آخرین اخبار روز محصولات پالایشی اروپا

تحلیل محصولات پالایشی

روند نزولی بنزین در اروپا

بنزین شمال غرب اروپا در روز جمعه نسبت به نفت خام بهبود یافت، اما همچنان هفته را با کاهش شدید به دلیل ترس از محدودیت‌های جدید کووید، به پایان رساند. به گزارش بازار نفت و گاز قیمت بنزین یوروبوب اکسی تا ساعت 16:30 به‌وقت گرینویچ lce برنت ژانویه با 83 میلیون افزایش در روزبه 10.65 در هر میلیارد رسید.

Crackهمچنان هفته را bl/4.37 کمتر به پایان رساندند، درحالی که حق بیمه‌های نقدی همچنان به از دست دادن جایگاه خود ادامه دادند. بنزین یوروبوب اکسی در روز جمعه، از 75 تن یک هفته پیش، 8 تن بالاتر از مبادله دسامبر یورو باب تغییر کرد. بازگشت محدودیت‌های کووید – 19 در چندین کشور اروپایی به‌شدت بر چشم‌انداز تقاضای بنزین تأثیر گذاشته است.

اتریش در روز جمعه اعلام کرد که قرنطینه کامل ملی از 22 نوامبر آغاز می‌شود، درحالی‌که آلمان محدودیت‌ها را یک‌شبه برای شهروندان واکسینه نشده تشدید کرد. هلند، بلژیک، ایرلند، اسلواکی و جمهوری چک همگی قرنطینه‌هایی با شدت متفاوت در این هفته اعمال کرده‌اند. کاهش ارزش بنزین در اروپا باید به باز شدن مسیرهای صادراتی به خارج از منطقه کمک کند، اما تاکنون تأثیر کمی داشته است. تجهیزات به ایالات‌متحده از 440000 تن در هفته گذشته به حدود 330000 تن کاهش یافت.

افت بارگیری بنزین در محصولات پالایشی

بارهای یوروبوب در روز جمعه در یک جلسه معاملاتی پرمخاطب افت بیشتری کردند. درمجموع 21800 تن بنزین یوروبوب اکسی با میانگین وزنی 742.75 تن در مقایسه با 755 تن در 12000 تن در روز معاملاتی قبلی، دست‌به‌دست شد و 8000 تن یوروباب غیراکسی VWA، 740.25 بر تن معامله شد که از 762 بر تن در 2000 تن در جلسه قبل معامله شد.

معاملات با میانگین 15 تن حق بیمه نسبت به مبادله اساسی یوروباب از 28.75 تن حق بیمه روز معاملاتی قبل در دسامبر تکمیل شد و وارو بنزین غیراکسی را از مجموع انرژی‌ها با میانگین 15.25 در هر تن حق بیمه تا سوآپ از میانگین حق بیمه 33 بر تن در جلسه قبل خریداری کرد.

بریتیش پترولیوم 6000 تن بنزین درجه تمام‌شده از vitol را در معاملات بعدازظهر با‌قیمت 731-734 تن در تاریخ 27 نوامبر- 1 دسامبر از vitol خریداری کرد.

ارزیابی پالایشگاه نفتا در اروپا

حاشیه‌های واقعی پالایش نفتای اروپا در روز جمعه به پایین‌ترین حد در 11 هفته گذشته رسید که تحت تاثیر چشم‌انداز ضعیف تقاضا برای بنزین اروپا قرار گرفت.محموله‌‌های نفتای شمال غرب اروپا در روز جمعه 706.50 تن ارزیابی شد که با 23 تن کاهش در روزبه پایین‌ترین حد از 24 سپتامبر رسید.

کاهش قیمت قطعی نتیجه کاهش ارزش نفت خام و تیره شدن ناگهانی چشم‌انداز تقاضا برای سوخت جاده‌های اروپا بود که احتمالا تقاضای نفتا را از سوی تولید‌کنندگان بنزین کاهش می‌دهد.این ارزیابی باعث شد که حق بیمه قرارداد lce برنت در ماه اول از 1.15 در هر بشکه در روز گذشته به 86 میلیون برسد که کمترین حق بیمه از 2 سپتامبر است.

قیمت نفتا به دنبال قیمت بنزین کاهش یافت، اما از کاهش عرضه موجود ناشی از رزرو چندین محموله برای خروج از اروپا به سمت آسیا – اقیانوسیه حمایت‌شده است.در پایان کار در روز جمعه trafigura به دنبال یک تانکر LR2 برای بارگیری محموله 90000 تنی fromskikda در پایان نوامبر بود، یک repsol به دنبال یک محموله 90000 تنی از دو فروشگاه اسپانیایی در 26 نوامبر بود.

برای هشتمین روز متوالی هیچ پیشنهادی در معاملاتی بعدازظهر روز پنجشنبه ارائه نشد.یک پیشنهاد واحد از gunvor، با حق بیمه 10 تن به ارزیابی 22 تا 30 نوامبر برای 28000 تن تحویل به روتردام طی 6 تا 10 دسامبر ارائه شد.ارزیابی 706.5 تن منعکس‌کننده حرکت روز به‌روز در مقادیر سوآپ است.

محصولات پالایشی امروز

محصولات پالایشی امروز

کاهش قیمت سوخت جت در پالایشگاه های اروپا

بازار سوخت جت شمال غرب اروپا در روز جمعه با کمترین فعالیت در معاملاتی خاموش شد، زیرا اخبار مربوط به قرنطینه‌های جدید در اروپا باعث عدم اطمینان به بازار شد. قرارداد ماهانه اولیه بنزین lce 29.50 تن در روز کاهش یافت و به 657.50 تن کاهش یافت که پایین‌ترین سطح در 24 سپتامبر است.

چشم‌انداز تقاضای سوخت حمل ونقل در اروپا در بحبوحه بازگشت محدودیت‌های کووید-19 بدتر شده است زیرا چندین کشور برای موج چهارم آلودگی آماده می‌شوند. علیرغم نرخ نسبتا بالای واکسیناسیون، دولت‌های سراسر منطقه ازجمله هلند، لرلند، اسلواکی و جمهوری چک، این هفته قرنطینه‌‌های جدیدی را با درجات مختلف اعلام کرده‌اند.

آلمان مقابله سخت‌تر کووید-۱۹ را برای شهروندان واکسینه نشده اعمال می‌کند و آنگلا مرکل صدراعظم می‌گوید برای مبارزه با موارد بی‌‌سابقه در بزرگترین اقتصاد قاره‌ها، ترمزی لازم است. بلژیک در حال اعمال قانون چهار‌روزه کار از خانه است و اتریش در حال ورود به قرنطینه کامل ملی است که هر دو از 22 نوامبر آغاز می‌شود. محصولات تقطیر میانی به سطوحی که آخرین بار در سپتامبر دیده‌شده بود، برگشت داده‌شده‌اند.

کاهش قیمت گازوئیل اروپا

قیمت‌های گازوئیل اروپا در روز جمعه به‌شدت کاهش یافت که با کاهش ارزش نفت خام به دلیل اقدامات جدید قرنطینه اروپا کاهش یافت. معاملات آتی ماه اول گازوئیل lce با 29.50 تن کاهش در روز‌به 657.50 تن بسته شد. حق بیمه محموله گازوئیل شمال غرب اروپا به نفت خام دریای شمال با 2.02 میلیارد کاهش به تنها 11.16 میلیارد در هفته منتهی به 18 نوامبر رسید که شامل پایین‌ترین سطح هفت‌هفته‌ای 11.12 در 17 نوامبر بود.

فعالان بازار می‌گویند که قیمت‌ها به نگرانی‌ها در مورد افزایش موارد کووید- 19 واکنش نشان می‌دهند که قبلاً اقدامات قرنطینه جدیدی را تحریک کرده است اما شرکت‌کنندگان می‌گویند که حداقل در این مرحله واکنش قیمت‌ها پیش‌بینی کننده است. باید دید در هفته‌های آتی چقدر تقاضای کاربر نهایی واقعاً محدود خواهد شد. اتریش اولین کشور اروپایی شد که قرنطینه کامل ملی جدید را در روز جمعه اعلام کرد که از 22 نوامبر آغاز خواهد شد.

محدودیت‌های کمتر سخت گیرانه تری در بلژیک، یونان، هلند، لرلند، اسلواکی و جمهوری چک اعلام‌شده است. دولت آلمان از رد قرنطینه کامل ملی در صبح جمعه خودداری کرد. حاشیه‌هایی که پالایشگاه‌ها می‌توانند در تولید گازوئیل به دست آورند، به دلیل هزینه بالای هیدروژن استخراج‌شده از گاز طبیعی که در واحدهای هیدروکراکر و هیدروتریکاتور استفاده می‌شود، محدودتر کنند.

کاهش قیمت نفت سیاه محصولات پالایشی

قیمت‌های نفت کوره گوگرد بسیار کم (VLSFO) در جلسه هفته گذشته در شمال غرب اروپا در میان کاهش شدید قیمت‌های آتی نفت خام و بنزین به‌شدت کاهش یافت.بارهای VLSFO با حجم وزنی 536 تن با تنها 4000 تن تغییر از 550.75 تن در 12000 تن در جلسه قبل در جلسه بعدازظهر شنیده شد. افت روزانه تخفیف فرضی VLSFO را به برنت lce ماه اول به/bl4.58 ارسال کرد که نسبت به سطح پنجشنبه bl4.57 کمی تغییر کرد، زیرا برنت lce ژانویه/bl 2.30 در روز کاهش یافت.

معامله گران‌قیمت محموله VLSFO را در حدود 10-12 تن حق بیمه برای بارهای شمال غربی اروپا بر اساس فوب مشاهده کردند، در‌حالی که ارزش محموله cif تحویلی تقریباً 20 تن بالاتر از شمال نشان داده شد. افزایش اخیر در نرخ حمل ونقل برای کشتی‌های 30000 تنی در دریای مدیترانه به دلیل شرایط بد آب و هوایی، ارزش cif را بالاتر برد.

شرکت‌کنندگان نشانگر گفتند که تخفیف محموله نفت کوره با سولفور بالای مدیترانه غربی (HSFO) به اروپای شمال غربی حدود 3 تن در روز جمعه از تخفیف 1-2 تن در اوایل هفته، به دلیل تقاضای ضعیف برای محصول 3.5 pc در منطقه بیشتر بود.

بارهای HSFO در روز جمعه با کاهش 16.50 تن در روز، مطابق با حرکت روزانه قیمت سوآپ و آخرین ارزش پیشنهادی و پیشنهادی در بازار بار، به دلیل عدم وجود معامله در بازار، 404 تن ارزیابی شدند. حاشیه‌های HSFO ممکن است به دلیل تقاضای صادرات ضعیف‌تر به مقاصد اصلی آربیتراژ ایالات‌متحده و سنگاپور تحت‌فشار باقی بماند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *