آشنایی با انواع روغن موتور خودرو + انواع ترکیبات روغن موتور

آشنایی با انواع روغن موتور

اگر تا به حال به فروشگاه قطعات خودروی محلی خود رفته اید و در راهروی روغن موتور قدم زده اید، احتمالاً از تعداد انتخاب های مختلفی که دارید شوکه شده اید یا حتی غافلگیر شده اید. مارک های مختلف، مقادیر مختلف، وزن های مختلف و حتی انواع مختلف روغن وجود دارد. در دنیا چگونه می توانید بدانید که کدام یک برای شما مناسب است؟

آشنایی با انواع روغن موتور

در واقع آنقدرها هم که به نظر می رسد سخت نیست. اگر به دفترچه راهنمای خودرو خود مراجعه کنید، متوجه می‌شوید که چه وزن روغن، هر چند وقت یک‌بار باید آن را تعویض کنید، و هر بار که انجام می‌دهید، چه مقدار روغن باید در آن بریزید. اینها همه ارقام مهمی هستند که باید بدانید، اما دفترچه راهنمای شما ممکن است شامل چه نوع روغنی نباشد. این شاید مهمترین انتخاب در هنگام انتخاب روغن جدید شما باشد، زیرا می تواند تأثیر بسیار مهمی بر سلامت موتور شما داشته باشد.

آیا همه روغن ها یکسان هستند؟ اصلا. در این وبلاگ، کارشناسان تعمیر خودرو ما انواع مختلف روغن موتور، از جمله روغن موتور معمولی، مصنوعی، ترکیبی مصنوعی و مسافت پیموده شده را پوشش می‌دهند و به شما کمک می‌کنند تعیین کنید کدام یک برای وسیله نقلیه شما مناسب است.

آشنایی با انواع روغن موتور خودرو

آشنایی با انواع روغن موتور خودرو

روغن موتور چیست؟

قبل از هر چیز بهتر است درک کاملی از مفهوم و کاربرد روغن موتور داشته باشید. روغن موتور نوعی روان کننده صنعتی برای موتور خودرو است که برای روغن کاری قطعات موتور استفاده می شود. به عبارت دیگر، روغن موتور وظیفه بهینه سازی عملکرد موتور خودرو و رساندن آن به بالاترین توان خود را بر عهده دارد. از طرفی استفاده از روغن موتور مناسب خودرو باعث کاهش استهلاک موتور و افزایش چند برابری عمر مفید آن می شود. اگر انواع روغن ها را می شناسید، می توانید بهترین آن را برای ماشین خود خریداری کنید.

روغن موتور از دو ماده تشکیل شده است که هر کدام نقش اساسی در کیفیت این محصول دارند. یکی از این مواد پایه روغن موتور است که از نفت خام به دست می آید. مورد دیگر افزودنی های روغن موتور است که انواع مختلفی از آن در بازار وجود دارد. به طور کلی در انواع مواد پایه روغن موتور چنین تفاوتی وجود ندارد. اما افزودنی های روغن موتور بسیار مهم هستند و کیفیت کلی روغن موتور را تغییر می دهند. افزودنی های نانو در حال حاضر به عنوان برترین افزودنی های روغن موتور در بازار شناخته می شوند که به طور گسترده در انواع روغن موتور استفاده می شود.

روغن معمولی

روغن معمولی روغن موتور استاندارد شماست. این از نفت خامی تولید می شود که از زمین بیرون کشیده می شود و سپس در یک کارخانه تصفیه می شود. افزودنی ها و فرآیندهای مختلفی برای بهبود ویسکوزیته (ضخامت) و ویژگی های محافظ موتور انجام می شود و سپس برای استفاده در موتور شما بطری می شود و فروخته می شود. به همین سادگی.

این کار دارای نکات مثبت و منفی است. بزرگترین مزیت: هزینه. روغن معمولی یک گزینه بسیار مقرون به صرفه برای محافظت از موتور و کارکرد نرم خودرو است. همچنین نسبتاً مؤثر است. این روزها واقعاً روغن موتور بدی در بازار وجود ندارد. تا زمانی که وزن و مقدار مناسب را بدست آورید، می توانید انتظار عملکرد معقولی را داشته باشید. با این حال، نقاط منفی آنها بیشتر از انواع دیگر است. به دلیل مواد طبیعی، آنها تمایل به تصفیه کمتری دارند. آنها همچنین درجه حفاظت کمتری نسبت به انواع دیگر ارائه می دهند.

روغن تمام سنتتیک

روغن موتور مصنوعی به طور کامل در یک کارخانه یا آزمایشگاه تولید می شود. به همین دلیل، آنها تمایل دارند بسیار سازگارتر باشند. زمانی که همه مواد شما مطابق با استانداردهای بسیار دقیق تری باشند، کنترل فرآیندهای تولید آسان تر است. بنابراین، این روغن ها تصفیه شده تر هستند و در کل برای موتور شما بهتر هستند

اما این به معنای واقعی کلمه هزینه دارد. روغن موتور تمام سنتتیک گرانتر از روغن معمولی است. خیلی زیاد نیست، توجه داشته باشید، اما به طور کلی می توانید انتظار داشته باشید که در صورت استفاده از روغن تمام سنتتیک، بسته به میزان مصرف خودرو، از 20 تا 40 دلار اضافی برای تعویض روغن خود بپردازید. روغن‌های مصنوعی نیز عمر طولانی‌تری دارند، و در مقایسه با روغن‌های معمولی قبل از نیاز به تعویض، مدت زمان و مسافت بیشتری را طی می‌کنند.

روغن ترکیبی مصنوعی

روغن‌های ترکیبی مصنوعی نوعی روغن هیبریدی هستند که از مواد مصنوعی و طبیعی تولید می‌شوند. به عبارت دیگر، این ترکیبی از روغن‌های معمولی و مصنوعی است که سعی می‌کند برخی از مزایای هر دو را در عین کاهش معایب آن‌ها جلب کند.

نتایج تقریباً دقیقاً همان چیزی است که انتظار دارید: آنها محافظت و عملکرد بهتری نسبت به یک روغن معمولی ارائه می دهند، اما نه به خوبی یک روغن تمام مصنوعی. عمر آنها کمی بیشتر از روغن های معمولی است، اما نه به اندازه تمام سنتتیک. وقتی صحبت از قیمت به میان می‌آید، آنها کمی گران‌تر از روغن‌های معمولی هستند، اما نه به اندازه یک روغن فول سنتتیک. به طور کلی، آنها میانه خوبی برای کسانی هستند که به دنبال کاهش هزینه ها هستند، اما می خواهند کمی بیشتر به ماشین خود کمک کنند.

روغن مسافت پیموده شده بالا

روغن با مسافت پیموده شده یک شاخه تا حدودی منحصر به فرد از روغن است که کاملاً به تنهایی است. این محصولات دارای ترکیبی از افزودنی های منحصر به فرد هستند که برای کمک به محافظت از مهر و موم موتور طراحی شده اند که به نوبه خود از تبخیر روغن جلوگیری می کند و عملکرد کلی را بهبود می بخشد. برای خودروهایی که کمی طولانی‌تر از کیلومترشمار می‌شوند، این حفاظت اضافی کلیدی است زیرا سوختن روغن کمی رایج‌تر می‌شود و به سایش بیشتر موتور و کاهش طول عمر کمک می‌کند.

اگر با ماشینی بیش از 75000 مایل رانندگی می‌کنید، اکیداً توصیه می‌شود که از روغن با مسافت پیموده شده استفاده کنید.

شناخت انواع روغن های موتور خودرو

قطعا به دنبال افزایش قدرت موتور خودرو خود هستید تا بتوانید از رانندگی با آن لذت ببرید. زیرا خودرو وسیله ای جذاب برای همه اقشار به خصوص قشر جوان است که قدرت بالای آن برای همه بسیار جذاب تلقی می شود. ابزارهای مختلفی برای کمک به تقویت موتور خودروی شما وجود دارد. بهترین راه برای تقویت موتور خودرو، استفاده از روغن موتور با کیفیت موجود در بازار است. روغن موتور خاصیت روان کنندگی بالایی دارد و عملکرد موتور خودرو را به طور کامل بهینه می کند.

نکته ای که دارندگان خودرو همواره باید به آن توجه داشته باشند، انتخاب روغن موتور مناسب خودروی خود، از بین انواع روغن موتور است. زیرا امروزه با توجه به افزایش تقاضا برای روغن موتورهای باکیفیت، تولیدکنندگان زیادی وجود دارند که روغن موتور خودروهای با مشخصات فنی مختلف را تولید می کنند. انتخاب روغن موتور مناسب مهم است و باید با دانش و اصول درست انجام شود. به همین دلیل باید انواع روغن موتور را بشناسید تا بتوانید بهترین خرید را برای خود انجام دهید. این مقاله را به طور کامل به شرح انواع روغن موتور اختصاص می دهیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *