اخبار صنعت پالایش اروپا

صنعت پالایش اروپا

کاهش فروش محموله‌های بنزینی درصنعت پالایش اروپا

به گزارش بازار نفت و گاز، در صنعت پالایش اروپا , بنزین شمال غرب اروپا با فروش گسترده در روز جمعه کاهش یافت، زیرا یک نوع جدید کووید – ۱۹ بازارها را متلاطم کرد. نفت خام برنت lce بزرگ‌ترین زیان خود را از روزهای ابتدایی همه‌گیری به ثبت رساند.

قرارداد ماه اول در ساعت 16:30 به‌وقت گرینویچ ژانویه با ۸٫۵۳ میلیارد یا ۱۰٫۴ درصد کاهش در روزبه /bl73.63 رسید. بنزین eurobob oxy با ۶۶٫۷۵ تن یا pc9 به 675.50 تن رسید که ترک‌های تصوری را با/bl 52 گسترده‌تر به/bl 7.46 رساند. مبادله اکسی یوروبوب در ماه اول دسامبر ۸۴٫۷۵ تن در روز کاهش یافت.

بازارها با افزایش موارد نوع B.1.1.529 sara-cov-2 در آفریقای جنوبی متلاطم شدند که گمان می‌رود نسبت به نوع دلتا با مقاومت بالاتر در برابر واکسیناسیون قابل‌انتقال باشد. دولت بریتانیا محدودیت‌های سفر در لیست قرمز را برای سفر بین آفریقای جنوبی، بوتسوانا، نامیبیا، زیمبابوه، اسواتینی و لسوتو مجدداً معرفی کرد.

درحالی‌که اتحادیه اروپا در حال فراخوان عضوی است پیداشده است. سقوط ارزش بنزین در اروپا مسیرهای صادراتی را در این هفته بازکرده است، زیرا تأمین‌کنندگان منطقه‌ای به دنبال راه‌های جایگزین هستند.

مسیرهای شرق و غرب این هفته برای اولین بار در بیش از یک ماه گذشته روی کاغذ بازشده است. بر اساس فهرست‌های حمل‌ونقل، بیش از ۱٫۱ میلیون تن بنزین اروپایی در هفته جاری برای صادرات رزرو شد که از ۷۹۰۰۰۰ تن در هفته قبل افزایش داشت.

تغییرات مربوط به بارگیری بنزین

در فرآورده های نفتی اروپا بارهای یوروبوب برای اولین بار در پنج ماه گذشته در یک جلسه تجاری پرنوسان، با تخفیف به سوآپ پایه تغییر کردند. مجموع بنزین یوروبوب اکسی با میانگین وزنی حجمی 675.50 (VWA) تن در مقایسه با 742.25 تن در 5600 تن در روز معاملاتی قبلی، دست‌به‌دست شد و 4000 تن eurobob non-oxy با 704.75 VWA تن از 743.75 تن در 3700 تن در جلسه قبل معامله شد.

توتال انرجیز و بی پی بارهای اکسی را به گانور، وارو، اکسون موبیل و هارتری می‌فروختند، درحالی‌که ویتول بارها را می‌خرید و می‌فروخت. معاملات از یک حق بیمه 5 تن تا سوآپ اساسی در صبح تا 2 تن تخفیف در بعدازظهر متغیر بود و به‌طور متوسط ​​در حق بیمه 50 تن بود.

این در مقایسه با میانگین 4.25 تن حق بیمه در جلسه معاملاتی قبلی است. انرژی کل همچنین بنزین غیراکسی را به گانور باقیمت تقریبی 4 تن نسبت به مبادله اساسی از 6 تن حق بیمه در جلسه قبل فروخت. vitol 4000 تن باربدون سرب ممتاز را در تاریخ 4-8 دسامبر به BP باقیمت 659-661 تن فروخت.

بارهای درجه تمام‌شده با در نظر گرفتن معاملات فیزیکی و ساختار بازار در آن زمان، با در نظر گرفتن معاملات فیزیکی و ساختار بازار در آن زمان، بارهای درجه تمام‌شده باقیمت 6.50 بر تن ارزیابی شدند تا بارهای eurobob oxy را تشویق کنند.

محصولات نفتی اروپا

محصولات نفتی اروپا

کاهش قیمت نفتا در صنعت پالایش اروپا 

کاهش شدید ارزش معاملات آتی نفت خام باعث شد که قیمت نفتای شمال غرب اروپا با 76 تن کاهش در روزبه پایین‌ترین حد خود از 10 سپتامبر 2021 رسیده باشد. کشف نوع جدیدی از ویروس کووید-19 باعث کاهش 8.53 میلیارد در ارزش قرارداد برنت ژانویه lce در روز جمعه شد،

زیرا بازارهای محصولات پالایش‌شده با احتمال کاهش تقاضا برای سوخت حمل‌ونقل در زمستان امسال قیمت‌گذاری کردند. قیمت نفتا دقیقاً مطابق با کاهش ارزش نفت خام پایین آمد که نشان می‌دهد فعالان بازار نسبت به تلاش برای تکمیل معاملات فیزیکی در چنین پس‌زمینه‌ای بی‌ثبات محتاط هستند.

درنتیجه، حاشیه‌های پالایشی تصوری در روز در حدود /bl1.20 ثابت ماند، بدون این‌که معامله‌ای در داخل یا خارج از بعدازظهر منعقد شود. محموله‌های نفتای شمال غرب اروپا در 662.25 تن، حدود 11.25 تن بالاتر از سطح قرارداد سوآپ دسامبر ارزیابی شد.

به گفته فعالان بازار نفت و گاز حداقل یک معامله در خارج از معاملاتی در 25 نوامبر با حق بیمه تا دسامبر در حدود 10.50 تن منعقدشده است که نشان می‌دهد شرایط معاملات به‌طورکلی در روز معاملات ثابت بوده است.

یک پیشنهاد منفرد در بعدازظهر با کل انرژی‌ها به دنبال یک محموله 12500 تنی برای تحویل به روتردام در طی 9 تا 13 دسامبر در ارزیابی‌های نقطه‌ای 9 تن تا دسامبرارائه شد. هیچ پیشنهادی مشاهده نشد و ارزیابی در 662.25 تن منعکس‌کننده کاهش روزبه‌روز در ارزش سوآپ دسامبر بود.

محدودیت‌های قیمت سوخت جت درصنعت پالایش اروپا

قیمت مستقیم سوخت جت اروپا در روز جمعه جایگاه قابل‌توجهی را از دست دادزیرا انواع جدید کووید و محدودیت‌های تازه تحمیل‌شده سفر باعث عدم اطمینان در بازار شده است.

معاملات آتی بنزین lce در ماه اول تا پایان جمعه ساعت 16:30 به‌وقت گرینویچ 84.25 تن نسبت به جلسه قبل کاهش یافت و در هفته با 604.25 تن بسته شد که پایین‌ترین سطح در نزدیک به دو ماه گذشته پس از اخبار مربوط به انواع جدید کووید و محدودیت‌های مسافرتی متعاقب آن است.

محدودیت‌های اعلام‌شده توسط دولت بریتانیا احتمالاً تقاضا برای سفرهای هوایی را در کوتاه‌مدت کاهش خواهد داد. محدودیت‌های اعلام‌شده توسط دولت بریتانیا احتمالاً در این مدت سفرهای هوایی را کاهش می‌دهد.

بریتانیا از ساعت 12:00 به‌وقت گرینویچ روز جمعه محدودیت‌های مسافرتی و پروازهای ممنوعه خود را از شش کشور آفریقای جنوبی، بوتسوانا، نامیبیا، زیمبابوه، اسواتینی و لسوتو دوباره معرفی می‌کند،

درحالی‌که نوع جدید ویروس کرونا B.1.1.529 در حال بررسی است. ممنوعیت تا ساعت 04:00 به‌وقت گرینویچ در 28 نوامبر، زمانی که قرنطینه هتل برای مسافران از شش کشور بازگردانده می‌شود، برقرار خواهد بود. تعداد پروازها درحال‌حاضر با زمستان اروپا شروع به کاهش کرده است.

بیشتر بخوانید : تحلیل محصولات پالایشی اروپایی ۶ آذر

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *