اعلام قیمت های نشریه نفتی پلتس

,
اعلام قیمت های نشریه نفتی پلتس

اعلام قیمت های نشریه نفتی پلتس در روز 21 می 2022

خرید نشریه پلتس Platts یکی از نیازهای اساسی معامله گران و فروشندگان محصولات نفتی است. نشریه پلتس آخرین اخبار و قیمت های روز دنیا را ارائه می دهد. اما این نشریه قیمت گرانی دارد و خرید حق اشتراک آن برای همه به صرفه نیست. از این رو بازار نفت گاز و پتروشیمی برای رفاه حال مخاطبین و مشتریان خود، امکان خرید ارزان نشریه پلتس را فراهم کرده است. در صورت نیاز به خرید نشریه پلتس Platts می توانید از طریق تلگرام با ما در ارتباط باشید.

کاهش سهمیه های صادراتی در چین

محدودیت های ایجاد شده برای سهمیه صادراتی کشور چین از ماه ژانویه تا ماه آوریل سال جاری میلادی باعث گردیده که آسیب فراوانی به صادرات انواع سوخت در این کشور وارد شود.

با توجه به کاهش مصرف داخلی در کشور چین به دلیل برقراری قرنطینه، پالایش گران تمایل زیادی دارند که محصولات تولیدی خود را صادر نمایند ولی در این راه با مشکلات زیادی مواجه هستند.

اطلاعات منتشر شده از گمرک چین از ماه ژانویه تا آوریل نشان می دهد که صادرات سوخت جت بنزین و گازوئیل چین تا ۵۱.۷درصد نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته کاهش یافته و به ۸.۵۹ ملیون بشکه رسیده است و این در حالی است که میزان مصرف داخلی نیز کاهش یافته است. هم اکنون فقط ۴.۴ میلیون بشکه از سهمیه صادراتی برای ماه می و ماه‌های بعد باقی مانده است و با این میزان، مطمئنا صادرات چین باز هم کاهش می یابد و میزان عرضه در آسیا کمتر میشود.

پالایش گران در انتظار صدور سهمیه های جدید از سوی دولت هستند که قرار است در ماه ژوئن منتشر شود ولی امید چندانی به افزایش میزان سهمیه ها ندارند و احتمالاً سهمیه ها در حد ۲ تا ۳ میلیون بشکه باقی خواهد ماند. سال گذشته سهمیه ها در آگوست مشخص گردید و میزان سهمیه های سه ماهه دوم سال میلادی گذشته برابر با ۷.۵ میلیون تن بود.

تقاضا برای نفت خام شیرین آذربایجان خیلی زیاد است

اعلام قیمت های نشریه نفتی پلتس, قیمت نفت شیرین دریای سیاه ودریای مدیترانه مرتبا رو به افزایش بوده و در تاریخ ۱۹ می ادامه یافته است این دو نوع نفت خام رقابت تنگاتنگی با هم دارند زیرا هم عرضه آنها کم و هم تقاضا برای هر دو نوع نفت زیاد است وسود سرشار نصیب فروشندگان می سازد. یکی‌از فعالان بازار گفته است با توجه به اینکه برش گازوییل نفت خام آذربایجان بسیار مرغوب وارزشمند است، شرکت نفت آذر بایجان فروش خوبی از نفت خود داشته است.

PKN Orlen شرکت لهستانی به دنبال خرید نفت آذربایجان به دلیل بازدهی فراورده های میان تقطیر آن است که در ماه جولای به بندر Butinge لهستان ارسال شود. از سوی دیگر کاهش تولید در لیبی، مشتریان نفت لیبی را متوجه حوزه دریای سیاه نموده و تقاضا را باز هم بالا برده است.

تقاضای زیاد برای بنزین و گازوییل پالایشگاه های این منطقه و بخصوص مشتقات تولید شده از نفت خام سبک آذربایجان، باعث تقویت تولید و بالا بردن ظرفیت تولید پالایشگاههای منطقه شده است. هم اکنون وضعیت کشتیرانی وقیمت حمل نیز کمی بهتر شده و شرایط لجستیک نیز خرید از این منطقه را توجیه می کند. موضوع آربیتراژ از منطقه دریای سیاه به آسیا نیز منتفی است زیرا با توجه به هزینه ها، این کار صرفه اقتصادی ندارد.

تقاضا برای نفت خام شیرین

تقاضا برای نفت خام شیرین

نفت اورال روسیه سقوط نکرده است

یکی از فعالان بازار آگاه به جزییات نفت روسیه اعلام کرد که صادرات نفت اورال علیرغم تحریمها نسبت به گذشته بیشتر شده است ونفت اورال روسیه هنوز سود آور است. یکی از مقامات روسیه نیز اعلام نموددر ماه می تولید نفت روسیه ۳۰۰ هزار بشکه افزایش یافته است و در ماه ژوئن نیز افزایش بیشتری خواهد داشت.

در دریای شمال نیزمشتری برای نفت سبک این منطقه زیاد است وسود زیادی نصیب فروشندگان می شود. با توجه به تقاضای زیاد و عرضه کم، قیمت نفت سبک مرغوب Troll دریای شمال سودی ۶ درصدی نسبت به نفت های سنگین تراز نظر تفکیک محصولات نصیب فروشندگان می کند.

مکانیسم این افزایش به این صورت است که خریداران زیادی برای این نوع نفت خام اقدام می کنند و کسی به دنبال خرید نفت خام سنگین گونه های ترش نیست، با افزایش تقاضا برای نفت سبک برنت و عدم استقبال از نفت‌های سنگین، خرید رقابتی می شود و محصولات سنگین افت قیمت پیدا می کنند.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان اطلاعات انرژی آمریکا،ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۳ می در حدود ۳.۳ملیون بشکه کاهش یافته و به ۴۲۰.۸۲ ملیون بشکه رسیده است.

بنابراین کل حجم ذخایر به ۱۳.۹ درصد حجم ذخایر ۵ سال گذشته رسیده است. Qatar Energy در مزایده ای که آخرین روز اعلام پیشنهاد قیمت در آن ۱۷می بود، ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام شاهین خود را به بازار عرضه می نماید.

در مالزی ۵ محموله ۶۰۰ هزار بشکه ای نفت خام شیرین Kimani برای بارگیری در ماه جولای به بازار آسیا اقیانوسیه عرضه شده است. پیش از این نیز ۷ محموله مشابه برای تحویل در ماه ژوین عرضه شده بود. Pertamina شرکت نفت اندونزی نیز به دنبال خرید نفت خام از غرب آفریقاست و این کشور در روز ۱۹دی تمایل زیادی به واردات نفت خام از نیجریه نشان داده است

مسئولان نفتی نیجریه نیز اطمینان داده اند که آنها قادر خواهند بود که نفت خود را به میزان مورد نیاز به شرق صادر نمایند. Escravos شرکت نفت نیجریایی آخرین بار یک محموله ۳ملیون بشکه ای به اندونزی صادر نمود ولی بعد از آن مشتریان اروپایی باتوجه به کیفیت بالای محصولات میان تقطیر این شرکت خریدار محصول نفت خام آن شرکت بودند و فرصت صادرات مجدد به اندونزی فراهم نشد و بعید است که در ماه جولای اندونزی خریدی از این شرکت داشته باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *