از بین بردن بوی بنزین از ماشین لباسشویی

از بین بردن بوی بنزین از ماشین لباسشویی

روش از بین بردن بوی بنزین از ماشین لباسشویی چگونه است؟

بوی بنزین در ماشین لباسشویی. در صورت رعایت نکردن قوانین کارکرد ممکن است بوهای مختلفی از ماشین لباسشویی به مشام برسد. همه این بوها به راحتی قابل آب و هوا شدن و شستشو نیستند. گاهی اوقات باید خیلی تلاش کنید تا از شر بوی بد خلاص شوید. اگر نمی دانید چگونه بوی بنزین را از ماشین لباسشویی پاک کنید، این مقاله برای شما مناسب است.

از بین بردن بوی بنزین از ماشین لباسشویی

هنگامی که بنزین را در ماشین لباسشویی وارد کردید، ممکن است فکر کنید که برای خلاص شدن از شر بوی نامطبوع، مجبور به تغییر مکان شوید. انفجار یا آتش سوزی می تواند در اثر شستن بنزین یا اقلام آغشته به روغن در ماشین لباسشویی شما ایجاد شود. اگر از انفجار جلوگیری کرده اید، باید ماشین لباسشویی را تمیز کنید تا لباس بعدی شما بو ندهد. محصولات خانگی می توانند بو را از بین ببرند، بنابراین می توانید بدون اینکه بینی خود را بگیرید یا ایمنی خود را به خطر بیندازید از واشر استفاده کنید.

حوله های قدیمی یا منسوجات کم ارزش را در ماشین لباسشویی قرار دهید تا یک بار معمولی ایجاد شود. بارگیری لباس ها را با شستشوی گرم و آبکشی سرد شروع کنید. هنگامی که دستگاه از آب پر شد، درب ماشین لباسشویی را باز کنید. 2 فنجان سرکه سفید و 1 فنجان جوش شیرین را به آب اضافه کنید.

ماشین لباسشویی را از طریق چرخه شستشوی معمولی بچرخانید، آبکشی کنید و بچرخانید. هنگامی که چرخه چرخش کامل شد، واشر را باز کنید. حوله ها یا منسوجات را بردارید و بوی بنزین باقی مانده را استشمام کنید. اگر هنوز بوی بنزین را در داخل ماشین لباسشویی استشمام می کنید، این فرآیند را تکرار کنید. یک ماده شوینده مناسب برای ماشین لباسشویی خود به همراه ۲ فنجان سرکه سفید و ۱ فنجان جوش شیرین اضافه کنید.

اگر بوی بنزین باقی ماند، وسایل را آویزان کنید تا در فضای باز خشک شوند. هوای تازه به از بین بردن بو کمک می کند و در زمانی که احتمال باقی ماندن دود گازهای قابل اشتعال وجود دارد، ایمن تر از استفاده از خشک کن است.

برطرف کردن بوی بنزین از ماشین لباسشویی در 5 مرحله

شستن لباس‌های آغشته به بنزین در ماشین لباسشویی شما را با ماشین لباسشویی همراه می‌کند که بوی سوخت می‌دهد. بوهای ماشین لباسشویی می تواند به لباس های دیگری که بعداً داخل ماشین لباسشویی قرار می دهید منتقل شود و همچنین می تواند خانه شما را با بوی بنزین پر کند. خوشبختانه، از بین بردن بوها یک فرآیند نسبتا ساده است.

مرحله 1

یک ظرف را با 2 فنجان سرکه سفید مقطر پر کنید.

مرحله 2

½ فنجان جوش شیرین را به سرکه اضافه کنید و کاملاً مخلوط کنید. سرکه و جوش شیرین، خوشبو کننده های طبیعی هستند که بوها را بدون استفاده از مواد شیمیایی خشن از بین می برند.

مرحله 3

ماشین لباسشویی خود را روی داغ ترین حالت قرار دهید و اجازه دهید درام شروع به پر شدن از آب کند.

مرحله 4

سرکه / جوش شیرین را به ماشین لباسشویی اضافه کنید. درب را ببندید و اجازه دهید ماشین لباسشویی یک چرخه کامل را طی کند.

مرحله 5

این کار را تکرار کنید تا بوی بنزین از بین برود.

برطرف کردن بوی بنزین از ماشین لباسشویی

برطرف کردن بوی بنزین از ماشین لباسشویی

علل بوی بنزین در ماشین لباسشویی

بوی بنزین یا سایر فرآورده های نفتی در درام ماشین لباسشویی تنها به یک صورت ظاهر می شود. لباس های آغشته به مواد سوزاننده در ماشین شسته می شد. اغلب از بنزین یا نفت سفید برای از بین بردن لکه های چرب روی لباس استفاده می شود، بدون اینکه محصول پس از چنین پردازشی آبکشی شود، خانم های خانه دار آن را داخل دستگاه می اندازند و در دمای بالا می شویید. نتیجه – خارج از ماشین بنزین حمل می کند.

بنزین اغلب به لباس رانندگانی می‌رسد که به‌طور تصادفی هنگام سوخت‌گیری بنزین می‌ریزند. علاوه بر این، لباس ها را می توان با دود اگزوز آغشته کرد، که همچنین کاملاً ماندگار و خورنده هستند و هوای ضعیفی دارند.

از نوشابه و سرکه استفاده کنید

یکی از رایج ترین دستور العمل های کنترل بو در ماشین لباسشویی دستور جوش شیرین است. ماهیت این روش این است که نیمی از بسته چهارصد گرمی نوشابه را داخل محفظه پودر می ریزند. سپس هر حالت شستشو شروع می شود، اما فقط در دمای بیش از 30 درجه. شما نیازی به قرار دادن چیزها در ماشین لباسشویی ندارید.

مهم! شما نمی توانید شروع به جوشیدن و شستشو با آب گرم کننده بیش از 30 درجه کنید، زیرا بوی روغن بنزین حتی بیشتر به قسمت های لاستیکی دستگاه نفوذ می کند. برای افزایش اثر یک بار شستشو، می توانید رینگ ماشین لباسشویی را بشویید و فیلتر را با سودا به صورت دستی تخلیه کنید. اغلب، قطرات بنزین در کاف لاستیکی باقی می ماند.

راه دوم برای از بین بردن بو این است که یک بار شستشو با سرکه سفید شروع کنید. این سرکه بر خلاف معمول غلیظ نمی شود. حالت شستشو را اجرا کنید و چند ثانیه صبر کنید. سپس یک لیوان سرکه را در ظرف پودر بریزید. چرا نمی توان بلافاصله ریخت؟ واقعیت این است که آب داخل ماشین لباسشویی در چند مرحله جمع آوری می شود و برای اینکه سرکه از ماشین لباسشویی شسته نشود، بهتر است قبل از آخرین ست آب بریزید.

بوی سرکه بوی بنزین را خنثی می کند، اما برای مدتی در خود ماشین لباسشویی ذخیره می شود. با این حال، سرکه به سرعت فرسایش می یابد، بنابراین درب درام را باز کنید و اتاقی را که تجهیزات در آن قرار دارد تهویه کنید.

استفاده از سفید کننده کلر

اگر تمام روش ها را امتحان کرده اید، هنوز به این فکر می کنید که چگونه بوی بنزین را از بین ببرید، پس باید از اقدامات شدید استفاده کنید. سفید کننده کلر برای تمیز کردن مورد نیاز است. اما این روش ممکن است برای همه ماشین های لباسشویی مناسب نباشد. در دستورالعمل های دستگاه، باید یادداشتی در مورد امکان یا عدم استفاده از محصولات مبتنی بر کلر پیدا کنید.

اگر شیلنگ ها و لوله های ماشین لباسشویی پلاستیکی باشد نه لاستیک، آسیب کمتری به تجهیزات وارد خواهید کرد. علاوه بر این، هنگام ریختن سفید کننده در درام، ابتدا آن را طبق دستورالعمل رقیق کنید. از بین حالت ها، حالتی را انتخاب کنید که دمای شستشو در آن بالاتر از 30-40 درجه نباشد. شما نیازی به سفید کردن چیزها ندارید و بوی بنزین کلر بدون حرارت زیاد از بین می رود. پس از یک بار شروع به کار ماشین لباسشویی، یک شستشوی بیکار دیگر را شروع کنید تا بقایای سفید کننده و کهربای آن شسته شود.

بنابراین، برای اینکه از این سوال رنج نبرید که چگونه از بوی درام خلاص شوید، باید قبل از شستشو، چیزها را با دقت مرتب کنید. در غیر این صورت، همه روش ها را به نوبت امتحان کنید، پس از چند شروع خالی، به هر حال بو از بین می رود. با شستن پارچه های غیر ضروری کهنه می توانید بررسی کنید که آیا چیزها بعد از شستن بو می گیرند یا خیر. موفق باشید.

نکته

اگر بنزین روی منسوجات ریختید، پارچه ها را از قبل تمیز کنید و با دست بشویید تا زمانی که بوی بنزین را حس نکنید. سرکه سفید را روی سبد لباسشویی یا هر قسمتی که پارچه های آغشته به بنزین را در خود جای داده است پاک کنید. این ممکن است منبع اضافی برای بو باشد.

هشدار

دانشگاه کرنل هشدار می دهد که از بنزین به عنوان حلال برای از بین بردن لکه های روی منسوجات استفاده نکنید. حلال های خشک شویی در دسترس هستند که ایمن و موثر هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *