از بین بردن کپک لباسشویی به چه روش هایی ممکن است؟

از بین بردن کپک لباسشویی

روش های از بین بردن کپک لباسشویی در خانه. ماشین‌های لباسشویی، به‌ویژه مدل‌های با راندمان بالا، می‌توانند بستر مناسبی برای پرورش کپک باشند. دمای گرم، خاک و باکتری های لباس، باقیمانده مواد شوینده و نرم کننده پارچه، و محیط تاریک همگی می توانند با هم ترکیب شوند و شما را با یک ماشین لباسشویی بدبو و کپک زده مواجه کنند.

کپک اغلب در یک واشر بار جلویی در پشت واشر لاستیکی که در را برای جلوگیری از نشتی می‌بندد، رشد می‌کند. اما رشد کپک می تواند در هر نوع واشر در لوله های زهکشی، پخش کننده های مواد شوینده و نرم کننده پارچه و اطراف فیلترهای پرز واشر رخ دهد.

خوشبختانه، تمیز کردن قالب ساده است و فقط به یک محصول نیاز دارد – سفید کننده کلر.

کپک در ماشین لباسشویی

ممکن است اطراف لاستیک ماشین لباسشویی نیز با کپک مواجه شده باشید. قالب ماشین لباسشویی عمدتاً در لولای پلاستیکی درب لباسشویی تشکیل می شود. اما دلیل آن را می توان ذکر کرد که لولای پلاستیکی درب برای جلوگیری از نشت آب و رطوبت به بیرون طراحی شده است. در نتیجه محیط های گرم و مرطوب همیشه مستعد کپک زدن و وجود باکتری های متعدد هستند.

از بین بردن کپک لباسشویی

کپک ها برای تولید و تکثیر به محیط های مرطوب نیاز دارند. فضای داخلی ماشین لباسشویی نیز می تواند محل مناسبی برای رشد کپک ها پس از شستن لباس ها باشد. ماشین های لباسشویی مقرون به صرفه سازگار با محیط زیست هستند و به راحتی قابل شستشو هستند، اما بسیار مستعد رشد کپک هستند. معمولاً مردم رشد کپک واقعی را نمی بینند. اولین علامت کپک زدن در ماشین لباسشویی وجود بوی نامطبوع است.

کشوهای لباسشویی و دیسپنسر را خالی کنید

همیشه با یک ماشین لباسشویی خالی شروع کنید تا از سفید شدن تصادفی لباس ها جلوگیری کنید. اگر ماشین لباسشویی شما دارای سیستم خودکار برای پخش مواد شوینده یا نرم کننده است، باید خالی از محصول باشد.

تنظیمات لباسشویی را انتخاب کنید

یک چرخه شستشوی معمولی را برای بار زیاد انتخاب کنید تا آب کافی در واشر جریان یابد. دمای آب را روی گرم یا گرم تنظیم کنید.

سفید کننده کلر را اضافه کنید و لباسشویی را راه اندازی کنید

بسته به اندازه آن، یک فنجان یا بیشتر از سفید کننده کلر را درون درام واشر بریزید. یا، 1/2 فنجان سفید کننده کلر مایع را به محفظه مواد شوینده کشوی دیسپنسر اضافه کنید و محفظه پخش کننده سفید کننده را با سفید کننده کلر تا بالاترین سطح پر کنید. واشر را راه اندازی کنید و اجازه دهید یک چرخه کامل کامل شود. اجرای یک چرخه فقط با آب گرم و سفید کننده معمولاً از هرگونه مشکل قالب در خطوط زهکشی مراقبت می کند.

درام و درب لباسشویی را تمیز کنید

وقتی چرخه کامل شد، از یک پارچه نرم و جاذب برای خشک کردن اطراف درب واشر و واشر استفاده کنید. این نواحی باید به طور منظم تمیز و نگهداری شوند تا از آب بندی آن اطمینان حاصل شود.

برای لباسشویی بار جلو، واشر انعطاف پذیر در را به آرامی جدا کنید تا داخل آن تمیز شود. این معمولا جایی است که کثیفی و باقیمانده مواد شوینده به دام افتاده و کپک شروع به رشد می کند. با پوشیدن دستکش محافظ، یک پارچه میکروفیبر یا برس نرم را در محلولی از 1/4 فنجان سفید کننده کلر و دو فنجان آب آغشته کنید تا این ناحیه تمیز شود. پس از از بین رفتن تمام قالب، محل را با یک پارچه نرم خشک کنید.

سیستم دیسپنسر را تمیز کنید

مواد شوینده و نرم کننده پارچه می توانند در کشوهای تلگراف جمع شوند و به عنوان منبع غذایی برای کپک های ایجاد کننده بو عمل کنند.

اکثر کشوها را می توان به راحتی برای تمیز کردن جدا کرد، اما برای یادگیری نحوه برداشتن کشو(ها) به دفترچه راهنمای کاربر ماشین لباسشویی خود مراجعه کنید. درج کشو را با آب داغ بشویید تا بقایای انباشته شده از بین برود. اگر اجزاء به شدت با باقیمانده‌ها پوشانده شده‌اند، سینک یا سطل را با آب داغ پر کنید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه خیس بخورند. خوب آبکشی کنید و بگذارید کشوها در هوا خشک شوند.

با پوشیدن دستکش محافظ، از یک پارچه یا برس نرم آغشته به محلول سفید کننده کلر/آب برای تمیز کردن محفظه کشوی واشر استفاده کنید. هر گونه باقی مانده از قسمت های بالایی و پایینی فرورفتگی را بردارید.

وقتی کشو و دهانه تمیز شدند، سفید کننده و درج نرم کننده پارچه را به محفظه مناسب خود برگردانید. کشوی دیسپنسر را تعویض کنید و یک چرخه کوتاه مانند چرخه پیش شستشو را بدون هیچ گونه لباسشویی یا مواد شوینده در درام اجرا کنید تا سیستم کاملاً شسته شود.

فیلتر لینت را پاک کنید

اکثر واشرها دارای یک فیلتر پرز یا تله هستند که باید به طور معمول تمیز شوند. پرزهای به دام افتاده می توانند شروع به کپک زدن کرده و باعث ایجاد بو شوند. فیلتر را پیدا کرده و بردارید. پرزها را با یک برس نرم پاک کنید و با یک پارچه آغشته به محلول سفید کننده کلر/آب، هرگونه قالب را پاک کنید. قبل از بازگرداندن فیلتر به ماشین لباسشویی، آن را خوب بشویید و با هوا خشک کنید.

از بین بردن کپک ماشین لباسشویی

از بین بردن کپک ماشین لباسشویی

کپک در ماشین لباسشویی چگونه رشد می کند؟

درهای ورودی ضد آب که با واشرهای لاستیکی مهر و موم شده اند، که رطوبت را حفظ می کند و فضایی را ایجاد می کند که در آن کپک و قارچ رشد می کند. واشرهای بالایی محکم بسته نمی شوند، بنابراین هوای زیادی در گردش است و از تجمع رطوبت و رشد کپک جلوگیری می کند.

باقی مانده های صابون لباسشویی و نرم کننده ها به عنوان منابع غذایی برای اسپورهای کپک عمل می کنند و آب سرد قارچ ها را از بین نمی برد یا از بین نمی برد. خوشبختانه با تعمیرات و نظافت منظم می توانید از رشد کپک در ماشین لباسشویی خود جلوگیری کنید و از سرمایه گذاری در ماشین لباسشویی جدید خودداری کنید.

جلوگیری از رشد کپک در ماشین لباسشویی

هنگامی که ماشین لباسشویی شما گرفتگی می کند، این اقدامات احتیاطی را برای جلوگیری از برگشت آن انجام دهید:

اجازه دهید جریان هوا وارد خودرو شود

درب را باز بگذارید تا هوا در داخل ماشین به گردش درآید. اگر کودک و/یا حیوان خانگی دارید این کار را نکنید، زیرا آنها می توانند داخل شوند، در را ببندند و خطرناک باشند.

لباس های خیس را کنار بگذارید

لباس های خیس را خیلی زود در بیاورید. اجازه ندهید لباس های خیس برای مدت طولانی بمانند، به خصوص در طول شب. بسیاری از بزرگسالان هشدار داده‌اند که وقتی چرخه به پایان می‌رسد، زنگ هشدار به صدا در می‌آید، بنابراین اگر کار خود را انجام داده‌اید، حتماً از آن استفاده کنید و به محض به صدا درآمدن زنگ، لباس‌های خود را در بیاورید. عادت کنید هر شب قبل از خواب ماشین را چک کنید تا مطمئن شوید چیزی داخل آن باقی نمانده است.

روش های خانگی برای کپک لباسشویی

شما می توانید به جای مواد شیمیایی مضر از داروهای خانگی استفاده کنید. برای از بین بردن لکه های کپک می توانید از سرکه و لیمو ترش استفاده کنید. در واقع ترکیب این دو یک ضد کپک و ضد قارچ قوی ایجاد می کند.

برای این کار باید از ظرف اسپری تمیز استفاده کنید. ابتدا یک فنجان سرکه و یک چهارم پیمانه آب لیمو ترش را داخل اسپری بریزید و سپس این محلول دست ساز را داخل لاستیک و اطراف آن اسپری کنید. حالا نیم ساعت صبر کنید تا سرکه و لیمو ترش کاملا به داخل لاستیک ماشین لباسشویی نفوذ کند.

حال نوبت به آغشته شدن پارچه حوله ای به محلول مذکور می رسد و لاستیک و لایه های داخلی ماشین لباسشویی را با دقت تمیز می کنیم. به این ترتیب قالب ماشین لباسشویی از بین می رود.

همچنین در صورت مشاهده لکه می توانید مخلوطی از آب 50 درصد با سفید کننده 50 درصد را روی لاستیک درب ماشین لباسشویی بریزید و اجازه دهید محلول به مدت چند دقیقه کاملا لکه ها را از بین ببرد. این روش خانگی نیز می تواند مفید و موثر باشد. این محلول را می توان با مسواک روی لاستیک ها اعمال کرد.

روش های خانگی برای کپک لباسشویی

روش های خانگی برای کپک لباسشویی

روش کلی جرم گیری ماشین لباسشویی

ابتدا دریچه و جرم شوینده را تمیز کنید. اکنون طبق دفترچه راهنما محفظه مواد شوینده را بردارید. حالا وقت آن است که از یک شوینده مناسب و موثر مانند قرص جرم گیری، جوش شیرین، پودر جرم گیری با مسواک استفاده کنید و سپس بشویید و بگذارید خشک شود.

در این مرحله به دفترچه راهنما رفته و فیلتر را پیدا کرده و آن را باز کنید. با دقت بررسی کنید و در صورت مشاهده هر گونه اجسام یا زباله در داخل آن را به بیرون از دستگاه هدایت کنید.

حالا لاستیک اطراف در را با یک پارچه یا اسفنج نرم پاک کنید. در این مرحله دیگ ماشین لباسشویی را چک کرده و آن را شارژ کنید. این کار را می توان با جوش شیرین، قرص های جرم گیری یا پودر جرم گیری انجام داد.

اگر ماشین لباسشویی بوی نامطبوع می دهد، کمی سرکه سفید به آن اضافه کنید و ماشین لباسشویی را در حالت شستشوی معمولی قرار دهید تا جرم گیری شود. همچنین باید توجه داشت که آب گرم به آن اضافه شود که بهترین درجه برای آب 60 درجه است. با این فرآیندها از شر کپک های اطراف لاستیک ماشین لباسشویی خلاص می شوید.

خطرات کپک زدن ماشین لباسشویی

کپک زدگی یکی از مشکلات رایج و خطرناک درب ورودی است. کپک و قارچ در بهترین حالت می توانند باعث ایجاد بوی بد در ماشین و لباس شما شوند.در بدترین حالت، کپک می تواند شما را بیمار کند، زیرا کثیفی در خودرو جمع می شود و فضای ایده آلی برای تولید کپک، قارچ و سایر باکتری ها ایجاد می کند.

شرایط موجود باعث می شود هاگ ها و باکتری های تنفسی بوی نامطبوعی تولید کنند. استنشاق اسپورهای کپک سمی می تواند باعث خستگی مزمن، سرگیجه، آبریزش بینی، آبریزش بینی و گلو درد، تب، اختلالات یادگیری شود. حالت تهوع، مشکلات شدید تنفسی و استفراغ. بنابراین تمیز نگه داشتن ماشین لباسشویی بسیار مهم است.

نکات پایانی

نکات مهم در پیشگیری و از بین بردن کپک و کپک اطراف لاستیک ماشین لباسشویی

پس از اتمام فرآیند شستشو در ماشین لباسشویی برای جلوگیری از کپک زدن اطراف لاستیک ماشین لباسشویی باید آب داخل لاستیک را با اسفنج نرم کاملا خشک کرد. اجازه دهید جریان هوا وارد ماشین لباسشویی شود.

برای تمیز کردن لباس ها از محصولات تمیز کننده با کیفیت بالا استفاده کنید. برای تمیز کردن ماشین لباسشویی از حوله و آب گرم صابون استفاده کنید. سپس واشر را کاملا بشویید تا جای زخم صابون پاک شود. حالا بگذارید خشک شود و سپس در جای خود قرار دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *