اخبار گاز lpg آسیا

اخبار گاز lpg آسیا

اخبار گاز lpg آسیا به تحلیل بازار نفت و گاز , قیمت LPG آسیا در 26 ژانویه به بالاترین حد دو هفته اخیر رسید.

به دنبال محموله‌های تحویل در پایان فوریه و مارس مطابق با معاملات آتی نفت خام برنت ICE، با 15.2 دلار در هر تن افزایش روز در ماه مارس توسط واردکنندگان آسیای شمالی، در طول هفته است.

تفسیر روزانه LPG آسیایی

قیمت LPG آسیا در 26 ژانویه به بالاترین حد دو هفته اخیر رسید. به دنبال محموله‌های تحویل در پایان فوریه و مارس مطابق با معاملات آتی نفت خام برنت ICE، با 15.2 دلار در هر تن افزایش روز در ماه مارس توسط واردکنندگان آسیای شمالی، در طول هفته ظاهر شد.

داده‌های پلاتس نشان داد نیمه دوم فوریه CFR پروپان شمال آسیا در 26 ژانویه 768.5 دلار در هر تن ارزیابی شد که 15 دلار در هر تن افزایش یافت. بالاترین قیمت از 786.5 دلار در هر تن از 13 ژانویه است. CFR بوتان شمال آسیا فوریه ارزیابی شد.

در مقایسه با پروپان 26 فوریه 10 دلار در هر تن زیر قیمت پروپان 25 ژانویه است. پروپان فوریه با حق بیمه 8.5 دلار در هر تن نسبت به قرارداد فوریه ارزیابی‌شده است. قیمت سوآپ در 26 ژانویه با تخفیف 50 سنت در هر تن است. بازار 26 ژانویه، با یک معامله شنیده شد.

پیشنهاد Vilma برای 23000 تن قیمت 758 دلار در هر تن است. پیشنهاد پتروچاینا برای پروپان 18.5 دلار درهر تن، معادل 747.5 دلار در هر تن است. خریدار چینی SinoBenny در مناقصه به دنبال LPG است. ورود محموله برای پایان فوریه و مارس می‌باشد.

در زمان بازگشت پتروشیمی چین و بخش‌های تولیدی از تعطیلات سال نو، احتمالاً بازار آسیا از رکود خارج می شود. شرکت E1 کره جنوبی مناقصه دیگری را منتشر کرده است.

بسته شدن مناقصه در 26 ژانویه، به دنبال بسته شدن 23000 تن بوتان برای تحویل H1 در اسفند می‌باشد. E1 معمولاً LPG را برای سازندگان پتروشیمی خریداری می‌کند. آخرین خرید از طریق مناقصه 23000 تن پروپان برای LG Chem تحویل در 19-23 فوریه است. آخرین مناقصه بوتان به‌عنوان قیمت بوتان، زیر قیمت پروپان قبل از 26 ژانویه در آسیا تعیین شد.

تحلیل بازار جهانی گاز مایع

تفسیر روزانه LPG خاورمیانه

قیمت سوآپ قرارداد پروپان فوریه 760 دلار در هر تن ارزش‌گذاری شد. CP فوریه 20 دلار در هر تن بالاتر از CP ژانویه بود. سوآپ بوتان CP برابر با پروپان ارزیابی شد.

نگرانی در مورد عرضه کمتر محموله‌ها از عربستان در میان تعمیر و نگهداری یک‌ماهه در بندر بارگیری در ماه فوریه، حتی باوجود تقاضا برای بوتان در شمال آسیا بود. پروپان CP فوریه و مارس به عقب می‌رود 3.50 دلار درهر تن در روزبه 26 دلار در هر تن کاهش یافت، درحالی‌که عقب‌ماندگی در 26 ژانویه 33 دلار در هر تن ثابت ماند.

تفسیر روزانه LPG

تفسیر روزانه LPG

تقاضای جهانیLPG در سال 2022

تفسیر روزانه LPG مدیترانه غربی

منابع گفتند بازار بوتان مدیترانه غربی آرام و ثابت در 26 ژانویه بوده است و با پیش‌بینی برای واردات ژانویه به مراکش در دسامبر افزایش یافته است. واردات به مراکش در ژانویه افزایش یافت.

با توجه به داده‌های حمل‌ونقل Kpler در چند روز گذشته، 239000 تن برای این ماه در مقابل 262000 تن واردات در دسامبر برنامه‌ریزی‌شده است. آربیتراژ از شمال غربی اروپا، با گسترش بین این مناطق در حال حاضر 27 دلار در هر تن و کمتر از ارزش حمل‌ونقل می‌باشد.

یک منبع گفت: محموله‌های زیادی در جنوب وجود ندارد. در بازار بوتان FOB مدیترانه غربی، هیچ پیشنهادی وجود ندارد. در غیاب رقابت نشانه‌ها، بازار بر اساس احساسات معامله گران ارزیابی شد. بازار بوتان FOB مدیترانه غربی در هر تن 991 دلار، 25 دلار در هر تن در روز و ثابت ارزیابی شد.

قرارداد بوتان مدیترانه‌ای با 27 دلار در هر تن حق بیمه FOB دریانوردی بازار اروپای شمال غربی است. براساس اطلاعات دریافت شده در طول روز حمل‌ونقل دریایی از لاورا به محمدیه ثابت بود و در روز، 55 دلار در هر تن در پشت بازار ارزیابی شد.

بازار پروپان FOB مدیترانه غربی در هر تن 811.25 دلار و با افزایش 11.50 درهر تن ارزیابی شد. در مراکش، محموله CIF برای تحویل 45 تا 60 روز آینده 764 دلار در هر تن با افزایش 33 دلار در هر تن محاسبه شد.

قیمت گاز مایع LPG آسیا صعودی شد!!

تفسیر روزانه پروپان اروپایی

شرایط قیمت بازار پروپان در شمال غربی اروپا در میان افزایش مجتمع نفت خام در 26 ژانویه ثابت بود. بازار در طول هفته ثابت بود و آربیتراژ ایالات‌متحده بهبود یافت. با توجه به داده‌های حمل‌ونقل Kpler با بیشترین واردات در سال گذشته 656000 تن است.

این مقدار خروجی کمتر پروپان را جبران می‌کند. پالایشگاه‌های اروپایی با توجه به قیمت بالای LNG به‌جای LNG از پروپیلن استفاده می‌کنند. LNG گران است و پالایشگاه‌ها چیزی ندارند این منبع گفت: بازار در حال حاضر بسیار ضعیف است.

در بازار محموله CIF پروپان، یک پیشنهاد بود. Equinor محموله‌ای را برای تحویل در 16-20 فوریه باقیمت 100٪ ثابت 699 دلار در هر تن ارائه کرد. درمقابل بازار نفتای CIF NWE، 114.25 دلار در هر تن با افزایش 11.50 دلار در هر تن ارزیابی شد.

در بازار پروپان، هیچ پیشنهاد یا معامله‌ای وجود ندارد. درغیاب نشانه‌های رقابتی، بازار بر اساس احساسات معامله گران ارزیابی شد. به‌طور آشکار، بازار پروپان با 697.50 دلار در هر تن و با تخفیف 3.25 دلار در هر تن ارزیابی‌شده است. هر دو بار FCA ARA و FOB پایین ارزیابی شدند. به ترتیب 895 دلار در هر تن و 871 دلار در تن است.

قیمت هر لیتر گاز Lpg جهانی
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *