اتمام ساخت کارخانه خودروسازی تسلا با ظرفیت تولید پانصد هزار خودرو

اتمام ساخت کارخانه خودروسازی تسلا

به گزارش بازار نفت و گاز، تسلا تایید نهایی را برای Gigafactory برلین-براندنبورگ در آلمان دریافت کرد. این سازنده آمریکایی خودروهای برقی قصد دارد سالانه تا 500000 خودرو از نوع مدل Y را در کارخانه بزرگ آلمان بسازد.

دریافت تاییده نهایی

تسلا پس از نزدیک به دو سال ساخت، تاییدیه نهایی مشروط را برای کارخانه 5.5 میلیارد دلاری گیگافکتوری برلین-براندنبورگ در آلمان از ایالت براندنبورگ دریافت کرده است.

این کارخانه بزرگ در منطقه Oder-Spree اولین تولیدکننده خودروهای الکتریکی آمریکایی (EV) در نوع خود در اروپا خواهد بود.

کارخانه خودروسازی

ساخت و ساز کارخانه خودروسازی در بهار 2020 آغاز شد. به گزارش رویترز، آخرین تاییدیه به تسلا اجازه می دهد تا مدت کوتاهی پس از انجام شرایط مختلف مانند استفاده از آب و کنترل آلودگی هوا، فعالیت خود را آغاز کند.

اکسل فوگل، وزیر محیط زیست براندنبورگ، گفت: «فرایند تأیید تسلا از چندین جنبه یک فرآیند غیرعادی است. در مدت زمان نسبتاً کوتاهی، اداره دولتی محیط زیست نه تنها یک کارخانه، بلکه کل منطقه صنعتی را با چندین کارخانه بزرگ و مشارکت مکرر مردم بازرسی و تأیید کرد.

شروع به کار تسلا

انتظار می رفت که تسلا در سال 2021 در کارخانه Gigafactory برلین-براندنبورگ شروع به کار کند. با این حال، برنامه های آن به دلیل مشکلات اداری و نگرانی در مورد مصرف آب کارخانه به تعویق افتاد.

این کارخانه گیگا که در شهرداری گرونهاید (مارک) واقع شده است، برای تولید سلول‌های داخلی همراه با خودروهای الکتریکی طراحی شده است.

هدف این شرکت تولید حداکثر 500000 خودرو در سال از نوع مدل Y در Gigafactory برلین-براندنبورگ است.

ماه گذشته، تسلا یک قرارداد پنج ساله با Liontown Resources برای تضمین تامین کنسانتره لیتیوم اسپودومن از دومی امضا کرد.

طبق شرایط، شرکت مواد باتری استرالیا تا 100000 تن خشک متریک (DMT) کنسانتره اسپودومن را در سال اول به تسلا عرضه خواهد کرد. این میزان در سال های بعد به 150000DMT در سال افزایش خواهد یافت.

در ژانویه 2022، تسلا قراردادی را با شرکت تالون متالز مستقر در کانادا برای 75000 تن کنسانتره نیکل امضا کرد تا از پروژه نیکل تاماراک در ایالات متحده تولید شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *