن آمریکا قصد دارد روزانه یک‌میلیون بشکه از ذخایر نفت خام خود را به بازار عرضه نماید و این دو خبر حاکی از افزایش عرضه در بازار حداقل در ماه آوریل است و انتشار همزمان این دو خبر باعث گردید که پس از چند هفته افزایش قیمت، قیمت نفت خام نهایتا تا ۵ دلار در هر بشکه کاهش یابد.

در هفته منتهی به ۲۵ مارس ذخایر بنزین آمریکا با ۷۸۵ هزار بشکه افزایش به ۲۳۹ میلیون بشکه رسید.

بررسی بازار جهانی وکس

کاهش قیمت انواع بنزین

قیمت بنزین آسیا به گزارش گروه تحلیلی نفت و گاز از بازارهای آسیا و اقیانوسیه بر اساس معاملات انجام‌شده در روز ۳۱ مارس مصادف با ۱۱ فروردین قیمت بنزین آسیا با توجه به درجات اکتان مختلف آن‌ها در بازار سنگاپور و بر اساس‌ ترم تحویل بر روی عرشه کشتی، بین ۱۲۱ تا ۱۲۷ دلار معامله شدند. که با توجه به عرضه نسبتا گسترده بنزین در روزهای اخیر در بازار با کاهشی در حدود یک و نیم تا ۲ دلار مواجه شدند.

  • در پایانه‌ های خلیج فارس نیز شاهد چنین کاهشی بودیم و قیمت بر اساس‌ ترم فوب خلیج فارس بین ۱۱۷ تا ۱۲۲دلار با توجه به عدد اکتان بود.
  • در پایانه‌های ژاپن و بر اساس‌ ترم تحویل CFR ژاپن ،قیمت انواع بنزین بین ۱۲۵ تا ۱۲۹ دلار در هر بشکه بود.
  • قیمت هر بشکه بنزین با اکتان ۹۲ در هندوستان و بر اساس‌ترم تحویل بر روی عرشه کشتی با حدود ۱۵ دلار کاهش به ۱۰۱۱ دلار در هر تن رسید.
  • بنزین با اکتان ۹۵ نیز بر اساس‌ ترم تحویل فوتبال هندوستان با حدود ۱۰ دلار کاهش در هر تن به ۱۰۴۷ دلار در هر تن رسید.
  • در استرالیا قیمت هر بشکه بنزین با اکتان ۹۲ و ۹۵ به ترتیب ۱۲۷ دلار و ۱۳۲ دلار معامله گردید.
قیمت هر بشکه بنزین

قیمت هر بشکه بنزین

اعلام قیمت های نشریه نفتی پلتس

آتش‌سوزی در پالایشگاه تولید نفتا در چین

در بازارهای آسیا و اقیانوسیه و خلیج فارس تقاضا برای نفتا چندان زیاد نبود و در معاملات روز ۳۱ مارس بازار نفت و متعادل بود. در این روز شرکت تایوانی Formosa یک محموله بیست‌وپنج هزارتنی نفتا با مشخصات باز و با حداقل ۷۵ درصد پارافین و با حق بیمه دو دلار در هر تن و بر اساس‌ ترم تحویل CFR و ارزیابی‌های موسسه پلتس از منطقه ژاپن و برای تحویل در روزهای ۱۱ تا ۲۰ ماه می سال جاری میلادی خریداری نمود.

شرکت Asahi Kasei Mitsubishi Chemical نیز یک محموله نفتا با مشخصات باز برای نیمه اول ماه می بر اساس‌ ترم تحویل CFR ژاپن و با حق بیمه ۴ تا ۵ دلار در هر تن خریداری نموده است. در چین، یکی از واحدهای کراکر که با خوراک نفتا کار می‌کند در اثر آتش‌سوزی بسته شد.

این پالایشگاه که متعلق به شرکت سینوپک چین است دریکی از کوره‌های خود دچار حریق شد که منجر به تعطیلی واحد در نیمه‌شب روز ۳۰ مارس شد. این واحد سالانه ۸۵۰ هزار تن اتیلن و ۱۰۰ هزار تومان بوتادین تولید می‌کند.

در کره جنوبی تقاضا برای نفتا در ماه فوریه ۱۴.۵ درصد کاهش یافت و به ۳۴ میلیون بشکه در این ماه رسید. واردات نفتا به کره جنوبی ۵.۴۰ درصد کاهش‌ یافته و به ۱۹.۷۷ میلیون بشکه رسیده است. صادرات نفتا از کره جنوبی نیز با ۷۶ درصد افزایش در فوریه به ۲.۵ میلیون بشکه رسید.

قیمت هر بشکه نفتا بر اساس‌ ترم تحویل فوب پایانه سنگاپور در روز ۳۱ مارس با بیش از سه دلار کاهش نسبت به‌روز قبل به ۹۹.۵۹ دلار رسید. در روز ۳۱ مارس محصولات گازوئیل و سوخت جت از ثبات قیمت برخوردار بودند و به‌خصوص گازوئیل به دلیل کمبود عرضه مورد حمایت قرار گرفت.

قیمت هر بشکه سوخت جت بر اساس ترم تحویل فوب در پایانه سنگاپور ۱۳۷ دلار و در خلیج‌فارس در حدود ۱۳۳ دلار است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *