آخرین وضعیت بازار لوبکات و روغن پایه

آخرین وضعیت بازار لوبکات و روغن پایه

آخرین وضعیت بازار لوبکات و روغن پایه در روز ۱۵ آوریل در بازار نفت و گاز

لوبکات ماده اولیه و اصلی تولید روغن موتور معادل ۸۴ درصد، مواد افزودنی و روغن پایه وارداتی معادل ۱۰۰ درصد، حقوق و دستمزد ۲۵ درصد، هزینه بسته بندی ۱۳۰ درصد، مواد افزودنی ۶۱ درصد، آیزوریسایکل ۹۸ درصد و روغن پایه وارداتی ۶۵ درصد رشد داشته است.

لوبکات چیست

مقاله آموزشی :تولید روغن پایه از لوبکات

کاهش تولید روغن گروه دوم در کره جنوبی

به گزارش تیم تحلیلی نفت و گاز از بازار آسیا و اقیانوسیه،در آخرین وضعیت بازار لوبکات و روغن پایه قیمت روغن پایهSN150 تقویت گردید که این تقویت ناشی از تقاضای زیاد برای انواع روغن بود که تاثیر خود را بر روی روغنهای گروه یک نیز گذاشت.

پیشنهادات خرید برای روغن های پایه به دلیل نوسانات قیمت نفت خام و گرانی روغن پایه در حد و اندازه ای نبود که بتوان گفت تقاضا زیاد شده ولی  برای تقاضاهای تحویل آنی از منطقه جنوب شرق آسیا و ژاپن ،  عرضه های اندکی وجود داشت و این کمبود ارز به تثبیت قیمت انجامید.

روغن های گروه دوم و به خصوص روغن هایN150وN500وN600 با ترم تحویل بر روی عرشه کشتی در شمال آسیاتقویت گردیدند و تا حدی با ثبات شدند.

Taiwan’s Formosa Petrochemical Corp (FPCC) شرکت بزرگ تایوانی تولید کننده روغن های گروه دوم قرار است به زودی تولیدات روغنN500خود را وارد بازار نماید.

در هندوستان قیمت روغن های وارداتی گروه دومN70 با توجه به بالاتر رفتن تقاضا برای خرید تقویت گردید و با ثبات شد.

در این کشور رغبت زیادی نیز برای خرید روغن های گروه اولSN150و SN500 وجود داشت و بنابراین قیمت این دو نوع روغن نیز افزایش یافت.

قیمت روغن های گروه سوم نیز به شکل قبل باقی می ماند که به دلیل کمبود معاملات و پیشنهادها برای خرید بوده است.

کاهش تولید روغن گروه دوم در کره جنوبی

کاهش تولید روغن گروه دوم در کره جنوبی

تعطیلی تعدادی از واحدهای تولیدی در آسیا

آخرین وضعیت بازار لوبکات و روغن پایه در سه ماهه دوم سال یکی از تولید کنندگان چینی روغن های گروه دوم به نامDaqing که پالایشگاه آن متعلق به شرکت پتروچاینا می باشد برای سه ماهه دوم سال تعمیرات خودرا از روز های پایانی ماه آوریل تا ماه می در پیش خواهد داشت.

Hyundai Oilbank Shell Base Oil (HSB) شرکتی است که در کره جنوبی واحد تولیدی خود در شهر Daesan را از روز ۲۵ آوریل تا پایان ماه می تحت تعمیرات سالانه قرار خواهد داد.

شرکت GS Caltex تولید روغن های گروه دوم و سوم خود را از نیمه ماه مارس به دلیل انجام تعمیرات در واحد تقطیر در خلأ تا پایان ماه آوریل بین ۸۰تا ۹۰ذرصد کاهش داده است

.Taiwan’s FPCC’s نیز یک شرکت تایوانی است که به دلیل تعمیرات ناخواسته به مدت ۱۰ روز واحد تولید روغن پایه گروه دوم خود را تحت تعمیرات اساسی قرار داده است.

چندین واحد تولیدی دیگر در چین  تولید کننده روغن های گروه دوم هستند در ماه‌های می و آوریل به دلیل آنکه سود چندانی از تولید خود نمی توانند به دست آورند یا تولیدات خود را کاهش داده‌اند و یا واحدهای تولیدی خود را موقتاً تعطیل کرده اند.

شرکت های زیر از جمله واحدهایی هستند که تعطیل شده‌اند: Shandong HRND, Jincheng Petrochemical, Ningbo Bohui,. یک تولیدکننده روغن های گروه سوم در مالزی نیز که متعلق به شرکت پتروناس مالزی می باشد تعمیراتی را در روزهای ماه آوریل و می در پیش رو خواهد داشت.

در منطقه اروپا نیز کاهش روغن های گروه اول و من جملهSN500ادامه دارد. زمان در اروپا تقاضا برای خرید های آنی روغن های گروه دوم زیاد است. قیمت های روغن های صادراتی اروپا نیز مرتباً در حال افزایش است.

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *