کاهش قیمت بنزین و گازوئیل در طی هفته گذشته

کاهش قیمت بنزین و گازوئیل در طی هفته گذشته

کاهش قیمت بنزین و گازوئیل در هفته ایی که گذشت

امروز نسبت به هفته گذشته قیمت بنزین و گازوئیل کاهش بسیاری داشت، قیمت بین المللی نفت خام نیز کاهش یافت و رغبت به انجام معامله با توجه به کاهش قیمت دیده می شد ولی با تراکم مشتریان مواجه نبود.

قیمت بنزین و گازوئیل در شرکتهای تجاری تحت کنترل دولت تا حد زیادی ثابت بود و در بعضی موارد با کاهش همراه بود. بعضی از فروشندگان اعلام نمودند که در حال حاضر، خریداران فقط نیازهای ضروری خود را از بازار نفت خریداری می کنند و برای تجارت درازمدت خود برنامه خرید خاصی ندارند و ترجیح می دهند با توجه به کاهش قیمت نفت صیر کنند تا قیمت‌ها پایین‌تر بیاید.

قیمت خرده فروشی گازوئیل از قرار هر تن ۸۰۰۶ یوان بود ولی قیمت عمده فروشی برای تحویل در کامیون و بیرون از ترمینال هرتن ۶۱۶۷ یوان معامله گردید.

قیمت خرده فروشی بنزین با اکتان ۹۲ و با درصد پایین گوگرد، هر تن ۹۲۹۱ و قیمت عمده فروشی و تحویل بر روی کامیون در خارج از ترمینال بارگیری هر تن ۷۷۱۶ یوان بود.

بنزین با اکتان ۹۵ با همین شرایط تحویل هر تن ۷۹۱۲ یوان بود که کاهش قیمتی بین ۴۲ تا ۷۵ یوان نسبت به هفته قبل را نشان می داد. قیمت سوخت جت نیز با توجه به شرایط تحویل و پرداخت مالیات و هزینه حمل ،بین ۴۵۰۸ تا ۴۶۱۸ یوان معامله شد.

به گزارش و با بررسی تیم تحلیلی نفت و گاز و همانگونه که در گزارش های قبلی نیز ذکر گردیده بود دولت چین انتظار دارد پالایشگاه‌های خصوصی دقیقاً از سهمیه‌های اختصاص داده شده پیروی کنند. بالاترین سهمیه های اختصاص یافته به پالایشگاه های منطقه شاندونگ مربوط است

به پالایشگاه دونگ مینگ با ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در سال و سپس به پالایشگاه سینو کم با ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در سال. انتظار می رود در ماه آگوست صادرات این پالایشگاه ها در قیاس با ماه جولای تا ۶۶ درصد کاهش یابد و جمعاً به ۹۸۰ هزار تن برسد. این پالایشگاه ها طبق برنامه‌ریزی به عمل آمده تا پایان ماه آگوست ۳۷۰ هزار تن گازوئیل صادر خواهند نمود که ۲۶ درصد نسبت به ماه قبل کاهش نشان می‌دهد.

وزارت بازرگانی چین میزان سهمیه های جدید صادراتی نیمسال دوم فرآورده های میان تقطیر اختصاص یافته به پالایشگاه های بخش خصوصی در آغاز ماه آگوست سال جاری اعلام نمودکه  این میزان بسیار پایین تر از سهمیه صادرات فرآورده‌های مذکور نسبت به سهمیه بازه زمانی مشابه در سال گذشته بوده است.

به دلیل سود بیشتر فروش بنزین، اغلب تولیدکنندگان سعی بر این دارند که صادرات بنزین خودراافزایش دهندو فعلاً تولیدات گازوئیل خود را به دلیل تعطیلی شرکتها و تردد کمتر کامیونها به حداقل رسانده اند.

به گزارش و با بررسی تیم تحلیلی نفت و گاز و مستند به گزارشات گمرکی کشور چین، در ۸ ماهه اول سال جاری، بیش از ۸۰ درصد از مجموعه سهمیه اختصاص یافته به شرکت ها

در خصوص صادرات فراورده های میان تقطیر یعنی بنزین و گازوئیل و سوخت جت محقق گردیده است و با توجه به استفاده از حداکثر سهمیه در این ۸ ماه مسلماً تا پایان سال رشد چندانی متصور نخواهد بود وشرکتها  ناچار هستند ۲۰ درصد باقیمانده سهمیه را تا پایان سال و بین ۴ ماه باقیمانده تقسیم کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *