از بین بردن بوی نفت از چوب

از بین بردن بوی نفت از چوب

از بین بردن بوی نفت از چوب، تهیه شده توسط تیم تحلیلی بازار نفت و گاز:

چطور می توان بوی نفت را از روی چوب از بین برد؟ روغن زیتون و سرکه یکی دیگر از پاک کننده های بوی نفت از روی چوب است. استفاده از این محلول اغلب موثر است. محلول شامل یک قسمت روغن زیتون به 24 قسمت سرکه سفید است. معادل دو قاشق چایخوری روغن زیتون در هر پیمانه سرکه است. از مخلوط در یک بطری اسپری استفاده کنید و حتما بطری را مرتب تکان دهید. سپس محلول را بر روی قسمت هایی از چوب که بوی نفت می دهد بپاشید و صبر کنید تا بوی آن را از بین ببرد.

نکته: توجه داشته باشید که اگر میزان زیادی از نفت روی چوب قرار دارد، قبل از استفاده از محلول، حتما نفت ها را با یک پارچه از روی چوب پاک کنید.

چگونه از شر لکه های نفت روی مبلمان خلاص شویم؟

لکه نفت را با جوش شیرین بپوشانید.
جوش شیرین را با برس نرم از روی سطح مبلمان پاک کنید.
یک کاسه کوچک را با 1/4 فنجان حلال تمیز کننده خشک و 3 قاشق غذا خوری زمین فولر پر کنید.
خمیر را روی لکه نفت باقی مانده صاف کنید.
خمیر خشک شده را با برس اسکراب بردارید.

 چگونه نفت پخش شده را از چوب جدا می کنید؟

نفت را با روزنامه خیس کنید، سپس به آرامی با الکل های معدنی بمالید. در نهایت به آرامی با یک شوینده ملایم تمیز کنید.

برای لکه‌ های نفتی سرسخت‌ تر، یک پارچه تمیز را با الکل‌ های معدنی مرطوب کنید و با حرکات دایره‌ ای روی ناحیه لکه‌ دار بمالید. وقتی لکه از بین رفت، الکل معدنی را با محلولی از مواد شوینده و آب گرم بشویید، سپس آن را تمیز بشویید و خشک کنید.

از بین بردن بوی نفت از روی چوب

از بین بردن بوی نفت از روی چوب

آیا نفت می تواند به چوب آسیب برساند؟

حتی روی چوب‌های سخت، اگر نتوانید خیلی سریع لکه را پاک کنید، لکه های نفت می‌توانند روکش مبلمان شما را خراب کنند و در نتیجه مجبور به تعویض یا تکمیل مجدد شوند.

استفاده از تینر برای پاک کردن نفت از روی چوب

برای از بین بردن لکه نفت روی چوب می توانید از شوینده های مواد معدنی مانند تینر رنگ استفاده کنید. به سادگی یک پارچه نرم و تمیز را با مقدار کمی از الکل مرطوب کنید و آن را به چوب بمالید و آنقدر ادامه بدهید تا چربی از بین برود.

تینرها برای تمیز کردن، چربی زدایی، از بین بردن رنگ و باقی مانده های چسبنده، تمیز کردن کف، مبلمان و ابزار چوبی استفاده می شود. استفاده از تینر برای پاک کردن لکه های نفتی گزینه مناسبی است. اما به خاطر داشته باشید که خود تینر هم بوی ناخوشایندی دارد. پس از استفاده از آن باید سطح را به خوبی تمیز کنید و پنجره ها را باز بگذارید تا بوی آن از بین برود.

چگونه مبلمان آسیب دیده با نفت را تعمیر کنیم؟

اگر آسیب شدید باشد، ابتدا سطحی را که آسیب دیده را با کاغذ سنباده ریز بسابید سپس پوشش ترمیم کننده خراش را با یک پارچه نرم بدون پرز روی سطح بمالید. اگر صدمه شدید نیست، به طور مستقیم سنباده را برای لایه برداری استفاده نکنید.

استفاده از الکل برای از بین بردن لکه نفت بر روی چوب

برای از بین بردن لکه نفت استفاده از الکل های معدنی می تواند به حل آن کمک کند. الکل معدنی مانند رقیق کننده رنگ به سادگی می تواند برای بازسازی کف چوبی یا مبلمان شما معجزه کنند. اگر با لکه‌ های نفتی سرسخت سر و کار دارید، توصیه می‌کنیم از چیزی مانند خاک کامل استفاده کنید که ماده‌ای بر پایه خاک رس است که نفت را جذب می‌کند.

اگر این نفت غلیظ به طور تصادفی روی لباس شما بریزد، بوی آن می تواند تا روزها حتی پس از شستشو باقی بماند. ناحیه همچنین می تواند به دلیل اسید و الکل موجود در نفت، لباس های رنگی را زرد، قهوه ای یا حتی سیاه کند. پس تا جایی که می توانید دقت کنید که لباس خود را نفتی نکنید.

جوش شیرین برای از بین لکه نفت از روی چوب

جوش شیرین جذب کننده خوبی است و بنابراین برای از بین بردن بوی لکه نفت از روی چوب عالی است. برای از بین بردن بوی ناخواسته لکه نفت، جوش شیرین را روی زمین، فرش و سایر سطوح اتاق با یک لایه یکنواخت بپاشید.

توصیه نمی شود که پودر را فقط روی مکان ها و سطوح چوبی که به سختی قابل دسترسی هستند بپاشید، جایی که بعدا حذف آن بسیار دشوار خواهد بود. جوش شیرین تمام شب باقی می ماند و باید صبح با جارو برقی پاک شود.

علاوه بر این، سطوح سخت صاف، لمینت و کف اتاق، همچنین آستانه پنجره ها باید با آب تمیز شسته شوند. جوش شیرین بوی اصلی را جذب می کند، بنابراین بوی لکه نفت پس از اولین استفاده از پودر ضعیف یا از بین می رود.

اما برای رسیدن به نتیجه نهایی، می توان این روش را چندین بار تکرار کرد تا بوی ناخواسته لکه نفت از روی چوب به طور کامل از بین برود.

استفاده از پیازها برای از بین بردن بو

این روش ممکن است عجیب به نظر برسد، اما چندین نسل است که برای از بین بردن بوی لکه با موفقیت استفاده شده است. ابتدا یک پیاز کامل را چهار قسمت کرده و هر تکه را در ظرفی بریزید.

سپس این ظروف را با یک فنجان آب پر کنید و کاسه ها را در اطراف مبلمانی که بوی لکه می دهد قرار دهید. کاسه ها باید 2-3 روز در اتاق باشند تا همه بوهای نا خواسته را جذب کنند. پس از سپری شدن این زمان، تست بو را انجام دهید تا مطمئن شوید که بو از بین رفته است، سپس کاسه ها را بردارید.

از بین بردن بوی لکه نفت از چوب

از بین بردن بوی لکه نفت از چوب

چگونه لکه های تیره را از روی چوب پاک کنیم؟

برای لکه های تیره سرسخت، ممکن است نیاز به استفاده از سفید کننده چوب تجاری داشته باشید.

پس از برداشتن پوشش چوب، سفید کننده مخلوط چوب را با قلم مو روی چوب بمالید.
اجازه دهید سفید کننده چوب به مدت چهار ساعت کار کند.
سفید کننده چوب را با استفاده از مخلوطی از دو قسمت آب و یک قسمت سرکه با اسفنج پاک کنید.

با استفاده از کولر گازی تهویه کنید

شما به مدلی نیاز دارید که هوا را از فیلترها عبور دهد. سایر انواع کولر گازی منجر به بدتر شدن وضعیت می شود. مجاری تنفسی و چشم های فرد عملکرد محافظتی خود را از دست می دهند.

بسیاری از دستگاه های تهویه مطبوع برای خلاص شدن از بوی نا مطبوع عملکرد تصفیه هوا را دارند، آنها باید در حالت تامین هوای گرم تنظیم شوند.

در حین کار، کولر گازی هوا را از اتاق می گیرد و نه تنها آن را گرم می کند، بلکه آن را با کیفیت بالایی تمیز می کند، که باعث می شود بوی لکه نفت از روی چوب را به سرعت از اتاق پاک کنید.

لطفا توجه داشته باشید که قدرت سیستم تمیز کننده در کولر های مختلف یکسان نیست. اگر یک دستگاه ارزان قیمت در درجه اول برای تنظیم آب و هوای کوچک در یک آپارتمان در نظر گرفته شده است، مدت زیادی طول می کشد تا بوی قوی لکه چوب از بین برود.

مرطوب کننده هوا

یک راه موثر برای از بین بردن لکه های نفتی از روی چوب استفاده از مرطوب کننده است. دستگاه با قدرت کامل در داخل خانه روشن می شود. چندین بار در روز، تمیز کردن مبلمان و کف مورد نیاز است.

نقطه ضعف آنها این است که اثر کوتاه مدت است. برای تأثیر طولانی مدت، اجرای طولانی مدت روش ها مورد نیاز است: از چند روز تا یک هفته.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *