اروپا چگونه بحران گاز را مدیریت کرد؟

,
اروپا چگونه بحران گاز را مدیریت کرد؟

اروپا چگونه بحران گاز را مدیریت کرد؟به ادامه گزارش توسط بازار نفت و گاز ایران بپردازید 

مدیریت بحران گاز در اروپا

⭕️اروپا چگونه بحران گاز را مدیریت کرد؟برنامه ریزان اقتصادی اتحادیه اروپا با توجه به بحران گاز و خلف وعده پوتین و روسیه در گاز رسانی، چندین سناریوی موفق را تهیه و اجرا کردند.

➖شروع ساخت و شتاب تکمیل مراکز ذخیره LNG

➖توافق با آمریکا و خرید LNG

➖درست کردن مخازن جدید گازی و پر کردن تمام مخازن ( بدون توجه به قیمت گاز)

➖توافق با نروژ برای تامین گاز مصرفی

➖آماده کردن صنایع پر مصرف برای تعطیلی ۴ هفته ای تا ۲ ماهه با افزایش تولید

➖پس از ناامید شدن از توافق با ایران، فشار به اسرائیل برای توافق با لبنان در مورد میدان گازی ( کاریش)‌و به طور همزمان استخراج گاز از این میدان و در انتها توافق تاریخی در این میدان.

➖سرمایه گذاری در الجزایر ( پنجمین صادر کننده گازطبیعی)

➖مشوق های تشویقی برای ارتقا ایزولاسیون انرژی منازل با وام های بلاعوض یا پرداخت وام بلند مدت

➖کمک هزینه به همه شهروندان برای پرداخت هزینه دو ماه پر مصرف سال

➖فعال کردن، نیروگاه‌های برق هسته ای و انرزی های پاک و تجدید پذیر و….

➖مالیات بیشتر از شرکت‌های انرژی و نفتی

⭕️اروپا، یکی از بزرگترین بحران های خود پس از جنگ جهانی دوم و بحران نفت در جنگ اعراب و اسرائیل را پشت سر گذاشت. البته تنها با تکیه بر دانش و وضع قوانین مناسب و با سیاست ورزی و عدم چیدن تخم مرغ ها نه در سبد مذاکرات و نه با تکیه بر LNG آمریکا و رویای صلح اوکراین و روسیه.

شاید این مقاله برای شما مفید باشد:روسیه و چین آخرین امید گاز ایران

مخازن گاز در اروپا 100 درصد پرشد، قیمت گاز سقوط کرد

⭕️اروپا چگونه بحران گاز را مدیریت کرد؟با پرشدن مخازن گاز اروپا تا ظرفیت صد درصدی و نبود ظرفیت برای تخلیه صف طویل کشتی های LNG قیمت گاز در اروپا با سقوط شدید مواجه شد. قیمت گاز تحویل نقدی یکساعت بعد حتی برای لحظاتی زیر صفر رفت و منفی 15 یورو ترید شد.

قرار گرفتن دنيا در «اولین بحران انرژی واقعاً جهانی»

⭕️رئیس آژانس بین المللی انرژی (IEA) گفت: تشدید بازارهای گاز طبیعی مایع (LNG) در سراسر جهان و تولیدکنندگان بزرگ نفت با کاهش عرضه، جهان را در میانه «اولین بحران واقعاً جهانی انرژی» قرار داده است.
فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی در جریان نشست سنگاپور گفت: افزایش واردات LNG به اروپا در بحبوحه بحران اوکراین و بازگشت احتمالی اشتهای چینی‌ها برای سوخت، بازار را سخت‌تر خواهد کرد زیرا تنها ۲۰ میلیارد متر مکعب ظرفیت جدید LNG در سال آینده به بازار خواهد آمد.
در عین حال، تصمیم اخیر سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش موسوم به اوپک پلاس، برای کاهش ۲ میلیون بشکه در روز از تولید، تصمیمی “خطرناک” است زیرا آژانس بین المللی انرژی نفت جهانی آنرا نظاره گر است . بیرول گفت که رشد تقاضا در سال جاری نزدیک به ۲ میلیون بشکه در روز است.
او گفت: “(این) به ویژه خطرناک است زیرا چندین اقتصاد در سراسر جهان در آستانه رکود هستند، اگر ما در مورد رکود جهانی صحبت می کنیم من این تصمیم را واقعا تاسف بار دیدم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *