افزایش تقاضای بنزین/ گرید بنزین های اکسیژنه

, ,
افزایش تقاضای بنزین، به خصوص برای گرید

تجار فعال در بازار انرژی در تحلیل وضعیت معاملات روز 27 آگوست توضیح دادند که افزایش تقاضای بنزین، به خصوص برای گرید بنزین های اکسیژنه (بنزین اکسیژنه حاوی افزودنی مشتق شده از گاز طبیعی یا الکل است که میزان اکسیژن سوخت را افزایش می دهد)، باعث پشتیبانی و افزایش فعالیت در بازار نفتکش های حامل Eurobob شده است.

یکی از تجار در این خصوص توضیح داد: ما شاهد افزایش تقاضای بنزین از سوی آلمانی ها هستیم. این بازار در حال حاضر به دلیل برخی از مشکلات پالایشگاهی، در تامین نیاز متقاضیان ضعیف است. در آخرین گزارش های ارائه شده، Eurobob توسط S & P Global Platts با حق بیمه ای در حدود 20.50 دلار در هر میلیون تن برای معاملات محموله های Eurobob در ماه سپتامبر ارزیابی شد، که این رقم در حدود 10.00 دلار در هر میلیون تن نسبت به روز قبل افزایش یافته است و این میزان بالاترین حق بیمه ی تعیین شده برای این گرید در هشت روز گذشته است.

این حق بیمه از ابتدای ماه آگوست تا به امروز به طور متوسط در حدود ​​12.00 دلار در هر میلیون تن بوده است. این نکته را به خاطر داشته باشید که از ابتدای ماه و با شروع فصل تعطیلات در اروپا و پایان آن در ماه سپتامبر، حق بیمه به حد زیادی کاهش یافته است.

اما در همین حین منابع ما در بازار اطلاع دادند که در حال حاضر عدم اطمینان در مورد تقاضای بنزین در شمال غربی اروپا برای سه ماهه چهارم همچنان وجود دارد. بر اساس داده های منتشر شده از سوی Insights Global، ذخایر بنزین در بنادر آمستردام، روتردام و منطقه ی تجاری آنتورپ در هفته روز گذشته و تا 25 آگوست در حدود 1.6 درصد افزایش یافته و به 688.000 میلیون تن رسیده است.

این افزایش ذخیره ی قابل توجه در هفته گذشته، بالاترین سطح از چهار سال گذشته بوده است. اما مطمئنا در آینده با افزایش صادرات بنزین از شمال غربی اروپا به مقصد ایالات متحده، سطح ذخایر به احتمال زیاد تا ماه سپتامبر، پایین خواهد آمد. در بازار کاغذی (paper market)، کرَک بنزین RBOB ایالات متحده با 68 دلار در هر بشکه کاهش قیمت، در حدود 23.77 دلار در بشکه ارزیابی شد. این در حالی است که کرَک بنزین اروپای شمال غربی با توجه به افزایش تقاضای قابل توجه بنزین در آلمان، با 12 سنت در هر بشکه افزایش قیمت در حدود 12.51 دلار در بشکه ارزیابی شد.

سوآپ ماه آینده ی محموله های AR Eurobob و فوب با حدود 1.2 درصد افزایش در 699.00 دلار در هر میلیون بشکه ارزیابی شد. این افزایش قیمت در پی طوفان حاره‌ای ایدا (Ida) در خلیج آمریکاو موانعی که در ترابری ایجاد شده، به وجود آمده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *