آنالیز روغن پایه جهانی

آنالیز روغن پایه جهانی

آنالیز روغن پایه جهانی در هفته منتهی به ۲۲ جولای به تحلیل بازار نفت و گاز

بر طبق آنالیز روغن پایه جهانی، قیمت های برایت استاک تحت فشار هستند زیرا تقاضا در حال کاهش یافتن است. تقاضا معمولاً در میان پایانه های اصلی همچون چین که در آن کمبود های ساختاری برای تولید روغن های سنگین دیده می شود کاهش یافته است.

بازار روغن پایه و انبوه فروشندگان

قیمت روغن پایه در آسیا اقیانوسیه با توجه به کاهش تقاضا و افزایش عرضه در هفته منتهی به ۲۲ جولای کاهش یافت. به گزارش تیم تحلیلی نفت و گاز، تقاضا از سوی چین علی رغم تمایل به خرید برای پر کردن مخازن در حد پایینی باقی ماند. این تمایل خرید همزمان شد با افزایش در عرضه روغن های محلی در چین که باعث فشار بیشتر بر بازار روغن پایه شد. عرضه آنی روغن های گروه دوم در منطقه آسیا و اقیانوسیه در هفته منتهی به ۲۲ جولای در حال افزایش در بین تولید کنندگان بود.

تولید کنندگان با مشکلات بیشتری برای فروش مازاد تولید خود مواجه هستند زیرا خریداران درخواست تخفیف می کنند. بین خریداران روغن، رقابتی برای خرید محمولات روغن به صورت آنی وجود دارد. عرضه گروه اول روغن ها علیرغم کاهش واردات این گروه از روسیه کماکان در بازار زیاد است.

افزایش عرضه و فراوانی باعث اطمینان خاطر خریداران روغن پایه شده است و این اطمینان را به آنها می دهد که هر زمان نیازی به روغن داشته باشند قابل تامین است. کمبود عرضه در ماه‌های اخیر باعث شد که خریداران مقادیر زیادی روغن پایه را با قیمت‌های بالا ذخیره سازی کنند. بسیاری از خریداران هم اکنون از بازار فاصله میگیرند و در خرید تاخیر به وجود می آورند تا اطمینان حاصل کنند که قیمت ها به پایین ترین حد خود رسیده است.

سود تولید گازوییل بیشتر از روغن است

تقاضا در جنوب شرق آسیا در هفته منتهی به ۲۲ جولای ضعیف بود.تقا ضای هندوستان با فرارسیدن فصل باران های موسمی کاهش یافت زیرا خریداران با احتیاط ازذخیره خود بهره برداری می کنند.در عین حال خریداران قادر بودند که از عرضه های محلی نیز استفاده کنند.

موضوعات وتنگناهای حمل و نقل برای ذخیره رکشتی و هزینه بالای حمل روز به روز انجام آربیتراژ را دشوارتر می سازد.بعضی از خریداران مجبور می شدند که قبل از حمل، سفارشات خود را باطل کنند و یا به دلیل نبود کشتی با تاخیر محموله ها را دریافت کنند. خریداران سعی می کنند که فاصله خرید تا تحویل را به دلیل نوسانات و تغییر مکرر قیمتها به حداقل برسانند.

قیمت های روغن پایه هندوستان با توجه به فراوانی و عرضه زیاد در هفته منتهی به ۲۲ جولای کاهش یافت. مذاکرات بین خریداران محلی و پالایشگاه ها ی محلی برای بارگیری روغن های عرضه شده مربوط به معاملات ماه آگوست در حال نتیجه گیری است.

احتمالاً قیمت های ماه آگوست کمتر خواهد بود. تقاضای ضعیف در جنوب شرق آسیا و چین باعث شد که خریداران هندوستان با احتیاط برای خرید از کره جنوبی اقدام کنند. بسیاری از خریداران نسبت به خرید احتیاط بیشتری می کنند زیرا قیمت ها در حال کاهش است.

کاهش تقاضا برای خرید برایت استاک

بر طبق آنالیز روغن پایه جهانی، قیمت های برایت استاک تحت فشار هستند زیرا تقاضا در حال کاهش یافتن است. تقاضا معمولاً در میان پایانه های اصلی همچون چین که در آن کمبود های ساختاری برای تولید روغن های سنگین دیده می شود کاهش یافته است.

معمولاً تقاضا برای این نوع روغن در این فصل افزایش می یابد ولی هنوز این اتفاق رخ نداده است. بعضی از خریداران از خرید خود به دلیل کاهش قیمت ها انصراف داده اند و در انتظار قیمت های پایین تر هستند.

کاهش تقاضا برای خرید برایت استاک

بازار روغن در هفته منتهی به ۲۲ جولای در همه مناطق آسیا-اقیانوسیه شمال شرق آسیا هندوستان و امارات متحده عربی بازاری کاهشی بود و تنها روغن های سبک گروه اول و گروه دوم بدون تغییر باقی ماند ند بیشترین کاهش قیمت مربوط به برایت استاک و روغنهای سنگین گروه دوم در هندوستان امارات و بعضی از مناطق آسیا بود. روغن های گروه اول در روسیه تغییر قیمتی نداشتند.

عرضه زیاد روغن پایه عامل فشار بر بازار

قیمت های روغن پایه شمال شرق آسیا با توجه به کاهش خریداران و عرضه زیاد در بازار کاهش یافت. عرضه بیش از حد روغن های پایه و به خصوص روغن های گروه اول و دوم فشار زیادی بر تولید کنندگان محلی وارد کرد و آنها مجبور شدند که قیمت های خود را کاهش دهند.

توزیع کنندگان روغن با تأخیر نسبت به جبران کسری موجودی خود اقدام کردند و تقاضا کم بود. فراوانی زیاد کالا هرگونه افزایش یاثبات قیمت نفت خام را تحت شعاع قرار داد. آربیتراژ به مقصد چین حتی با وجود کاهش قیمت ها بر اساس فوب آسیا امکان پذیر نبود. افزایش هزینه های حمل باعث گردید که واردکنندگان در شرایطی که تقاضا در چین ضعیف بود اقدامی انجام دهند. قیمت های برایت استاک بیشتر از سایر روغن ها کاهش یافت و کاهش تقاضا تا حدی بود که حتی روغن های گروه سوم را تحت تأثیر خود قرار داد.

قیمت های روغن پایه هندوستان با توجه به فراوانی و عرضه زیاد در هفته منتهی به ۲۲ جولای کاهش یافت. مذاکرات بین خریداران محلی و پالایشگاه ها ی محلی برای بارگیری روغن های عرضه شده مربوط به معاملات ماه آگوست در حال نتیجه گیری است.

احتمالاً قیمت های ماه آگوست کمتر خواهد بود. تقاضای ضعیف در جنوب شرق آسیا و چین باعث شد که خریداران هندوستان با احتیاط برای خرید از کره جنوبی اقدام کنند. بسیاری از خریداران نسبت به خرید احتیاط بیشتری می کنند زیرا قیمت ها در حال کاهش است..

کاهش غیر عادی تقاضا روغن پایه به دلیل شیوع کوید ۱۹

تقاضا با توجه به افزایش عرضه و انتظار عرضه بیشتر در آینده در حال کاهش است و این کاهش نشان می دهد که خریداران به میزان مورد نیاز خود خرید انجام داده و ذخایر خود را تکمیل نموده اند. بسیاری از خریداران مقادیر زیادی از روغن مورد نیاز خود را از چین و تایوان با قیمت های رقابتی خوبی خریداری نمودند. تقاضا در این بازار ها به طور غیر معمولی در حد پایین قرار گرفته است که به دلیل گسترش بیماری کووید ۱۹ و اعمال محدودیت ها و قرنطینه است. این خریداران به میزان کافی ذخایر روغن خود را پر نموده اند و در نتیجه فعالیتهای تامین کالای خود را به حداقل رسانده اند و همین باعث کاهش تقاضا به صورت غیر معمول گردیده است.

تقاضا برای روغن استحصال شده و آماده برای مصرف در موتور ماشین کاهش یافته است زیرا مصرف گازوئیل و بنزین در این بازارها کم شده است است و کاهش تردد خودروها به کاهش مصرف روغن موتور نیز می‌انجامد. تقاضای گازوئیل و بنزین به ترتیب ۱۴ درصد و ۸ درصد در نیمه اول ماه جولای در قیاس با نیمه اول ماه ژوئن کاهش یافته است. یکی دیگر از دلایل کاهش تقاضا برای روغن پایه کم شدن فعالیت‌های اقتصادی و وضعیت نامناسب اقتصاد ها می باشد.

قیمت روغن های پایه در پایانه سنگاپور بر اساس ترم تحویلEx Tank با ثبات بود.در هفته منتهی به ۲۲ جولای قیمت های پیشنهادی برای روغن پایه برایت استاک، با ثبات بود و به قیمت ۱۴۷۰ دلار در هر تن به صورت تحویل Ex Tank به فروش رسید.

پیشنهادات مالی برای خرید روغن SN500 در حدود ۱۳۷۲ دلار در هر تن بود. روغن های گروه دوم بین ۱۳۳۰ تا ۱۳۷۰ دلار بر اساس ترم تحویل Ex Tank برای روغن های سبک و ۱۳۵۰ تا ۱۴۰۰ دلار در هر تن برای روغن های سنگین این گروه بود.

قیمت های برایت استاک در کیسه های بزرگ پلاستیکی در حدود ۱۵۲۰ تا ۱۵۳۰ دلار بر اساس ترم تحویل CFR بود. قیمتهای روغن سبک گروه ۲ در حدود ۱۳۳۰ تا ۱۳۷۰ برای تحویل در جنوب شرق آسیا بر اساس ترم تحویل CFR بود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *