کاهش قیمت بنکرها به دلیل کووید-19

کاهش قیمت بنکرها به دلیل کووید-19

کاهش قیمت بنکرها به دلیل کووید-19-کنترل شدید قرنطینه کووید-19 در بنادر اصلی چین قیمت بنکرهای نفتی گوگرد بسیار پایین (VLSFO) را تحت فشار قرار داده و حاشیه ها را تضعیف کرد. باتوجه به نمودار زیر، تحمل صفر[1] چین از موارد ابتلای جدید به کووید-19 در کاهش قیمت بنکرهای VLSFO در این کشور در ماه مه دخالت داشته است.

موارد جدید ابتلا به این ویروس در بندر شنژن در جنوب چین و نینگبو و ژوشان در شرق چین منجر به تأخیر و حتی تعلیق عملیات بانکرینگ در پایانه ها از ماه مه شده است و این امر اثرات منفی بر عملیات سایر بنادر به دنبال دارد. کنترل های سختگیرانه هنوز در بنادر واقع در دلتای یانگ تسه در شرق چین من جمله نینگبو و ژوشان و همچنین برخی بنادر در شمال چین من جمله چینگدائو و کین هوانگدائو ادامه دارد.

این امر باعث شلوغی بندر شده است، بویژه برای کشتیهای کانتینری و کشتیهای فله که علاوه بر کند کردن عملیات بانکرینگ، تقاضای بنکرها را تضعیف می کند. تأمین کنندگان بنکرها انتظار دارند که محدودیتهای قرنطینه تا سه ماهه چهارم ادامه یابد، که این امر فشار بیشتری بر فروش بنکرها وارد می کند. فروش بنکرهای چین در ماه جولای به 1.6 میلیون تن کاهش یافت که نسبت به ماه ژوئن 200.000 تن کاهش داشت.

فروش در ژوشان بعنوان بزرگترین بندر بنکر کشور با 78.000 تن کاهش به 370.000 تن رسید فروش ژوشان در آگوست به 458.000 تن رسید اما این عمدتآ ناشی از رشد تقاضا برای نفت کوره HSFO بود؛ در حالی که تقاضای VLSFO همچنان رو به کاهش بود. عرضه HSFO در مراکز بانکرینگ منطقه ای سنگاپور محدود بود که باعث شد برخی از کشتیها در بندر ژوشان بارگیری کنند.

[1] عبارتی است که برای اشاره به درجه صفر انعطاف پذیری استفاده می شود؛ برای مقابله با بی انضباطی، سوء رفتارها و …

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *