آلمان سه نیروگاه هسته ای خود را بازنشسته می کند

بازنشته کردن 3 نیروگاه هسته ای در آلمان

به گزارش بازار نفت و گاز، آلمان سه نیروگاه از شش نیروگاه هسته ای باقی مانده را بازنشسته می کند. نیروگاه های بازنشسته بروکدورف، گروهنده و گاندمینگن مجموعا ظرفیتی بیش از 4 گیگاوات داشتند. طبق آمارهای اولیه، شش نیروگاه هسته ای در آلمان نزدیک به 12 درصد از تولید برق در سال گذشته را به خود اختصاص دادند. کشور آلمان قصد دارد تا پایان سال 2030 80 درصد تقاضای برق را از طریق منابع تجدیدپذیر تامین کند. بازنشته کردن 3 نیروگاه هسته ای در آلمان به دلیل جایگزینی آن با انرژی های تجدیدپذیر صورت می پذیرد.

بازنشته کردن 3 نیروگاه هسته ای در آلمان

آلمان نیروگاه های هسته ای بروکدورف، گروهنده و گاندمینگن را به عنوان بخشی از تلاش های خود برای تغییر به سمت انرژی های تجدیدپذیر بازنشسته کرده است. نیروگاه های بسته سه نیروگاه از شش نیروگاه هسته ای باقیمانده کشور بودند که تا پایان سال 2021 فعالیت داشتند.

بسته شدن این سه نیروگاه مطابق با تصمیم دولت آنگلا مرکل در سال 2011 برای حذف تدریجی تمام نیروگاه های هسته ای آلمان تا سال 2022 است. در مجموع، Brokdorf، Grohnde و Gundremmingen ظرفیتی بیش از 4GW داشتند.

اداره نیروگاه های هسته ای

نیروگاه های هسته ای بروکدورف و گروهنده توسط PreussenElektra اداره می شد، در حالی که نیروگاه Gundremmingen توسط RWE اداره می شد. نیروگاه هسته ای بروکدورف با ظرفیت خالص 1.41 گیگاوات، از سال 1986 کار می کرد. این نیروگاه که در نزدیکی شهر گلوکشتات در شلسویگ-هولشتاین در امتداد رودخانه البه ساخته شد، به طور متوسط ​​سالانه نزدیک به 11 میلیارد کیلووات بر ساعت برق تولید می کرد.

میزان تولید نیروگاه های هسته ای

نیروگاه 1.36 گیگاواتی گروهنده در نزدیکی شهر هاملن در ایالت نیدرزاکسن است. این شهر در سواحل رودخانه وزر واقع شده است. نیروگاه هسته ای به طور متوسط ​​سالانه نزدیک به 11 میلیارد کیلووات بر ساعت برق تولید می کرد.

نیروگاه Gundremmingen در نزدیکی Günzburg در بایرن واقع شده است. یکی از دو واحد آن در اواخر سال 2017 از رده خارج شد و واحد دیگر با ظرفیت 1.28 گیگاوات، هفته گذشته بازنشسته شد. دو واحد نیروگاه Gundremmingen در سال 1984 راه اندازی شدند. واحد C اخیراً بسته شده سالانه نزدیک به 10 میلیارد مگاوات ساعت نیرو تولید می کرد.

سه نیروگاه هسته ای در آلمان که به کار خود ادامه می دهند، نیروگاه های Neckarwestheim، Isar و Emsland هستند که مجموعاً بیش از 4.2 گیگاوات ظرفیت دارند. انتظار می رود این نیروگاه ها تا پایان سال جاری تعطیل شوند.

به گزارش رویترز، طبق آمارهای اولیه، شش نیروگاه هسته ای نزدیک به 12 درصد از تولید برق آلمان در سال گذشته را به خود اختصاص دادند. این کشور قصد دارد تا سال 2030 80 درصد تقاضای برق را از طریق منابع تجدیدپذیر تامین کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *