بازار نفت چین در هفته دوم آگوست

گزارش از بازار نفت چین در هفته دوم آگوست

بازار نفت چین در هفته دوم آگوست:

با توجه به مشاهده نوع جدید ویروس کرونا در بعضی از نقاط کشور چین،تقاضا برای خرید گازوئیل کاهش یافت ولی تقاضا برای بنزین تغییر چندانی نداشته است. شرکت های نفتی قیمت های خودرا تاحد زیادی حفظ کرده اند ودر بعضی موارد کاهش داده اند.

به گزارش و با بررسی تیم تحلیلی بازار نفت و گاز از قیمت های هفته اول ماه آگوست،بنزین با عدد اکتان ۹۲به صورت خرده فروشی هر تن ۹۲۹۰ یوآن و برای تحویل برروی کامیون در خارج از ترمینال بارگیری۷۸۲۷ تا ۸۰۴۵ یوآن در هرتن معامله گردیده است.

سوخت جت شرکتهای زیر مجموعه پتروچینا ۴۴۶۰ یوآن در هر تن بوده است .قیمت گازوئیل هرتن ۶۲۶۵یوآن وبا در نظر گرفتن مالیات تا ۶۳۱۶ یوآن معامله گردیده است. میزان پالایش فرآورده های نفتی پتروشیمی به دلیل کاهش واردات نفت خام از یک سو و شیوع مجدد ویروس کوید ۱۹ ازسوی دیگر،نسبت به ماه جولای کاهش یافته است. بعضی شرکتها ترجیح می دهند که با همان ظرفیت قبلی به کار ادامه دهند چرا که مخازن آنها کماکان گنجایش پذیرش محصولات پالایش یافته را دارند.

شرکتهای دولتی زیر مجموعه سینوپک به دلیل کاهش بارحمل ونقل و کاهش تعداد مسافرت ها به دلیل اعمال محدودیت در رفت وآمدها از سوی دولت،تولیدات خود در ماه آگوست را کاهش می دهند. پمپ بنزین ها بیش از ۱۵ درصد کاهش در فروش بنزین و گازوئیل داشته اند و مخازن شرکتهای پالایشی دولتی در حال پرشدن است که طبیعتا کاهش ظرفیت پالایش را به دنبال دارد. بسیاری از پالایشگاهها امید چندانی به بهبود اوضاع تا پایان ماه را ندارند و علی رغم اینکه ماه آگوست همیشه ماهی پر تردد برای مسافرتها بوده ،اعمال محدودیتها در این ماه باعث کاهش فروش بنزین و گازوئیل گردیده که این وضعیت ادامه دارد و حتما تولید در ماه بعد را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

سفرها وحمل ونقل هوایی در این ماه نیزبه همین منوال استو شرکتهای هوایی مسافربری بابت کنسل کردن بلیطها ی از پیش خریداری شده ازسوی مشتریان ،هزینه ای تحت عنوان جریمه کم نمی کنند تا سیاست دولت در کاهش مسافرتها به نتیجه مطلوب برسد. بعضی از شرکتهای پالایشی ساحل شرقی علاوه بر محدودیت های ناشی از انتشار ویروس ،با بارش شدید و وقوع سیل در استان های شرقی مواجه بوده اند که منجر به تعطیلی بعضی از آنهادر ماه آگوست شده است که کاهش صادرات را در پی خواهد داشت.

آن دسته از شرکتها که از توفان مصون مانده وبه فرایند تولید خود ادامه داده اند اکنون با کمبود تقاضا مواجه شده و انبارها ومخازن نفتی آنها بتدریج در حال پرشدن است .به دلیل نامشخص بودن وضعیت پالایشگاههای تعطیل شده ،و کاهش در واردات نفت خام، وضعیت صادرات بنزین و گازوئیل در نیمه دوم سال در هاله ای از ابهام قراردارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *